Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexJord- och skogsbruk, fastigheterJordbruk och djurDjur

Stora Katt-tråden!

820 inlägg • Sida 4 av 55
Diskutera allt som har med djuren att göra här

Robban_C

#46 » 22:33:26, 24-02-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag måste få berätta lite om Terroristernas bravader.
I morse släppte jag ut katterna, dom måste ju få lite frisk luft emellanåt.

Bild
Visst är väl Lilleman fin i solen och snön? Och solen sken så det blev lite dagsmeja och han blev så där varm i pälsen att klappa på. :thumme:




Bild
Den här bilden skulle vara mycket bättre om dom hade haft vett att sätta sig i solen. Dom har inte lärt sig att posera för kameran. :grin:



Bild

Bild
Sen åkte jag in mot stan. Då satt Gustaf på stegen utanför köksfönstret, det finns nämligen inget bättre än en plats i soffan om man frågar honom så han ville in. Men han fick stanna ute, dom måste vara ute och röra lite på sig så att dom är trötta till kvällen, annars har dom party hela natten.

Gustaf ligger för övrigt här bredvid mig i soffan just nu, ihoprullad till en liten pälsklädd boll mot mitt lår och bara myser. :thumme:

Ja i alla fall, när jag kom hem så syntes dom inte till, detta innebär att Gustaf ligger på en tom hylla inne i ladan och sussar och Lilleman kan vara ute och springa var som helst, i alla fall medan det är bra väder. Är det dåligt/kallt väder ligger han inne i torpargrunden till ett av husen och sover. :grin:
Jag tog i alla fall in lite matvaror och började packa upp dom i köket. Rätt som det var satt Gustaf på stegen igen och jamade:

Bild




Bild
Lilleman satt för övrigt på motorhuven till Trollhättemoppen, antagligen var det lite varmare där. Fotot taget från köksfönstret.

Nåja, jag öppnade fönstret för att prata lite med Gustaf. Då hoppade kattf*n över till fönsterblecket för att gå in genom fönstret. Och gled av fönsterblecket och ramlade ner! Från andra våningen!
Jag blev alldeles förskräckt och sprang ner och väntade mig brutna ben och elände. När jag kom ut genom dörren satt han redan uppe på stegen igen! Det är ruter i honom minsann, trots att soffan är favvoplatsen! :grin:

Hur mycket klarar en katt av fall egentligen? :klia:

Och så tar vi ett par något äldre "soffbilder":

Bild

Bild

Bild

Bild

Svårt att ta såna här bilder utan att störa dom och därmed förstöra bilden.

Visst är dom goa?
Senast redigerad av Robban_C 22:36:07, 24-02-2010, redigerad totalt 1 gång.
Har slutat på forumet!

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Robban_C
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:13:25, 11-06-2006
Ort: Norra Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo EC45 -06
Volvo ECR25D -17
MB-Trac 800 -86
Valtra N174D -17



63an

#47 » 22:50:39, 24-02-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

De va väl ett dj--a tjat om katter, får väl erkänna att jag gillar både hundar o katter! I två års tid har jag fött en typ vildkattgubbe, men han gillar käk, o de blir bara finaste tysk korv o delikatesser o färsk mjölk! Men så fan att han låter sej frivilligt beröras, han vill men törs inte, men nåra år till så kanske han har tänkt färdigt o flyttar in, däremot lägger han sej o slumrar utanför dörren i timmar när han proppat i sej... :uupps:
Kör så det ryker.. Har slutat att ryka nu :vissla:
63an
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:08:25, 01-02-2009
Ort: Nu eljest.. Pite med omnejd.
Sverige
Maskintyp: Baklastare

Mats J

#48 » 00:01:04, 25-02-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kolla noga allmäntillståndet då dom kan få inre skador vid fall från hög höjd, vill inte skrämmas men kolla så han käkar o beter sig (skiter) som vanligt nån dag för fastän dom är otroligt viga o mjuka så är det tungt för inre organ vid landningen.

Annars mycket vackra vinterbilder på goa djur :thumme:

Mvh Mats J
Mats J
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 19:46:07, 01-09-2006
Ort: Piteå kommun

johan.eriksson

#49 » 21:07:04, 25-02-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

Användarvisningsbild
johan.eriksson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 08:47:20, 13-07-2008
Ort: Ingelstad
Sverige
Maskintyp: Lastbil
Maskin: BM Buster 320

Peter Persson

#50 » 21:28:45, 25-02-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

Robban_C skrev:Peter, du måste ju berätta mer om dom!
Hur kan Mira var både storjägare och räddhare?


Mira är nog den mest underliga av alla katter vi har, hon är rädd för allt och alla när hon är på golvet, men kommer hon upp en litenbit så kan hon gosa med vem som helst, utomhus ser man aldrig till hon förutom när hon kommer med mus efter mus efter mus... Hon har även en gedigen lista över ekorrar hon fångat (alltid snyggt uppradade svansar på bron) Hon har även kommit med ödlor och jag har hittat rester av fladdermöss :uupps: Hon vägrar gå ut under hela vintern samt när det regnar :lol:

Sensate leksaken tror jag börjar ta på hennes ego, för att aktivera katterna lite skaffade jag en laserpekare, Mira blir helt tokig av den och när jag inte har den framme så sitter hon mest och stirrar i golvet efter den, tycker lite synd om henne, men de måste ju motioneras lite.

Här är ett lite småfränt kort från hon var liten

Bild

Evil kitty :mrgreen:

Oj va långt det blev :grin:
Tar nästa en annan gång tror jag

Bild Tillägg efter 1 minut(er):

Kortet på Lilleman i solen var ju helt underbart Robban! :)
/ Peter

Åkerman H12
BM 650
LM 218
BM430
Fordson Dexta
Volvo T-24
BM 350

http://www.youtube.com/user/Peter3038

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Peter Persson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:22:17, 05-12-2006
Ort: Nyland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Åkerman H12
Volvo BM 218
Volvo BM 650
Volvo BM 350
Volvo BM 430
Volvo T-24
Fordson Dexta
Claas Mercur

BlackLuck

#51 » 22:37:56, 25-02-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

Här kommer några bilder på vår översociala Märta. Det är världens tröttgris. Hon spenderar 6 månader om året på att titta ut en bekväm plats att ligga på.
Resterande månader jagar hon. Vi har inga möss, fåglar eller ekorrar kvar i grannskapet längre.
Hunden Saga tar tacksamt emot varje ekorrsvans som Märta bjuder på... :mrgreen:


Bild

Bild
Användarvisningsbild
BlackLuck
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:36:32, 06-02-2007
Ort: Arnäsvall / Örnsköldsvik
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Ljungby L10
PelJob EB350
Åkerman EC230
Scania 75 trailerekipage

Robban_C

#52 » 22:48:38, 25-02-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

Mats, tack för varningen!
Han beter sig precis som vanligt. Äter, skiter (såvitt jag vet), latar sig i soffan, skuttar och springer hejvilt därute när vi ska gå in till soffan och klättrar i träd precis som tidigare.



Peter Persson skrev:... laserpekare ...

Måste skaffa!
Jag har satt ihop ett par kolfiberrör (6x8 och 4x6 mm) så att jag får ett "metspö" om 1,4 m. Sen har jag satt 1,5 m utsättningslina i änden och i den en "hårig" kattleksak.
Funkar mycket bra förutom när jag råkade peta upp "spöet" i takfläkten. :mrgreen: :mrgreen:



Peter Persson skrev:... Kortet på Lilleman i solen var ju helt underbart Robban! :)

Tack! :buga:
Har slutat på forumet!
Användarvisningsbild
Robban_C
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:13:25, 11-06-2006
Ort: Norra Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo EC45 -06
Volvo ECR25D -17
MB-Trac 800 -86
Valtra N174D -17

johan.eriksson

#53 » 22:52:04, 25-02-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

Robban akta bara så det inte går såhär
http://www.youtube.com/watch?v=LxwHqHKsNVo

Snygga bilder på katterna :thumme:
Användarvisningsbild
johan.eriksson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 08:47:20, 13-07-2008
Ort: Ingelstad
Sverige
Maskintyp: Lastbil
Maskin: BM Buster 320

Roine.e

#54 » 23:27:14, 25-02-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

Exets katt Rasmus från den tiden vi fortfarande bodde ihop. Världens mest sociala katt. Pratsjuk som bara den och extramamma åt min caesar. När Caesar var kattunge bestämde han sig för att Rasmus, det är nog mamma det, o sen "diade ham sönder Rassens bröstvårtor :grin: Vi smorde kattstackarn med idomin i flera veckor. I miss him ibland. Han lever ännu och blir 18 år i år.
Bild

Och så här fann man dem ofta när man kom hem från jobbet. Mysgubbar.
Bild
Hobbymaskinist som planterar buskar i trädgården med traktorgrävare. Styr lite snö då å då med en Wille 655 oxå.
Roine.e
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:22:35, 05-09-2006
Ort: Ludvika
Sverige
Maskintyp: Baklastare
Maskin: BM Volvo LM218 -61
Hembyggd minigrävare typ Digger.
Wille 655c (på jobbet)

Christian Eriksson

#55 » 00:58:42, 26-02-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

Som kattälskare så var detta ett riktigt bra intiativ till den här tråden!
:thummar:

Har två st busar själv, de är bröder, blir 6år i juli, snittade.
Namn, Tiger (med vitt bröst) och Svarten.
De var innekatter första året innan vi flyttade till hus, nu får de komma och gå som de vill. Visst kan man dra en ramsa när de ska ut vid 4-tiden, men det går över ganska snabbt när de kommer in igen och hoppar upp i sängen, kryper upp mot armhållan och spinner som en Perkins 3cyl...
Annars är favoritstället för bägge katterna, i min säng, mellan min ben, så långt upp de kan komma... :cencored:
Är de inte inne om natten så ligger de oftast i pannrummet där det är varmt och skönt...
I övrigt är de väl som katter är mest, lite hyss emellanåt och otroligt kelsjuka.

Lite av det som hänt under åren:
Nyinflyttade i huset, Tiger ormbiten i höger framben. Benet uppsvullet till 3ggr normal storlek, akut in till SLU för behandling. Inga men efteråt.

Tiger försvunnen ett dygn, hittade honom uppjagad i en gran ca8m upp, jag är höjdrädd så det blev samtal till farsgubben. 6m stege och farsgubben på översta pinnen klamrande sig runt trädet och Katten nere.

Svarten borta en dag, hittade honom på kvällen (höst kolsvart ute).
Utrustad med dubbla pannlampor och flertal ficklampor samt en 3m stege och 4m lång 2"x2" med låda högst upp.
Högst upp på stegen, halade upp lådan, blev dock för mycket när 4.5kg katt hoppade ned i lådan, tappade balansen men lyckades hålla mig själv kvar på stegen, kattstackaren kom ned med expressfart... Inga men efter.


Straxt över leveransålder och just gjort sig hemmastadda, år 2004.
Bild
Originalets URL: http://i432.photobucket.com/albums/qq43/krippe/Personligt/stnosar.jpg

Skavfötters
Bild
Originalets URL: http://i432.photobucket.com/albums/qq43/krippe/Personligt/PB151493.jpg

Är man liten kan man sova överallt
Bild
Originalets URL: http://i432.photobucket.com/albums/qq43/krippe/Personligt/PA031284.jpg

Har man inget gökur, så får det bli kattur
Bild
Originalets URL: http://i432.photobucket.com/albums/qq43/krippe/Personligt/PA151315.jpg

Kattmat?
Bild
Originalets URL: http://i432.photobucket.com/albums/qq43/krippe/Personligt/PB111475.jpg

Tittut!
Bild
Originalets URL: http://i432.photobucket.com/albums/qq43/krippe/Personligt/PB131489.jpg

Nu är de lite större, men inte sover de desto mindre för det inte..
Stör mig inte..
Bild
Originalets URL: http://i432.photobucket.com/albums/qq43/krippe/Personligt/IMG_0762.jpg

ZZzzz.. tur man får lite skönhetssömn ibland

Bild
Originalets URL: http://i432.photobucket.com/albums/qq43/krippe/Personligt/IMG_0769.jpg

edit: la till mer info
Senast redigerad av Christian Eriksson 10:05:56, 26-02-2010, redigerad totalt 1 gång.
Volvo Fm11, 410 -13 Joab krok
och Liftdumperaggregat
Buster 320 -64 med Ilsbo 1000
Buster 320 -62 reservdelstraktor
Simplicity 6011
Hembyggd Vedprocessor
Användarvisningsbild
Christian Eriksson
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 22:26:45, 05-06-2008
Ort: Uppsala
Sverige
Maskintyp: Lastbil
Maskin: Volvo Fm11, 410 -13 Joab krok
och Liftdumperaggregat
Bm 320 Buster -64

silvershadow

#56 » 02:15:18, 26-02-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

Berättelse om vår katt.

Orkade inte skriva så jag kopierade texten från min sambos blogg.
Följde med lite annan info oxå, men orkade inte redigera.
Denna älskade katt var inte som nån annan katt jag/vi haft genom åren.
Märktes att allt inte stod rätt till med killen (inavel dock inte vi som avlat)
Men speciellare katt får man leta efter.
Känns väldigt tomt trots att det bara är en katt.
Men så (BARA) är det inte längre :(

[Från sambons blogg]

Senaste dagarna har gått i uppförsbacke. Jobbigt att se Fredrik, vars smärttillstånd påverkar honom både fysiskt och psykiskt. Kamremmen som for på bilen. Advokaten som inte sköter sitt uppdrag. Kennelhostan som lägrat sig bland SWB Skellefteås hundar och därmed orsakat oro och brustna tävlingsdrömmar. Jag tyckte - och trodde - därmed att det fick vara bra med olyckor nu.

Tji vad jag bedrog mig.

Sent på onsd kväll hittade vi blodspår inne i huset. Förstod inte var de kom ifrån - kunde det vara Fella som äntligen börjat löpa? Nej, inga andra tecken hos henne. Kollade igenom hundar och de två katter som vi hittade och de uppvisade inga sår.

Somnade framför TV:n och väcktes vid 00.30 av Fredrik som sa "Nu vet jag vem som blöder". Då hade katt nr tre krupit fram. Och på ena bakbenet, precis vid hasen, hade han ett ordentligt sår. Lyckligtvis verkade han inte ha särskilt ont och det blödde inte längre men han använde inte benet.

Efter att ha tagit beslut om att kontakta veterinär direkt på morgonen genomled jag en orolig och tämligen sömnlös natt. Upp tidigt, göra sig i ordning för arbetsresa upp till Norrbotten och samtidigt försöka få tag på veterinär. Dessutom började min advokat ringa... flera gånger... men jag orkade inte svara. Tyckte väl i o f s att han kunde få svettas lite. Han lämnade nåt urskuldande meddelande om att han utläst i mitt mail att jag missförstått honom och snälla, kunde jag inte ringa honom. PFFTTT...

Fick tid 9.30 hos veterinären. Samma tid som avfärden från Skellefteå norrut skulle ske. Ringde snälla mamma som lovade möta upp på Veterinärstationen. Så iväg med älskade katten Wilbur, som stoiskt tillbringade morgonen med de andra två katterna och hundarna (det märktes på alla fyra att de reagerade på Wilbur, de lämnade inte hans sida och nosade försiktigt på honom hela tiden), gick på lådan och åt i vanlig ordning. I bilen fortsatte telefonen att ringa. Fortfarande advokaten - som denna gång också ville meddela att vi fått ett förlikningsförslag från (den j*vla) byggaren, från skolan där jag extraknäcker och där personalen behövde akut handledning utifrån en elevs suicidförsök, från det familjehem som skulle följa mig på resan till Norrbotten... Väl hos veterinären kastade jag i stort sett över kisse i armarna på mamma och stressade vidare.

Väl i bilen, på väg norrut efter E4:an, tog jag mig tid att ringa tillbaka till alla som sökt mig. Professionella masken på! Och mitt bland dessa samtal ringde så veterinären... sa att hälsenan på älskade Wilbur var av... och att det inte fanns något att göra annat än låta honom somna in.

Vilken j*vla pseudosituation. Ringde Fredrik som blev jätteledsen förstås. Satt i baksätet på bilen och försökte hålla tårana tillbaka. Tänkte på underbare Wilbur, som vi bara fått ha med oss sedan i somras. Den vackert stålgrå kissen som vi bokade som nyfödd och sedan hälsade på regelbundet ända tills han fick flytta till oss. Omtänksamme Wilbur, som älskade hundarna och varje kväll gosade med Fella medan hon låg och myste. Tuffe Wilbur, som försåg oss med näbbmöss och småfåglar som vi brukade hitta ihoptorkade under allehanda skåp och bänkar i köket. Specielle Wilbur, som liknade Gunde Svan med sina tättsittande ögon.

Genomled dagen och lyckligtvis gick det bra att hämta ungdomen på en låst SiS-institution för flytt till familjehemmet. Åkte sedan till mamma och pappa för att hämta Wilbur. Gjorde ett kort stopp hos barnen hemma hos deras pappa för att berätta vad som hänt och för att låta dem ta förväl av kisse. Många tårar blev det...

Så var dagen slut. Dagen då ljuset aldrig liksom kom. Skönt med försonande sömn och med förhoppning om att kunna vakna upp till en bättre dag.

Ja just ja... Vad advokaten ville? Jo, minsann hade inte (den j*vla) byggarens advokat lyckats hitta 50 000:- på ett konto som han erbjöd i förlikning. 50 000:- som jag alltså definitivt skulle ha gått miste om ifall jag följt min advokats linje och "lagt locket på". Fast luttrad som jag är i detta ärende, sa jag att jag inte godtog några förlikningsdiskussioner förrän dessa pengar fanns utanför (den j*vla) byggarens räckhåll, antingen på ett transaktionskonto eller på min bank. Min advokat tog detta updprag med sig till den förberedande förhandlingen och sen hörde han inte av sig mer. Så hur det gick i den frågan för ni höra mer om sen...


Bild
Originalets URL: http://i143.photobucket.com/albums/r132/Frelisac/CIMG2696.jpg
Senast redigerad av silvershadow 02:24:51, 26-02-2010, redigerad totalt 1 gång.

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
silvershadow
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 01:29:01, 27-06-2009
Ort: Skellefteå
Maskintyp: Traktor
Maskin: Case IH Puma 225 cvx

Mickev

#57 » 20:55:01, 26-02-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

Vi fyller på med lite fler bilder här tycker jag. Många fina bilder som dykt upp här :thummar:

Japp, laserpekare funkar fint, mina har dock lärt sig varifrån pricken kommer, såfort jag håller i pekaren (utan att tända den) så kommer dom som skållade råttor och sätter sig nedanför stolen och tittar längtansfullt...

Nu blir de 2 bilder på panther. Hon som bevisligen är trött på vintern och vill ha sommar. Näst sista gången hon var ut körde hon fast i snön så husse fick skotta sig fram till hon å lyfta upp hon... då gick de fort tillbaka till dörren igen :wink:

Bild
Rätt mysigt å ligga på en fleecetröja en bit upp...


Bild
NEEEJJJ husse, ja vill inte vara på bild, ja vill sova!!

Hjälmkartongen högst upp ovanpå bokhyllan är en av hennes favoritsovplatser. Kanske för att Grålle inte tar sig dit? :mrgreen:

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Mickev
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:30:13, 11-09-2009
Ort: Jämtland... skogen nu med
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Komatsu 901

Bjørn

#58 » 21:29:45, 26-02-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

Robban_C skrev:

Nåja, jag öppnade fönstret för att prata lite med Gustaf. Då hoppade kattf*n över till fönsterblecket för att gå in genom fönstret. Och gled av fönsterblecket och ramlade ner! Från andra våningen!
Jag blev alldeles förskräckt och sprang ner och väntade mig brutna ben och elände. När jag kom ut genom dörren satt han redan uppe på stegen igen! Det är ruter i honom minsann, trots att soffan är favvoplatsen! :grin:





mycket kul läsning :grin: :bira:
Bjørn
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:14:48, 01-01-2008
Ort: Trøndelag
Norge
Maskintyp: Traktor
Maskin: Valmet 705
Valmet 855
Valtra 8950
Åkerman EC230B
Komatsu D65P-6
BV202 NF1

Robban_C

#59 » 22:39:53, 28-03-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bjørn skrev:
Robban_C skrev:

Nåja, jag öppnade fönstret för att prata lite med Gustaf. Då hoppade kattf*n över till fönsterblecket för att gå in genom fönstret. Och gled av fönsterblecket och ramlade ner! Från andra våningen!
Jag blev alldeles förskräckt och sprang ner och väntade mig brutna ben och elände. När jag kom ut genom dörren satt han redan uppe på stegen igen! Det är ruter i honom minsann, trots att soffan är favvoplatsen! :grin:





mycket kul läsning :grin: :bira:

Tack!

Applåder och visslingar för Lilleman!
Hurra och hejarop! Idag kom han gående över gårdsplanen med en rådis i truten!
Nu ska gnagarna få veta att dom lever!
Eller i alla fall att dom levde. :mrgreen:

Mindre kul när han sen satte sig bland några stora Bahco PU inne i ladan och slet skallen av rådisen men det är smällar man får ta. :grin:
Nu vet jag i alla fall att han tar rådisarna. :thumme: Nu återstår det att se om Gustaf gör det också men jag har ju sett hur han spanar efter allt som rör sig eller som låter.

Och alla har sett den där blicken, "Se här husse vad jag har fångat", eller hur? Inte Lilleman inte, han såg mer ut som "Ännu en rutinerad dag på jobbet". :mrgreen:
Har slutat på forumet!
Användarvisningsbild
Robban_C
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:13:25, 11-06-2006
Ort: Norra Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo EC45 -06
Volvo ECR25D -17
MB-Trac 800 -86
Valtra N174D -17

dogen

#60 » 00:15:10, 29-03-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

Efter att ha varit borta en helg kom vi hem och tog tag i sysslorna. Dottern satte sig på golvet och lekte med... något. "mamma, vad är det här?". Frugan som inte riktigt såg vad det var sa "usch, en dammtuss". Men vad konstigt. Dammtussen hade en svans.

Tänk att ha det filmat när kattungarna för första gången ser en livs levande mus komma springandes i köket. De hade garanterat roligt och jag gläds med dem och tackar dem för att de håller ordning i stugan medans man är bortrest.
Volvo BM 650
Volvo EC 55 - http://www.maskinisten.net/viewtopic.ph ... 290#127290
- älskar filmer på mustiga grävare som stånkar dieselrök och svettas hydraulolja!
Användarvisningsbild
dogen
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:38:09, 12-02-2007
Ort: Bjästa
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)


Återgå till Djur

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se