Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexTrädgårdsmaskiner/GrönytemaskinerAndra märken[Trädgårdsmaskiner] Robotgräsklippare

Husqvarna Automower NERA 2023

5 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera robotgräsklippare här

magloman (trådstartaren)

#1 » 20:12:51, 16-10-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nån mer än jag som är sugen att byta till Automower NERA nästa år?

Den kan klippa med GPS och referensstation, antar det är samma som till nuvarande EPOS modeller.

Men den klarar även att jobba med slinga, men känns ju inte vettigt att man byter för den skull. Men har man ingen kan man ju köra med slinga ett tag om man vill.

Köpte min 450, 2016 och den har funkat bra men nu har jag ett område som jag vill utöka lite allt eftersom man hugger undan sly och sånt. Då är det ju smidigt med virtuella gränser utan kabel.

https://www.gplshop.se/sv/husqvarna-aut ... asklippare


en 430 NERA:


Bild
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((
Användarvisningsbild
magloman
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 22:53:49, 16-04-2008
Ort: Karlskoga
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Volvo BM 6300 EHC
Rottne Rapid 8wd
Zetor 8011 / Ursus 385
Volvo BM T430



tortap

#2 » 05:56:49, 17-10-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Skulle behöva en sån faktiskt men så sjukt dyra. Jag får lägga ner slinga igen på nya stället. Har väntat med att sätta igång roboten då jag grävt på tomten.
tortap
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:17:31, 08-04-2016
Ort: Norrland
Maskin: Volvo BM 4300, MF 30, Maho MH300C

magloman (trådstartaren)

#3 » 06:40:04, 17-10-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja det är ju klockrent när man hålls o renoverar, bygger och gräver mm.

På en statisk tomt där allt redan är ordnat lär det inte vara så stor vits. Om det inte är problem med åkersork eller vildsvin som sabbar kabeln. Jag har sork här som gnagt av kabeln två gånger. Alltid tråkigt att leta kabelbrott.
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((
Användarvisningsbild
magloman
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 22:53:49, 16-04-2008
Ort: Karlskoga
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Volvo BM 6300 EHC
Rottne Rapid 8wd
Zetor 8011 / Ursus 385
Volvo BM T430

David, Luleå

#4 » 11:08:15, 17-10-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

magloman skrev:Ja det är ju klockrent när man hålls o renoverar, bygger och gräver mm.

På en statisk tomt där allt redan är ordnat lär det inte vara så stor vits. Om det inte är problem med åkersork eller vildsvin som sabbar kabeln. Jag har sork här som gnagt av kabeln två gånger. Alltid tråkigt att leta kabelbrott.


Sorkarna hos mig heter Jag i traktor, Jag på skoter, eller Jag som jagar maskrosor med plockare. :skratta3:
Sen har jag en snöröjare som ibland orsakat skador med sin traktor också om snön kommer innan tjälen.

Men kan hålla med om att det skulle vara smidigt att kunna begränsa ibland. Jag har några onödiga skarvar där jag pillrat fram slingan och kopplat på ett robot staket av en provisorisk kabel runt områden med nysådd gräsmatta eller liknande.

Har två områden till jag skulle mata robban med gräs från om det inte varit bökigt att bygga ut slingan. Ett av dem ställs ibland båt, husbil, släp m.m. upp på. Då hade det varit smidigt att enkelt kunna begränsa klippandet ett tag på den ytan.

1 person gillar det här inlägget.
David, Luleå
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:02:35, 03-04-2018
Ort: Luleå
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Massey Ferguson 550

magloman (trådstartaren)

#5 » 13:13:33, 17-10-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja jag har knipsat av kabeln själv med timmergripen en gång. En annan gång var det en hare som skulle gräva ner sig för att svalka sig.

Tror mig haft bara fyra kabelbrott så det har gått bra ändå.

Tror många kommer köpa de nya så blir nog mycket begagnade maskiner tillgänliga till våren.
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((
Användarvisningsbild
magloman
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 22:53:49, 16-04-2008
Ort: Karlskoga
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Volvo BM 6300 EHC
Rottne Rapid 8wd
Zetor 8011 / Ursus 385
Volvo BM T430


Återgå till [Trädgårdsmaskiner] Robotgräsklippare

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se