När det gäller lönen så ring facket, det är deras jobb och dom delger gärna vilka löner/ob och annat som gäller, jag pratade med dom när jag körde, inte för att jag hade några problem med mina arbetsgivare men ville bara kolla och jag låg alltid en femma över avtalet, vilket arbetsgivarna givetvis visste om
men inte jag.
Viktigare än lönen är försäkringar, när jag körde så var även dom som inte hade fast anställt försäkrade med någon "medarbetareförsäkring" som på den tiden gällde alla på gården, även daglönare som hjälpte till vid ex-vis hökörning inkluderades som jag uppfattade det hela.
Skogsröjning, ja då gäller det att förarbevis/körkort på såg finns, annars skiter det sig vid olycka för arbetsgivaren.
Förutom lön så är det ju personskyddet som är viktigt och även instruktionerna inför jobben, en död sommarjobbare är inget en vill uppleva, jag var aldrig ute för några olyckor med personskador under alla år jag körde, men materielen gick det ibland hårt åt.
Svarta pengar, ja jag såg då inga i jordbruket när jag körde, jo, jag fick nog någon hundring någon gång i soppapengar när jag körde egen bil i tjänsten, alt för utlägg som inte var avdragsgilla, något ditåt, annars var allt by the book.
Känsliga människor kör med miljömotor, riktiga män kör påskruvad BM.
Ärligheten sårar och kränker dig, vad gör då lögnen?
Tekniker fyller på mjölkpulver i kaffeautomaten, Mekaniker river ner och monterar ihop en motor.
Betalar du i jordnötter,får du apor.