Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterEfterlysningarShop

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumThe Hymac ClubHymac Technology

Renovering Hymac 580B-68 och bygge av maskintrailer

558 inlägg • Sida 38 av 38
Discuss Hymac technology here.
Diskutera Hymac-teknik här. Obs! Forumet är på engelska!

Trigon

#556 » 00:26:43, 10-02-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

:off_topic: Håller traktorn för så mycket effekt? Eller är det bara på kraftuttaget och i transport ni maxar motorn? Kan de finska killarna koppla bort EGR-ventiler och sånt elände också?
Trigon
Fler än 500 inlägg

Maskintyp: Traktor
Maskin: Fendt Vario 720 -14
Fendt Farmer 311LSA -90

GLIDLAGER - LEDLAGER - BUSSNINGAR - KULLAGER - RULLAGER - TÄTNINGAR - LÄNKHUVUDEN
www.debearings.se

Martin.Eriksson

#557 » 00:54:20, 10-02-2020

Trigon skrev: :off_topic: Håller traktorn för så mycket effekt? Eller är det bara på kraftuttaget och i transport ni maxar motorn? Kan de finska killarna koppla bort EGR-ventiler och sånt elände också?
Var förra ägaren som fixade det. Han drog Såmaskin med den har ja för mig. Verka hålla för han iaf. Vi fick de bara på köpet så att säga. Så här får den väl inte jobba så hårt. Går mest hemma på gården och framför slåtterkrossen osv. Kör lite balar ibland men oftast med den större. Den är ju så mycket trevligare å sen slipper man den värdelösa trimaspaken. Om man nu kan kalla den lilla knoppen för spak..

Skickat från min G8141 via Tapatalk
Martinsgrävoentreprenad på instagram
Det är aldrig för sent å ge upp..
Användarvisningsbild
Martin.Eriksson
Fler än 500 inlägg

Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Åkerman H7C nc

DH Service

#558 » 20:41:20, 10-02-2020

Skall man få tag i rejäl traktor för vettig peng så tror jag att Ante är rätt ute ang Same ,dom har väl inte slagit igenom precis pga luftkylt (besvärligare med motorvärmare och värme i hytt) men farsan har en liten minitauro 60 som är lögn i h att döda,har även två granngårdar som kör same Antares och Laser runt 150 hk och dom är väldigt nöjda ,en av dom drar trailer o grävare ibland (Laser) och har själv skruvat lite med den bytt koppling o lite annat småpill ,en skön traktor med mycket vridmoment och ganska tung. ett annat alternativ som jag tycker är vettigt är IH 1046 ,1246 , 956, 1056 jag själv har 1246 och jag tycker den går fint men väger inte så mycket 5ton ca 125hk

2 personer gillar det här inlägget.
DH Service
Fler än 100 inlägg

Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: IH 1246. Bm 350 Boxer.FMV 1600. Volvo bm 4300, Hymac 580c Mobilt arborrverk för entrepenadmaskiner /industri.

Återgå till Hymac Technology