Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterEfterlysningarShop

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

Kolla upp våra kategorier Annonstips och Avyttringar!

ForumindexMaskinforumThe Hymac ClubHymac Technology

Hymac 580C Track tensioning

7 inlägg • Sida 1 av 1
Discuss Hymac technology here.
Diskutera Hymac-teknik här. Obs! Forumet är på engelska!

Perper (trådstartaren)

#1 » 23:25:17, 29-03-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

HYMAC 580C
I have a problem with the track tension. I guess that both idler and drive wheel together with the track itself is so worn out that it is difficult get the right tension.
I have replaced the sealings in the adjustment cylinders and started to pump in grease. But I think the piston rod soon is about to fall out of the cylinder.
My questions is.
Is it possible to remove one section of the track to make it shorter and in that case how is that done?
Secondly is there any other remedy for this problem?


Bild
Utan tvivel är man inte riktigt klok! (Tage D.)
Användarvisningsbild
Perper
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 19:27:13, 16-10-2011
Ort: Eda
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Zetor 7245
Hymac 580C
MF135

GLIDLAGER - LEDLAGER - BUSSNINGAR - KULLAGER - RULLAGER - TÄTNINGAR - LÄNKHUVUDEN
www.debearings.se


toj

#2 » 21:34:21, 11-04-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hi Perper

I see, it is not so much happen here on the forum........

Now to your Hymac, buy four flat iron to be fit on your idler Wheels.
Maybe 4 to 5mm thick, it will increase the circumference.
I have done the same on my crawler with the same problem.
Roll them to the right size and attach them with a welding machine.

Regards//Tomas
Användarvisningsbild
toj
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 18:21:28, 15-01-2007
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Hymac 480. Fiat 55L -53. D-B 1200 -70, Skogsutrustad.
Volvo Bm Buster 400 - 65. Ski-Doo Olympiq -70.
Husaberg 535cc -92. Jawa Perak -52.

Perper (trådstartaren)

#3 » 00:16:26, 12-04-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hello Tomas
Thank you for your reply.
It seems to be a fairly easy and quick fix.
I will have a look to figure out lenght and width.
I am also going to count the segments of the other track
I have a feeling that it is shorter than the one that´s giving me problems.
That´s the reason why I was asking about shortening it.
The bolts that holds the sections together seems to be press fit and there is also one
bolt that is different from the others. I guess that that one is used to split the track.
If no one has an idea of shortening the track surely will go for your solution.

Best regards
Per-Åke
Utan tvivel är man inte riktigt klok! (Tage D.)
Användarvisningsbild
Perper
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 19:27:13, 16-10-2011
Ort: Eda
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Zetor 7245
Hymac 580C
MF135

Jeremy Rowland

#4 » 22:19:14, 17-12-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hi there I don't know if you have fixed this problem but the answer is yes it is possible to remove just one link from the track to give you the tension you require.

Jeremy
Jeremy Rowland
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 23:02:49, 25-10-2006
International

Perper (trådstartaren)

#5 » 00:42:55, 18-12-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hi Jeremy

No. I have not done what Tomas suggested. The slack is too big.
Can I remove a link anywhere in the track or should it be adjacent to the normal dividing link?

Regards
Per-Åke
Utan tvivel är man inte riktigt klok! (Tage D.)
Användarvisningsbild
Perper
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 19:27:13, 16-10-2011
Ort: Eda
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Zetor 7245
Hymac 580C
MF135

Jeremy Rowland

#6 » 21:13:00, 18-12-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Perper skrev:Hi Jeremy

No. I have not done what Tomas suggested. The slack is too big.
Can I remove a link anywhere in the track or should it be adjacent to the normal dividing link?

Regards
Per-Åke



Hi there; it should be done next to the dividing link; but not the dividing link itself. Older machines do tend to suffer from slack tracks due to roller wear and the chain stretching.

Jeremy
Jeremy Rowland
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 23:02:49, 25-10-2006
International

Perper (trådstartaren)

#7 » 21:59:26, 18-12-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Thank you Jeremy

As this will be an "open air" job i will start it with project planning
for let´s say three months.

I have done some digging but have had to bee careful not "upsetting" the tracks.
Been sucessful so far. But I have some work to do where I have to crawl quite
a long distance and that makes me a little more nervous.

Thank you again and I whish you a Merry Christmas and Happy New Year.

Per-Åke
Utan tvivel är man inte riktigt klok! (Tage D.)
Användarvisningsbild
Perper
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 19:27:13, 16-10-2011
Ort: Eda
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Zetor 7245
Hymac 580C
MF135


Återgå till Hymac Technology

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



BA Trading AB

Trucking

Älmeboda Maskinservice

trailerbeg

OilQuick

Alftaprodukter

TK Traktordelar

Hammars verkstad AB

D&E Bearings AB

http://www.RESERVdelar24.SE

Bildelar24.com

Briggsparts

Klaravik

Beck Maskin

Crazyride

Ygsbostudios

Kilremslagret

Bra Verktyg

UniCarriers

Rotec

Lunna Teknik

https://www.AUTOdoc.SE

SSL Certificates