Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexJord- och skogsbruk, fastigheterJordbruk och djurJordbruk

Markduk

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera allt som hör till jordbruk här

Gaffe (trådstartaren)

#1 » 22:16:44, 10-03-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Är på jakt efter markduk att använda vid plantering. Jag skall plantera några remisser för viltet och tänkte slippa ogräsrensningen.
Vill få fatt på typ sån duk man ser att de använder vid vägplanteringar, brukar vara bruna. Har för mig att jag hört talas om kokosfibermatta. Den skall vara organisk och kunna brytas ned efter cirka 5-10 år. Har googlat men hamnar mest inne på olika geotextilier.
Jag har kört eco-pulp nu (kartong) men de blåser iväg eller försvinner redan första året och de duger inte.
Tacksam för era synpunkter. Gärna tips hur man smidigast förankrar duken, plantering genom duken mm.
Gaffe
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 22:38:20, 21-02-2013
Ort: Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Branson 5025R



Ehnebom

#2 » 23:18:54, 10-03-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kokosmatta hittar du bland tillbehören för trädgårdsdammar bl.a men vet inte om det är billigaste stället att leta på
Ehnebom
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 20:51:28, 04-11-2007
Ort: Hudiksvall
Sverige
Maskintyp: Traktor


Återgå till Jordbruk

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Göran Ekman och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se