Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexJord- och skogsbruk, fastigheterSkogsbruk

357 xpg

36 inlägg • Sida 3 av 3
Diskutera allt som hör till skogsbruk här.
Inga teknik-diskussioner här!

Bacon (trådstartaren)

#31 » 00:15:04, 09-11-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det finns kilometervis med trådar om hur fruktansvärt dåligt bränslet är nu för tiden. Folk uppmanar varandra hejvilt om att försöka skaffa nått gammalt sunkigt ryskt stridsvagnsbränsle. Då kommer alla problem att lösas. Dubbel effekt och halverad förbrukning minst. Plus alla andra problem som kan uppkomma med en 50 år gammal apparat elimineras i princip helt. Allt ifrån punkteringar till motorhaverier!
Nu skrev väll Leif nått inlägg härom sistens om att det faktiskt inte är så jättemycket bränslerelaterade problem. Vi får se om de lugnar massorna lite.
Det finns nog jättemycket ingenjörer och kemister på raffen som blandar till bränslet precis så som det ska vara
Användarvisningsbild
Bacon
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:32:43, 17-04-2008
Ort: Södra Västergötland
Maskintyp: Traktor



Bacon (trådstartaren)

#32 » 00:21:20, 09-11-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

MEN aspen är kanske bra ändå. Det innehåller väll mindre bensenringar och liknande. Och det kan väll vara bra på små motorer utan katalysator när man står och varvar fullt med avgasröret 1/2 m från ansiktet ibland
Användarvisningsbild
Bacon
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:32:43, 17-04-2008
Ort: Södra Västergötland
Maskintyp: Traktor

Bacon (trådstartaren)

#33 » 13:27:40, 10-11-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Sågat några trän idag. Gick riktigt bra, lyckades tillochmed ha en nervös tomgång ibland. Annorlunda ljud tycker jag. Bild
Detta har läckt länge. Blir sånna här fel när det varvar för mycket, inte bra. Jag ska prova att laga detta. Jag har bara pinne hemma nu, var det inte någon som är bra på sånt här som var ledig denna veckan........
Har inte testat startgastricket, skogsboxern verkar ha dränerat förråden.
Användarvisningsbild
Bacon
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:32:43, 17-04-2008
Ort: Södra Västergötland
Maskintyp: Traktor

Bacon (trådstartaren)

#34 » 22:12:26, 11-11-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Då har vi svetsat burken. Det blev inga bilder tagna vilket var synd för det blev bra. Såget går fortfarande inte helt bra på tomgång. Jag tror det är smuts i lågfartsmunstycket. Ska riva förgasaren igen vid ett tillfälle. Veden börjar ta slut så det blir nog till nästa säsong. Men jag tror det gick bra att plugga mojen iallafall.
Tack för hjälpen Åke
Användarvisningsbild
Bacon
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:32:43, 17-04-2008
Ort: Södra Västergötland
Maskintyp: Traktor

Hidsmekolek

#35 » 22:31:16, 11-11-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

-"Obstacles are those frightful things you see when you take your eyes off your goal" - Henry Ford.
Hidsmekolek
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:49:27, 29-11-2012
Ort: Östra Frölunda
Sverige
Maskintyp: Traktor

Bacon (trådstartaren)

#36 » 23:28:03, 11-11-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja ungefär så går det till
Användarvisningsbild
Bacon
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:32:43, 17-04-2008
Ort: Södra Västergötland
Maskintyp: Traktor


Återgå till Skogsbruk

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se