Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexJord- och skogsbruk, fastigheterJordbruk och djurJordbruk

ev flytt av verksamhet

24 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera allt som hör till jordbruk här

D13A (trådstartaren)

#16 » 20:23:02, 26-03-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

aha om det finns packerier i Tidaholm går det nog köra de dit fick dock tråkigt besked idag att vännen jag skulle förvara maskinerna hos hade full gårdsplan efter lite inköp hmm får fundera ut annan förvaring. och det här med att rastas när man bor i läghenhet blir nog inte så stort bekymmer kärringens bröder har lovat hålla mig sysselsatt i deras verkstad med plåt och eljobb dock kommer jag sukta efter bruka jord men får ha tålamod.

1 person gillar det här inlägget.
D13A
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 12:03:40, 15-02-2014
Ort: skaraborg
Sverige
Maskintyp: Lastbil
Maskin: lastbilar traktorer hjullastare



D13A (trådstartaren)

#17 » 05:27:09, 04-04-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

jjaaaaa nu har förvaringen löst sig ställer hela rasket hos en kompis till kärringen gött

3 personer gillar det här inlägget.
D13A
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 12:03:40, 15-02-2014
Ort: skaraborg
Sverige
Maskintyp: Lastbil
Maskin: lastbilar traktorer hjullastare

D13A (trådstartaren)

#18 » 20:44:04, 11-04-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

men hittar ingen inormation om potatis grossister som handlar av odlare i trakterna någon som vet ? kram på er alla och glad påsk ses efter påsk ska på studiebesök / kaffedrickning och djurstudier hehe

3 personer gillar det här inlägget.
D13A
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 12:03:40, 15-02-2014
Ort: skaraborg
Sverige
Maskintyp: Lastbil
Maskin: lastbilar traktorer hjullastare

D13A (trådstartaren)

#19 » 20:45:07, 11-04-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

ps kärringa har putsat och tankat kvasten så det blir lugnt hehe

3 personer gillar det här inlägget.
D13A
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 12:03:40, 15-02-2014
Ort: skaraborg
Sverige
Maskintyp: Lastbil
Maskin: lastbilar traktorer hjullastare

D13A (trådstartaren)

#20 » 21:07:09, 22-06-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

puh alla maskiner uppflyttade tog en vecka och en helvetes mängd diesel men sen jäklar. men tusan vad snabbt man får nya kompisar när jag körde upp lasset så behövde jag något bra att lasta av med simsallabim så kommer gubben som har granngården vid tantens kompis förbi med en l90 lastare och undrar vad jag pysslar med. förklarar som det är att jag sa förvara lite grejor där. gubben säjer direkt att han bara ska fö kossorna och sen kan jag låna både lastaren och hans traktor hela veckan. snällt som fan han parkerde båda maskinerna där och jag använde dom hela veckan. när jag sen lämnar maskinerna tillbaka och undrar vad han ville för det säger han ja ge mig en 200 kronor. trodde jag skulle smälla av han fick en bättre slant än så av mig samt två flaskor whisky för det ska jag säga att utan l 90 hade det inte gått alls. snart är det dags för husgerådet men det löser sig med muskelkraft :grin:

7 personer gillar det här inlägget.
D13A
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 12:03:40, 15-02-2014
Ort: skaraborg
Sverige
Maskintyp: Lastbil
Maskin: lastbilar traktorer hjullastare

D13A (trådstartaren)

#21 » 01:22:15, 13-02-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

huh nu har jag inte postat något nytt på länge men nåväl flyttade i sommras och började på nya jobbet som vissade sig vara en underbar full träff trivs som fisken i vattnet får dock bo i lägenhet tills lämplig gård till salu dyker upp men bostadsmarknaden är minst sagt trög. däremot har omställningen halläning - skaraborgare gått bra får ju vfi på jobbet hehe till och med dottern har anpassat sig och säger nu mera KÖRV men hon är ju hälta hälta korsning

3 personer gillar det här inlägget.
D13A
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 12:03:40, 15-02-2014
Ort: skaraborg
Sverige
Maskintyp: Lastbil
Maskin: lastbilar traktorer hjullastare

magloman

#22 » 03:08:43, 13-02-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Låter ju kanon :thumme:

Inga bilder på maskiner o flyttlass? L90in i arbete kanske? :eat:
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((
Användarvisningsbild
magloman
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 22:53:49, 16-04-2008
Ort: Karlskoga
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Volvo BM 6300 EHC
Rottne Rapid 8wd
Zetor 8011 / Ursus 385
Volvo BM T430

D13A (trådstartaren)

#23 » 06:30:56, 14-02-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

är dålig på att bilder men tänkte göra ett friskt försök på detta nu när man har en massa tid håller på med att repararera upp alla maskinerna nu när de ändå bara står
D13A
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 12:03:40, 15-02-2014
Ort: skaraborg
Sverige
Maskintyp: Lastbil
Maskin: lastbilar traktorer hjullastare

D13A (trådstartaren)

#24 » 11:09:58, 16-06-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

jag vet jag vet bilderna lyser med sin frånvaro men ej hunnit med ett jota på grund av att fått hjälpa farsan nu när mor varit sjuk sen hade vi lite tur och skrev nyss på pappren på en gård hehe så efter nyår kör vi så det ryker igen jehu och slippa lägenhet tänkte dock ta mig i kragen och lägga ut lite bilder på maskiner om inte annat så kommer det nog bilder på maskiner som ska säljas tänkte nämligen byta potatisen mot vall och spannmål kändes sisådär med potatis efter 3 e väldigt torra sommarn på raken ha det gött allihop

1 person gillar det här inlägget.
D13A
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 12:03:40, 15-02-2014
Ort: skaraborg
Sverige
Maskintyp: Lastbil
Maskin: lastbilar traktorer hjullastare


Återgå till Jordbruk

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se