Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumAllmänt

Barnstol i traktorn eller annan maskin

36 inlägg • Sida 3 av 3
Här träffar du likasinnade ... allmäna diskussioner om teknik

Ralle

#31 » 23:24:36, 17-11-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

Då måste ju jag slänga upp den här på en lycklig unge!

Bild
Användarvisningsbild
Ralle
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:04:00, 05-11-2006
Ort: Hölö, Södertälje kommun
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: John Deere 3640 med Trima 1620 *SÅLD*
BM Volvo 400 Buster
BM 230 Victor



Osaka

#32 » 00:34:23, 18-11-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

Fick det här mailet från Edet i august:

"
Hej!
Hoppas du hunnit njuta av den underbara sommaren och att du nu känner dig riktigt laddad inför den spännande tid som ligger framför oss.

Responsen på erbjudandet om våra mjuka varningsskyltar har varit långt över för väntan och vi vill passa på att tacka tusenfalt för visat intresse. Vi önskar att vi hade kunnat skicka skyltar till alla som beställt men som vi också skrev i erbjudandet fanns de dessvärre bara i en begränsad upplaga och har tyvärr tagit slut, men håll utkik efter nya erbjudanden i framtiden på edet.se.

Det kan hända att det kan bli aktuellt med fler kampanjer av detta slag i framtiden så om du vill tar jag gärna kontakt med dig på nytt till våren? Har du några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta mig.

Önskar dig en fantastisk sensommar!

Varma augustihälsningar

Jessica Andersson

Brand Manager Consumer Tissue"
Användarvisningsbild
Osaka
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:33:43, 19-05-2007
Ort: södra dalarna
Sverige
Maskintyp: Traktor

roger.larsson81 (trådstartaren)

#33 » 10:14:39, 18-11-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

Roligt med alla inlägg. Forum är till för att diskutera saker! :thummar:
Sen att inte alla har samma uppfattning är ju en sak.
Tanken med att montera en stol i traktorn är att ha med henne vid snällare körning, tex när jag hämtar grus eller kör fyllemassor det bara gungar lite rytmiskt, inget skakande eller hoppande.
Skall skaffa ett par hörselsydd åt henne, det hade jag inte tänkt på :ohnej: slarvar själv med dom :sad:

Har själv åkt traktor och skördetröska sedan jag var 4 år då utan hörselskydd och några stolar, satt och stod där det fanns plats helt enkelt.
Var alltid med i maskinerna ända till jag fick köra själv vid en 8 års ålder :driver:

Tänkte försöka svetsa ihop något som sitter ihop med min stol så det blir lite fjädring. någon som gjort något liknande?
Önskar mig bilder på lite olika lösningar :eat:
roger.larsson81
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 20:46:10, 06-06-2011
Sverige

Mats i Myrhult

#34 » 11:16:53, 18-11-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tycker jag låter som en förhållandevis bra lösning roger. Många stolar har två eller fyra färdiga hål med gänga i ryggstödet för förhöjning eller liknande. Har du sådana kanske de går att använda.
Utan risk, ingen chans!
Användarvisningsbild
Mats i Myrhult
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:48:30, 07-11-2008
Ort: Förut Karlstad, Kil, Luleå, Piteå, Stockholm, Storfors, Töreboda, Älvsbyn, Östersund. Nu Broby
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Svets, vinkelslip och slägga.

roger.larsson81 (trådstartaren)

#35 » 11:27:54, 18-11-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

Mats i Myrhult skrev:Tycker jag låter som en förhållandevis bra lösning roger. Många stolar har två eller fyra färdiga hål med gänga i ryggstödet för förhöjning eller liknande. Har du sådana kanske de går att använda.


Bak på min stol sitter det en dokument hylla, handboken skall nog vara där. Den sitter med fyra m8 tänkte använda detta fäste på något sätt.
roger.larsson81
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 20:46:10, 06-06-2011
Sverige

FÅRsCALLE

#36 » 11:19:14, 18-09-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Lyfter denna tråden. Nån som har nått bra tipps på att få till ett passagerarsäte i en äldre traktor. I mott fall MF 399
FÅRsCALLE Skog och Entreprenad
www.farscalle.se
FÅRsCALLE
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:25:11, 22-06-2009
Ort: Munktorp
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 35
MF 399
Jd 6330
Volvo BM 650
Aktiv Sampo 580
Hymas H52


Återgå till Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se