Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexJord- och skogsbruk, fastigheterJordbruk och djurDjur

Stora Katt-tråden!

820 inlägg • Sida 1 av 55
Diskutera allt som har med djuren att göra här

Joe (trådstartaren)

#1 » 00:00:31, 06-01-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

Eftersom Robban_C skrev om sina pälsbollar så tänkte jag att man kanske ska kliva ut ur garderoben! http://www.maskinisten.net/viewtopic.ph ... 555#152555

Hade katter när jag växte upp men det är en annan historia.

Det hela började med att flickvännen hade en katt och tyckte att jag också skulle skaffa en..
Blocket-besök och en femhundring senare så var jag stolt ägare till ett svart odjur! Han fick smeknamnet "råttan" då han kunde gömma sig under soffor och sängar men glömde svansen ute..
Fick senare namnet Wilhelm "Erövraren"
Några veckor senare var jag ut med han i sele med flexibelt koppel, ett träd skulle han upp i, naturligt kattbetende tänkte jag..
Sen när han testade en klen gren så blev det en snabb nerfärd vilket resulterade i ett brytet bakben.. (Selen och kopplet ställde till det)
Ilfärd till bagarmossen på en fredagkväll för att hinna innan de stängde, kan väl erkänna att det blev en del rödljuskörningar.. (i tomma korsningar dock)

Det blev många vändor, röntgen, gips som han sparkade av sig och en uppväxt inlåst i en bur.
Kalaset gick bara på 12000, så då funderade man om det inte vore bra med en försäkring...

När vi flyttade till huset så tog vi hand om två skogskatter som behövde ett nytt hem. De hade bott i en etta på 20kvm..

Sen blev tjejens katt sjuk och det gick inte att bota efter x antal turer till både animalen och Uppsala djursjukhus så det blev avlivning..

Ett år senare så började Wilhelm att spy väldigt mycket.
Blev resor till Animalen och senare till bagarmossen där de upptäckte att han hade svalt en plastråtta!
Kejsarsnitt och purediet i ett par veckor så var allt frid och fröjd..
28000 den här gången, fast då behövde jag bara betala 1500 i självrisk (tror jag..)

Sist kom en svart fasa till som också behövde ett nytt hem.

Så fyra småkatter varav den minsta väger 5kilo har jag!
Alla mår bra idag, särskilt de två svarta som är knäkatter. Vissa har väl gjort av med några kattliv, men har även lärt sig den hårda vägen!

De går ut dagligen, men vid regn och kyla så håller de sig helst inne.
När det är plusgrader ute så kan det bli några varv runt tomten och mota in dem på kvällarna, annars sover man inte gott.
Senast redigerad av Joe 00:01:52, 06-01-2010, redigerad totalt 1 gång.

1 person gillar det här inlägget.
Joe
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:23:59, 17-06-2007
Ort: Södermanland
Sverige
Maskin: 870T, EX35.2, HD1000, JD2130, mm.



Robban_C

#2 » 01:04:59, 06-01-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag hade tänkt presentera mina katter i en egen tråd med rubriken "Sängbilder på min nya sambo" eller nåt sånt. Tror ni att Holger hade satt i halsen när han sett rubriken? :mrgreen:

Redan innan jag köpte gården så sa jag att om jag flyttar ut på landet så ska jag köpa katt. En katt som varje vår går ut och spöar grannens hund, vare sig det behövs eller inte. :grin:
Nu är det ju dock som så att grannens hundar (3 st) är alldeles underbara så jag hoppas att dom får vara i fred.

Och med en massa uthus så får man gnagare som husdjur, vare sig man vill eller inte så där fanns ytterligare en anledning att skaffa katt. Och jag som är allergisk mot hund men inte mot katt, så bra det passar då. :thumme:

"J" berättade att hans sambo har toton i ett stall där det finns två stallkatter som ska bort. "Hissen går inte ända upp på Gustaf" hette det. Det visade sig att Gustaf inte fattar att hästar är stora och tunga. Han kunde gå och lägga sig och sova mitt under en häst. Han kunde hoppa fram mitt framför en häst inne i ridhuset och skrämma både häst och ryttare.
Så dom stod nästan inför avlivning när "J" tipsade om dom. Jag åkte ut en kväll och träffade Gustaf. Kändes sisådär, han är långhårig och hade ruskigt skitig och tovig päls. Inte alls så där len och mjuk som man föreställer sig pälsen på en katt. Han hade till och med tovor under buken som jag fick lov att klippa bort med sax. Dom bestod nämligen av fasttorkad hästskit!

Nästa kväll åkte jag ut och fick träffa Lilleman. Samma sak där med pälsen. Dessutom med en redig skada på svansen, klämd eller slagsmålsskada.
Allmänt misskötta, ingen i stallet brydde sig om dom. Ex vis hade jag med mig lite våtfoder ut. Det var första maten på tre dygn! Och båda luktade kraftigt av stall!
Stackars katter!

Men det slutade med att dom hamnade i min bil på väg till sitt nya hem i alla fall. Ingen kattbur hade jag och dom var ju oroliga i bilen. Helt plötsligt klättrade Lilleman upp i mitt knä och skulle titta ut genom vänsterrutan. Detta gjorde han mitt uppe på höga bron över ån på Västerleden i rusningstrafiken och då passade han på att trampa på båda knapparna till fönsterhissarna så att dom började åka ner mitt i alltihop. Vilken cirkus! :grin:

Båda är hankatter och har bott ihop hela livet. Båda fyller fem i maj.

Första veckan fick dom hålla sig inomhus så att dom skulle lära sig var dom bor, var det finns mat, värme, kärlek och omtanke.
Efter den veckan var pälsen bra på dom. Jag ville inte tvätta dom det första jag gjorde, det var stor omställning för dom i alla fall men det löste dom själva när dom fick ett ställe som var rent att bo på.
Eller "rent"? Det är ju mitt ställe men det är ju i alla fall renare än stallet var. :grin:

Hursom så tog jag sen ut på en promenad runt tomten så att dom skulle få lära sig var dom bor. Det fungerade på Gustaf, han gör utflykter i kohagen men håller sig i övrigt hemma.
Det fungerade inte på Lilleman som ganska snart var hos grannkatten och fick däng ordentligt. Trebent pga bitskador var resultatet. Veterinärbesök och medicinering.
"Jaha, vill du ha medicinen som piller, vätska eller salva?" frågade veterinären.
"Vilken är lättast att ge katten?" frågade jag.
"Det är salvan, den smakar hallon" sa hon.
"Bra, den tar jag eftersom den smakar gott men vad ska vi då ge till katten?" svarade jag. :mrgreen:

Nu är han bra igen men har alltså gjort husse förtvivlad idag. Se mer i "kallt-tråden" som Joe länkade till här ovan.

Gustaf sover i soffan eller under soffbordet men Lilleman kommer nästan alltid och lägger sig i min säng bredvid mig. :thumme:
Ett par gånger har han inte kommit när jag har släckt ljuset. Då har jag jamat ett par gånger och då kommer han trippandes och hoppar upp bredvid. :thummar:

Dom får torrfoder för det mesta men ibland får dom lite våtfoder för att "lyxa till det" lite grann. Då brukar jag ta två kaffefat och "klappra" dom lite grann mot varann. Det har medfört att dom har lärt sig att porslinsljudet betyder våtfoder så nu kommer dom sättandes med en hiskelig fart så fort jag diskar. :grin:

Idag är dom trygga i att bo hos mig och har det mycket bra. :thumme:

Det finns massor mer att berätta men inte idag. Avslutar med ett par foton.


Bild
Vi kan börja med en dålig bild på en gäspande Lilleman.


Bild
Gustaf klättrar på stegen som står uppställd mot fasaden. Det var en regnig dag och den fege Gustaf ville in så han klättrade upp utanför köket (som är på andra våningen!) och skrek för att han ville in.


Bild
Gustaf tycker om ost!
Lilleman är ännu värre. Husses mat är bäst! Han böjde sig fram mot ett mjölkpaket och jag snärtade honom lite försiktigt (inte hårt) med en penna på nosen eftersom han inte ska äta från matbordet. Men han fortsatte framåt så jag snärtade igen. Och igen. Och igen. Till slut smattrade det hela tiden på nosen på honom och han fällde öronen bakåt och fortsatte framåt mot mjölkpaketet. Han är extremt matdriven!


Bild
Lilleman som undrar om kameran går att äta?


Bild
Gustaf ute i snön.


Bild
Nåja, Gustaf har ju i alla fall fattat att när det blåser så söker man skydd hos en Mercedes. :mrgreen:


Bild
Utsträckt Lilleman!


Bild
Det här var roligt! En tetrapack med kattmat tömdes. När dom ätit alltihop gav jag förpackningen till Lilleman som skulle tömma alltihop. Efter att ha slickat ut allt han kunde så stack han in tassen, skrapade, tog ut och slickade av tassen. Han hade att göra halva kvällen med det där illaluktande eländet.
Bäst var när han hade stuckit in nosen i förpackningen, reste sig upp och förpackningen satt kvar på huvudet när han började titta sig omkring. Undrade säkert varför det blev så mörkt. :mrgreen:


Bild
Och så avslutar vi med Lilleman till vänster och Gustaf till höger.
Har slutat på forumet!

3 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Robban_C
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:13:25, 11-06-2006
Ort: Norra Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo EC45 -06
Volvo ECR25D -17
MB-Trac 800 -86
Valtra N174D -17

bm1113

#3 » 01:25:12, 06-01-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

:lmao: Robban är du säker att de inte tror att de är råttor när de vill ha ost :mrgreen: snart gnager de väll in dörrkarmar mm :mrgreen:

hit kommer de då inte nå katter om de inte är gula och svarta och stavas CAT :mrgreen: har för mycket ömtåliga saker på hyllorna av någon anledning :mrgreen: :vissla:
Mvh Alexander
Vad vore livet utan Maskiner eller Maskinisten ;)

Man måste sikta mot stjärnorna för att nå trätopparna

MaskinFotograferna för Norrbottens Län
https://www.youtube.com/bm1113
Användarvisningsbild
bm1113
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 05:09:27, 27-04-2006
Ort: Kalix
Sverige
Maskintyp: Hjullastare

dogen

#4 » 01:43:37, 06-01-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

Haha, jag trodde bara det var jag som var sån där, Robban! :)

'jamen vafan, det är ju bara en katt!' kan man få höra. Jag kunde gå upp många gånger om natten om kattstackarn (som nu tyvärr är död, dock ej ihjälfrusen, och har blivit ersatt av två dårar) hamnat ute och inte kommer fram då temperaturen kryper ned. Varje gång kände man sig som en riktig fjant då man oroligt stått och spejjat ut i mörkret och han knatat in som inget har hänt.

Värst var nog ändå då samma okastrerade hane var ute på sina årliga äventyr runt mars. Jag var uppe flera gånger per natt, varje natt i över en vecka. Vilken lycka då han äntligen satt där. Egentligen hade man gett upp 100 gånger tidigare då man gått ned för trappen och genom hallen för att titta ut genom fönstret.

De hittar väl alltid något ställe att söka värme, så man behöver nog inte vara orolig. Jag har då aldrig hört talats om en katt som frusit ihjäl, men det kan säkert hända om man doppar dem i vatten och slänger ut dem i -30.

Katter är underbara djur och det var med stor sorg jag begravde dem gamle okastrerade gubben som hållit byns kattinvånare i skräck (han hette passande nog Fidel Castro och byn heter Kuba). Men man får väl ge dom här unga hönshjärnorna en chans. Rätt som det är så slutar de hoppa mellan julgran och gardiner och börjar bete sig som folk... jag menar, som normala katter.

Med tanke på första inlägget och kostnaderna så måste jag se till att skaffa försäkring illa kvickt. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att ha ihjäl en katt som fått för kostsamma skador eller sjukdomar. Ja, det finns väl en gräns för allt, men en försäkring är nog inte så dumt. De är ju trots allt familjemedlemmar de med.

Edit: Ändrade lite presens till imperfekt eftersom stackarn inte är med oss längre ;)
Senast redigerad av dogen 01:45:49, 06-01-2010, redigerad totalt 2 gånger.
Volvo BM 650
Volvo EC 55 - http://www.maskinisten.net/viewtopic.ph ... 290#127290
- älskar filmer på mustiga grävare som stånkar dieselrök och svettas hydraulolja!

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
dogen
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:38:09, 12-02-2007
Ort: Bjästa
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)

VOLVOEW

#5 » 11:05:50, 06-01-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag tror Robbans lilleman kröp in under bilen när han kom hem och gratisvärmde sig från katalysatorn...klart man inte vill komma in då till husses kalla hem :mrgreen:
Användarvisningsbild
VOLVOEW
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:32:47, 26-11-2008
Ort: Tyresö STOCKHOLM
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Tackeuchi TB175W
Volvo T22 -48
samt en STIGA Ready...

Mickev

#6 » 11:27:30, 06-01-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kul att se att det fanns fler kattmänniskor här. Jag får nog räkna in mig i de också. Har 2 busar på drygt ett år här hemma. Dom flyttade in hos mig som 11v ungar dagarna före jul för drygt ett år sen och sen dess har det inte varit en lugn stund :wink:

Jag ville ha 2 hanar då jag fått råd om att dom kan vara lättsammast, och att jag skulle ha 2st eftersom jag är borta på dagarna. Så dagarna innan jul dök det upp 2 syskon som då flyttade in hos mig. Det är ju lite extra kul att kunna hålla ihop syskona, från början var dom 3 i kullen men en flyttade till en annan ägare men dom andra 2 fick komma hem till mig.


Bild
Syskonkärlek kan man väl kalla detta. Panther till höger som är döpt efter den amrekanska stordragaren Stieger Panther och Grålle till vänster, vars de namnet kommer ifrån behöver jag väl inte nämna :wink:

Kattungar är ju som dom är, full fart alltså och dom första månaderna efter dom flyttat in var det alltid ommöblerat i lägenheten då man kom hem från jobbet, det måste ju betyda att dom har kul iallafall.

Bild
Ibland blir det div krocker också i deras "rallyn" i lägenheten.

Gissa om de blev panik då man inser en dag att panther, han är en hon :insomnia: De blev till att försöka få tid så snart som möjlight hos vetrinären för kastrering av dom båda, för jag hade verkligen inte lust att en dag komma hem till en hel kattarmé.

Dom fick börja sitt liv som innekatter iom att de var så svinigt kallt precis då dom flyttade in så tanken var att dom skulle få börja vara ute framåt våren. Våren kom och lagom till att det började vara dags för dom att få komma ut började grålle halta på ena bakbenet kvällen före helgdag. De var nån långhelg då har jag för mig men ja hörde mig runt lite vad man skulle göra iom att jag och föräldrarna inte kunde känna nått som var trasigt eller så. Så vi lät det vara över helgen för att se om det var nån tillfällig sträckning eller så. Tyvärr blev det inte bättre så första vardan efteråt fick han åka in till vetrinären för bättre undersökning. Visade sig att knäskålen la sig fel och det var inget dom kunde göra nått åt i stan. närmaste var i Piteå.

Ringde och funderade med dom vad man skulle göra och dom tyckte man skulle börja med att låta det gå några veckor för de kan växa till sig såntdär. Veckorna gick men tyvärr blev det inte bättre, jag hade fått lära mig hur man "la tillbaka" knäskålen då den kommit fel men tyvärr fortsatte den att hoppa fel igen. Så det blev en resa till Piteå samt 6000:- fattigare. De finns människor som undrar hur tusan jag kan ta ledigt en dag och fara till piteå och betala sådana summor pengar på en vanlig katt... men som ni andra kattägare nog förstår... katten är också en familjemedlem och det får kosta i de närmsta vad de vill.

Nyopererad så for vi hem igen och panther fick bo hos föräldrarna några dagar för att grålle inte skulle bli frestad att busa så mycket utan att faktiskt vila knät ett tag. Dom blev nästan odräglig emellanåt då, panther som aldrig tidigare varit nått för att gossa å sånt blev världens kjelkatt och de blev ju grålle också, fast jag var de även sen tidigare :wink: Men det är väl så, dom saknade varandra såklart. Panther fick komma på "besök" dom närmsta dagarna en stund nu och då och efter en vecka fick hon flytta hem igen. Grålle höll på att bli galen på sin tratt han blev tvungen att bära för att inte ta bort bandaget och all medicin han skulle ha... de var inte kul. Men efter ett tag lärde han sig att han var tvungen att äta det, vare sig han ville det eller inte.

De som var ännu värre var att han nu blev tvungen att vara innekatt i 3månader, vilket såklart då fick gälla panther också då det kändes fel att ena skulle få gå ut men inte andra.

Men så kom den dan dom äntligen fick gå ut. Gissa om de var intressant, "uj vilken stor värld" :buga:

Bild
Fara omkring i gräset, fara över stenar, klättra i träd, utforska garage (och allt annat som står intill dom...)
Bild

Mer bilder å sånt kommer senare, nu kommer solen upp och man är ledig, så de är frågan om man inte ska hitta på nått annat en stund... kanske se om panther fått nog av kyla för idag, jo den tokstållen skulle ju gå ut i morse... :slag:

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Mickev
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:30:13, 11-09-2009
Ort: Jämtland... skogen nu med
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Komatsu 901

Rille

#7 » 12:28:49, 06-01-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hemma har vi en liten honkatt på 5 ½ år. Morbröderna har en svart på 8-9år, Vet inte säkert. Hon var 12 veckor när dem fick henne. Det var en troende familj här i byn som hade den. Frun blev allergisk. Såna människor äger ju inte Tv, Gissa om katten var nyfiken på vad det var för en apparat när hon kom hit haha. Och var ju såklart som alla andra kattungar. Hoppar i benen på folk, gömmer sig bakom skor och dyker fram. Klättar i julgranen m.m. Än idag är hon busig av sig och kan leka i mattor och springa som en galning i hela huset. Förr om åren var hon ingen katt som ville kela med folk. Nu är hon alldeles hopplös. Ska alltid vara i famnen om man sätter sig framför tv:n eller ligger i sängen. Hon är en utekatt sommartid. Nästan aldrig inne, men visar sig då och då. Kan vara borta 2 dagar också utan att visa sig. Vintertid är hon alltid inne men går ut och gör sina behov. En dam med eget humör. Grannarnas hundar skakar benen när hon är i farten. Och kommer en katt på gården blir det fajt och hon vinner såklart, dem andra springer iväg. 5 åringen vi har hemma har varit en kelkatt sen liten. Även jag har ju som Alexander modeller hemma. Hon hann ta sönder en del som mindre innan man skaffa vitrinskåpen för 2år sen. Så nu får dem ju vara i fred. Våran är en innekatt

Bild
Bild


Radbrytning mellan bilderna så att inte sidbredden kvaddas.
//Robban_C

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Rille
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:32:16, 24-11-2006
Ort: Korpilombolo
Maskintyp: Hjullastare

bearclow

#8 » 18:17:16, 06-01-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

Vi skaffade först en Engelsk Springer Spaniel valp och när han var 6 månader tog vi en kattunge, en hane. Första kvällen var intressant att se, valpen fram för att nosa och kattungen klöste till med tassen över nosen på han, sen var jakten igång. Slutade med ett ståndskall där katten var fastjagad under ett vattenelement, fräsande och vispande med tassen mot nosen på vovven som ville lukta.

Då tänkte man, vad har vi gett oss in på!! Men efter bara ett par timmar hade dom lugnat ner sig och hunden började bära kattungen i munnen, sen till natten låg kattungen mellan fram och bakbenen på hunden som rullat ihop sig. Sedan var dom oskiljaktiga kompisar, vi bodde då på en skogsfastighet och när vi skulle gå och lägga oss och inte katten var inne så gnydde hunden och skulle ut, öppnar och släpper ut hunden och då sprang han ut och jagade in katten, om han var ute på nå långstyrning och inte var så villig att komma in hände det även då att hunden bar in den i nackskinnet!!

Tyvärr blev den katten överkörd flera år senare när vi flyttat in till samhället, tur att man då har resurser för att själv ombesörja för ett snabbt avslut.

Sen har ytterligare två katter passerat men dom blev inte lika bra kompisar med vare sig hunden eller mig.
Har haft: BM 650, BM 10.

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
bearclow
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 00:14:04, 31-12-2007
Ort: Hoting
Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo BM 650
Kawasaki KLF

Peter Persson

#9 » 20:41:53, 06-01-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

Oj, en katttråd :grin: Vi har fem stycken...

Först Lilla Gubben (ledaren på gården)
Bild

Tiger (hårdingen)
Bild

Mira (stor jägaren och räddharen)
Bild

Ros (min absoluta lilla favorit, helt galen katt mer som en hund)
Bild

Och så till sist Talle (lite outsider, vill mest vara själv)
Bild


Det är inte för inte som farsan har döpt om min sambo till "Kattamor" :lol:
/ Peter

Åkerman H12
BM 650
LM 218
BM430
Fordson Dexta
Volvo T-24
BM 350

http://www.youtube.com/user/Peter3038

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Peter Persson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:22:17, 05-12-2006
Ort: Nyland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Åkerman H12
Volvo BM 218
Volvo BM 650
Volvo BM 350
Volvo BM 430
Volvo T-24
Fordson Dexta
Claas Mercur

Robban_C

#10 » 21:11:03, 06-01-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

Peter, du måste ju berätta mer om dom!
Hur kan Mira var både storjägare och räddhare?
Har slutat på forumet!
Användarvisningsbild
Robban_C
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:13:25, 11-06-2006
Ort: Norra Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo EC45 -06
Volvo ECR25D -17
MB-Trac 800 -86
Valtra N174D -17

strand entreprenad

#11 » 21:16:54, 06-01-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

Lägger in en bild på våra små pälsbollar Tiger och Tim.
Bild
strand entreprenad
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 21:48:13, 04-10-2009
Ort: Katrineholm
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Cat 312
Scania 124
Scania113

JD 6900
JD6110
JD 1640

Holger

#12 » 21:22:55, 06-01-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

Robban_C skrev:Jag hade tänkt presentera mina katter i en egen tråd med rubriken "Sängbilder på min nya sambo" eller nåt sånt. Tror ni att Holger hade satt i halsen när han sett rubriken? :mrgreen:

Hahahahahahahaha! F#n, hur får man bort ölen från tangentbordet?
Tog just en klunk när jag läste den raden! :lmao:

Fina bilder, härliga berättelser!
Katter är absolut inget för mig! Men jag kan förstå att NI tycker om dem!

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test

Robban_C

#13 » 21:36:47, 06-01-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

Holger skrev:Hahahahahahahaha! F#n, hur får man bort ölen från tangentbordet?
Tog just en klunk när jag läste den raden! :lmao: ...

:laes_detta: :lmao: :lmao: :lmao:
Haha! Jag lyckades! :bira:
Har slutat på forumet!
Användarvisningsbild
Robban_C
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:13:25, 11-06-2006
Ort: Norra Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo EC45 -06
Volvo ECR25D -17
MB-Trac 800 -86
Valtra N174D -17

Holger

#14 » 21:48:13, 06-01-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

*host* *spott*
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test

nixs

#15 » 21:58:01, 06-01-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja, bor man på landet skall man ha katt! :grin: Har 3 stycken här hemma och känner igen mig i Robbans beskrivning om att man vakar på dem när de inte är hemma mm. Hör direkt om någon av dem hoppar ner från en stol eller soffan när jag sover. Bara att gå upp och släppa ut dem. Frugan brukar säga att släng ut dem ner du lägger dig men de skall få vara inne så länge de vill! Det får man ta att gå upp på natten om det så vill. Värst är det när de vill gå ut var för sig med 1 timmes mellanrum, typ klockan 04.00, 05.00 och 06.00

Flisan:
Bild
Bild

Figgo:

Bild

Bild

Bild

Maja:

Bild

Bild
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!

Dubito, ergo cogito, ergo sum

1 person gillar det här inlägget.
nixs
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:29:17, 06-01-2006
Maskintyp: Ej angivet


Återgå till Djur

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se