jörgen.ottosson skrev:Du "tätar" genom att bygga en "kammare" som är nära trycklös mellan trycksidan och "vevhuset" eller hydrauliken ( tex. ansluten till sugsidan, vatteninloppet) då behöver du bara täta för några bar......att vatten läcker för bi gör då inget för det har inte tillräckligt tryck för att komma vidare....blir "trycklöst" när det når kammaren.
fretchi skrev:Jörgen menar en kammare mellan cylinder och vevhus som kan dräneras ut i atmosfären.
Ska du trycksätta vevhuset, hur tätar du då vevhuset?
jörgen.ottosson skrev:Du "tätar" genom att bygga en "kammare" som är nära trycklös mellan trycksidan och "vevhuset" eller hydrauliken ( tex. ansluten till sugsidan, vatteninloppet) då behöver du bara täta för några bar......att vatten läcker för bi gör då inget för det har inte tillräckligt tryck för att komma vidare....blir "trycklöst" när det når kammaren.
Thorped skrev:jörgen.ottosson skrev:Du "tätar" genom att bygga en "kammare" som är nära trycklös mellan trycksidan och "vevhuset" eller hydrauliken ( tex. ansluten till sugsidan, vatteninloppet) då behöver du bara täta för några bar......att vatten läcker för bi gör då inget för det har inte tillräckligt tryck för att komma vidare....blir "trycklöst" när det når kammaren.
Du menar att jag ska ha två kolvar med en kammare emellan sig som löper i samma cylinder?
Stridis2 skrev:Allvarligt talat, vore det inte mycket enklare, säkrare, bättre och framför allt enormt mycket billigare att skaffa en begagnad maskin? Jag har fått erbjudande om att få en maskin med fyra huvuden gratis bara jag plockade ut den. En pump var slut, två halvslitna och den sista var nyompackad. Man kunde alltså använt tre huvuden som den var.
Jag har fått berättat för mig att det dyra med vattenskärning är att pumparna behöver packas om ganska ofta, tror det var efter 400 drifttimmar.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst