Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumThe Hymac ClubHymac Technology

Renovering av Hymac 580CS -76

34 inlägg • Sida 3 av 3
Discuss Hymac technology here.
Diskutera Hymac-teknik här. Obs! Forumet är på engelska!

Antevante

#31 » 21:50:25, 10-08-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Johansson.Bohult skrev:Hej tänkte bygga om till korta spakar som du gjort hade du cad ritningar på hållarna ? Minns du vad du satte dit för fjädrar i ventilpaketet?


Vet inte hur aktiv zhal är på forumet. Men jag hoppas det är ok att jag svarar. Jag använder en fjäder som är. 50mm hög, 32mm i diameter. 2,5mm i trådtjocklek. Fjädern till svängen har jag bara kortat något.
Användarvisningsbild
Antevante
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:23:05, 20-11-2007
Ort: Växjö
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Volvo L90H (Anställd)
Hymac 580BT
Hymac 580DS
MB Trac 800



Driveland

#32 » 19:26:36, 22-10-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej alla maskenister. Tänkte också bygga om till korta spakar som många har gjort. Är det någon som har cad ritningar på hållarna ?Vilka spakar ska man köpa från oie? Sen undrar jag också om någon har info på dom nya fjädrarna till ventilpaketet som man måste ha efteråt?

Mvh Markus
Användarvisningsbild
Driveland
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 16:09:18, 04-06-2012
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: MB TRAC 800

EMT Trac Scorpion

Hymac 580CS

Antevante

#33 » 19:40:46, 22-10-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej. Du ska använda de spakarna som heter Flexball 2500. De är något dyrare än 2800, men har inbyggda returfjädrar. Ang fjädrarna så har jag skrivit info om dem i ett tidigare inlägg. Har ingen bra leverantör på fjädrar att tipsa om tyvärr. Zhal är nog den enda av alla som jag vet har gjort hållare med cad. Finns bilder i min tråd om man vill lösa det på annat sätt. Zhal för först med denna ombygnad sen vet jag ett antal Hymac som byggts om på samma sätt. Det blir förvånandsvärt bra fantiskt!
Användarvisningsbild
Antevante
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:23:05, 20-11-2007
Ort: Växjö
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Volvo L90H (Anställd)
Hymac 580BT
Hymac 580DS
MB Trac 800

Driveland

#34 » 20:27:03, 22-10-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tack så mycket för infon. Då vet jag om spakarna och fjädrarna . Hoppas bara att jag kan få tag i cad ritningar. :grin: Får ta en titt på din lösning annars. :smile:
Användarvisningsbild
Driveland
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 16:09:18, 04-06-2012
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: MB TRAC 800

EMT Trac Scorpion

Hymac 580CS


Återgå till Hymac Technology

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se