Passande nog är man ledig på fredagar. Det är en stor fördel när man ska utföra div livsuppehållande åtgärder på en Hymac.
Tog tryckluften och blåste bort loss all lös färg i hela lådan, Slipade skarvarna i lådan. Tvättade ur all flera ggr och damsög med stora damsugaren. Tvättade skarvarna med förtunning och lät torka. Va inte alls lätt att komma åt. Men det gick. Fick inte tag k Wurths grejer så fick bli SIKAs röda som verkar motsvara samma.
Kom ej åt med mina klumpiga nävar längst ner att stryka ut strängen. Men tog en 10mm gummislang och doppade i såpvatten, gick utmärkt att stryka fogen.
Plockade ihop bromsarna igen. Tänkte bytt packboxen till bromsaxlen när ändå allt var itu men den såg fräsch ut och den va ju faktiskt tät innan. Tvättade ut utrymmet till bromsarna. Men det blev ärligt talat ingen större skillnad.
Bromsbelägg får nog bytas till nästa säsong dock. Det sa jag iåfs sist jag hade dem lös också...
Nu får det härda tills imorgon. Då blir det stor
spänning att slå i
olja... To be continued.
/Ante