Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumAllmänt

Limma hyttfönster mf 3050

3 inlägg • Sida 1 av 1
Här träffar du likasinnade ... allmäna diskussioner om teknik

Osaka (trådstartaren)

#1 » 09:40:54, 24-07-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

På dörrarna till bla Massey Ferguson 3050 sitter det vädringsfönster som viks ut men som sitter limmade i bakkant. Tappade fönstret förra äret. Gjorde vid återmontering rent med Bostik adhesive cleaner och limmade med Bostik Maxi Crystal, typ akvarielim. Det höll bra ett par månader innan jag tappade det igen.
Vad gjorde jag för fel? Vad jag inte gjorde var att rugga upp kantytorna med sandpapper. Kan inte komma på mer än så, men finns det någon med tips hur jag borde göra?
Fönstret på andra dörren sitter fortfarande perfekt med 30 år gammal limning, så det går att få det bra.
Användarvisningsbild
Osaka
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:33:43, 19-05-2007
Ort: södra dalarna
Sverige
Maskintyp: Traktor



Sparrow

#2 » 10:01:41, 24-07-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Var ute för samma med kompisens MF. Hade bara nåt silikon som skulle funka även för akvarielimning. Har hållt över ett år iaf. Prova med nåt annat fabrikat på silikon.Btw ha inte för smal fog för då frestar det på mera vid öppet fönster.Tror jag hade ung 4 mm. Låt det härda ordentligt innan du öppnar. :thumme:
Sparrow
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:46:00, 13-02-2012
Ort: Blekinge
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 35 (utlånad till dottern på obestämd tid)

haklu

#3 » 10:02:44, 24-07-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har en 3060 med samma problem. Jag har sett att det finns en instruktion för det i verkstadshandboken som finns i downloads. Har inte testat själv ännu dock. Vill minnas att man ska använda någon form av silikon.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
haklu
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 13:38:46, 21-06-2010
Ort: Örebro
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 6280
MF 3060 Autotronik
Volvo EC55B


Återgå till Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se