Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumAllmänt

Löda aluminium

17 inlägg • Sida 2 av 2
Här träffar du likasinnade ... allmäna diskussioner om teknik

nimrod_pro

#16 » 14:50:43, 22-05-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Lagade en trasig förgasar med alutite där föregående ägare dragit skruven till flotörrkoppen för hårt och spräckt halsen.

Hade inte gas till lilla brännaren så blev stora därav sämre resultat på smältan, men håller gör det. Om det inte är några jättepåfrestade grejjer så fungerar det hyfsat. Glöm inte bryta oxiden med en rostfri pinne för bästa resultat.

Bild
Bild

Bild
Bild
Christoffer

5 personer gillar det här inlägget.
nimrod_pro
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:25:03, 01-12-2011
Ort: Kalmar län
Maskintyp: Ej angivet



Jens N (trådstartaren)

#17 » 19:50:48, 20-06-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det var dessa delar som jag först tänkte löda, men känner mig för osäker på kapillärlödning av aluminium så jag bestämde mig för att gänga ihop delarna istället.
Men nån gång vill jag testa att löda aluminium.

Bild
Sajo VF54, Storebro GK195, Örn SK1000, Arboga pelarborr och pelarslip, Franz Kuhlmann pantogrph, EWM svetsar, mm.

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Jens N
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 16:00:02, 13-10-2012
Ort: Halland
Sverige


Återgå till Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se