Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexTrädgårdsmaskiner/GrönytemaskinerAndra märken[Trädgårdsmaskiner] Robotgräsklippare

Hur vinterförvarar ni er robot

17 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera robotgräsklippare här

tortap

#16 » 13:16:54, 21-06-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har laddat fullt och ställt undan laddare och robot frostfritt men svalt. Den var fulladdad efter vintern. Inne på säsong fyra nu tror jag. Har tänkt ladda nån gång under vintern men det blir aldrig.

1 person gillar det här inlägget.
tortap
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:17:31, 08-04-2016
Ort: Norrland
Maskin: Volvo BM 4300, MF 30, Maho MH300C



David, Luleå

#17 » 21:29:34, 21-06-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

tortap skrev:Har laddat fullt och ställt undan laddare och robot frostfritt men svalt. Den var fulladdad efter vintern. Inne på säsong fyra nu tror jag. Har tänkt ladda nån gång under vintern men det blir aldrig.


Gör likadant. Låter den stå avstängd i laddaren i kanske en vecka innan jag bär ned den i källaren under källartrappen där den får bo orörd tills det är dags att klippa gräs igen. Brukar låta den stå någon dag i laddaren sen innan den får börja jobba igen.

4:e säsongen nu och den är då pigg och kraftfull har hunnit tugga sig igenom ett par nya barnsandaler som tagits av och lämnats ute över natten.

Klipper ca 2000m2 yta med den.
David, Luleå
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:02:35, 03-04-2018
Ort: Luleå
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Massey Ferguson 550


Återgå till [Trädgårdsmaskiner] Robotgräsklippare

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se


cron