gaffa skrev:Nickebonne skrev:Får man fråga vilken del av världen du gör dina studier i maltkornsprodukter o bränneriveteextrakt?
Åkte också bort med familjen istället för bondebåten, undrar lite vad valda föredragshållare har att komma med förutom självgodhet...
Föreningsanda och teambuilding givetvis perfekt alla utom för mig som kallas för svartfot av bygdens förtroendevalda gossar.
Scania bonden skrev:Choiba Havanna. Det enda vad det gäller drycker här av kvalitet är givetvis Rom. F.ö kan man säga att marknadskrafterna slagit ut kommunismen. Money talks...
gaffa skrev:Scania bonden skrev:Nä. Med tanke på att även jag insett att marknaden ruels... Så valde jag bort bondebåten.
Är du lika ond människa som jag ? Gaffa ??
F.ö va jag ju med å sålde ut Kalmar Lantmän..
Det löste ni bra i Kalmar! Lantmännens hämd är den absolut värsta avarten i föreningsrörelsen moderna historia, rena småbarnsfasoner!
Göran Ekman skrev:Kan det vara en TL 100 från 2000 ?
Göran i Björnarbo
busholle skrev:Känner igen flera av sakerna från min TL. Krokutlösaren är väldigt tight, man får hålla i spaken samtidigt som man aktiverar snabblyften med högt varvtal på motorn. Då kommer den rätta knycken som gör att man kan släppa spärren.
När det gäller batteriet, förstår jag dig rätt att det gäller det inbyggda till växellådan? I så fall har det krånglat på vår också, problemet den gången var undermålig kvalitet på den separata säkringen som förser boxen med ström när huvudströmbrytaren är avslagen. Den sitter vid huvudströmbrytaren, närmast hytten under huven.
Kollade på någon av mina bilder och lastaren sitter nog rätt lika på den också.
Att lyftarmarna inte sjunker som de ska behöver du inte vara så orolig för. Det händer ofta på vintern men löser sig när armarna används mer med belastning framåt våren.
JoRo1972 skrev:Snabblyft/lift-o-matic(?) er vel noe av både problemet og løsninga. Det skal visstnok være wire fra disse knappene som er treige, som gjør at trekkstengene går treigt ned. Men de mekaniske overføringene fra spaka i hytta til traktorkroppen må være riktig justert, slik en får løfta høyt nok til å løse ut kroken.
Jeg har kjøpt av NH-forhandler, så de får komme hit og reparere, jeg gjør ingen ting. Når selger oppgir at det er ingen ting som må gjøres, så forventer jeg at basisfunksjoner er i orden.
Skjønner ikke hva du mener med innebygd batteri? Hvor sitter hovedstrømsbryteren din? Kan du legge ut bilder? Jeg har en ikke original, som sitter under/bak batteriet ved radiator. Og den er antagelig 50A, og sikkert for svak (?).
JoRo1972 skrev:Er det forresten noen som vet hvilke motorer som står i minibrunett lassbærere? Er det IH-motorer? Hvilke motorer kan settes inn i stedet for originalen? Som begynner å bli svårstartad og treg...
e_pettersson skrev:JoRo1972 skrev:Er det forresten noen som vet hvilke motorer som står i minibrunett lassbærere? Er det IH-motorer? Hvilke motorer kan settes inn i stedet for originalen? Som begynner å bli svårstartad og treg...
Ja IH kommer inte ihåg vilka nummer... satt väll samma i 844?
D268. Satt i 844, hydro 84, minibrunett med fler. Men det är väl samma motor som D246 fast större kolvar. 246 är slagvolymen i kubiktum.Nickebonne skrev:e_pettersson skrev:JoRo1972 skrev:Er det forresten noen som vet hvilke motorer som står i minibrunett lassbærere? Er det IH-motorer? Hvilke motorer kan settes inn i stedet for originalen? Som begynner å bli svårstartad og treg...
Ja IH kommer inte ihåg vilka nummer... satt väll samma i 844?
D246 ?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster