Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumThe Hymac ClubHymac Technology

Hymac 580bt

3 inlägg • Sida 1 av 1
Discuss Hymac technology here.
Diskutera Hymac-teknik här. Obs! Forumet är på engelska!

Agusson (trådstartaren)

#1 » 23:12:09, 24-06-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hallå köpte mig en hymac 580bt med Ford 6 motor i höstas, och det regnade som som attans nu i vecka, skulle ut å gräva lite idag.
men när den startade så small det och den blev stum så plockade bort slangen mellan luftburken och insuget då ran det ut vatten, så då tog jag bort spridarna och testade å dra runt motorn med den är stum, så jag lär ha krökt nån vevstake, så frågan är då om nån här har nån motor eller en resrvdels maskin tillsalu?
Bild
Agusson
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 21:52:49, 14-10-2018
Sverige
Maskintyp: Baklastare
Maskin: Baklastare 641



Antevante

#2 » 08:21:59, 25-06-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej!

Lät väldigt tråkigt. Tyvärr inte första gången det händer på en Hymac...

Mitt tips är väl att kolla efter en Clayson- tröska. Tror de heter M133 bland annat som har just 2703E.

Lycka till!

Jag har en motor extra men vågar inte sälja den för då råkar jag väl ut för samma sak sen.. :mrgreen:
Användarvisningsbild
Antevante
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:23:05, 20-11-2007
Ort: Växjö
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Volvo L90H (Anställd)
Hymac 580BT
Hymac 580DS
MB Trac 800

Andy80

#3 » 10:55:12, 26-06-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Samma sak hände mig och min Hymac. Min motor hann dock inte starta upp helt så den klarade sig. Nu har jag byggt ett skydd över luftburken för att hindra regnvatten från att komma in. Men jag kollar även luftburken varje gång innan start efter incidenten.
Är du helt säker på att den är stum? Min verkade stum först men det var för att jag inte hade demonterat spridarna helt.
Kolla även efter Perkiksmotor, vissa Hymac hade ju den motorn med
Andy80
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:42:10, 08-10-2017
Ort: Örnsköldsvik
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Hymac 580B


Återgå till Hymac Technology

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se