Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexJord- och skogsbruk, fastigheterJordbruk och djurDjur

Vad är det för fel på vissa hundägare!?

77 inlägg • Sida 5 av 6
Diskutera allt som har med djuren att göra här

krokodilen (trådstartaren)

#61 » 22:43:08, 31-07-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

PO skrev:Det verkar som att han inte gillar dig riktigt Krokodilen.
Hur har det gått med dottern?


Ska jag vara ärlig så tror jag jag lider värst,,, fy fan om sattyget ballat ur ordentligt då hade min lilla Ellie sett ut som ett syraoffer om hon ens överlevt.

Hon är tuff så in i helvete och verkar helt oberörd av hundar, vi var och badade häromdagen och en labbe med samma storlek och färg som byrackan lufsade ner i vattnet precis bredvid oss utan nån reaktion från dottern. Hon ramlade och slog upp ett jack i huvudet förra året och blev sydd med 7-8 stygn, jag grät och Ellie morrade typ bara lite när hon fick bedövningssprutorna. Hård som sten som sagt!

Storebror är lite skörare däremot och funderar en del på händelsen och speciellt på bråket som uppstod.

Tack alla för bra råd och tankar! :thummar:

Bild

/C
It's the green stuff that keeps the world spinning! :thumme:

14 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
krokodilen
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:19:53, 20-10-2008
Ort: Dalsland
Sverige
Maskintyp: Ej angivet



todde

#62 » 22:52:44, 31-07-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

krokodilen skrev:Liten update i ärendet.

Jag varnade en bekant till mig som ofta har sin son (jämngammal med min grabb) hos familjen med berörd hund,,, berättade vad som hänt och sa att du gör vad du vill med infon men nu har jag sagt som det är och vad som hänt iaf.

När vår gemensamma bekant efter en veckas betänketid ventilerar detta med med "husse" lägger han ut följande text på FB

"Don't let your tongue get your teeth knocked out"

,,,samt ringer upp mig och gapar, ryter hävdandes att hunden inte har bitit min dotter alls,,, samtalet avslutas med att han gormar "Felet är att du och barnets mor har hundskräck!!" och som Grande Finale kallar han mig "j*vla råtta" och kastar på luren i örat på mig. :uupps: :uupps: :uupps: :klia:


Trevligt!

/C


Det känns som att du klarar dej utan den delen av släkten :screwy:
Hoppas det går bra med dottern trots allt.
Mvh Todde

2 personer gillar det här inlägget.
todde
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 15:34:15, 19-12-2010
Ort: Göteborg NO
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: John deere 5820
John deere 6400
Atlas 140 w

BM 4 ever

#63 » 18:20:40, 12-08-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Så den där Amstaffen är fortfarande inte avlivad ? Inget händer ?
Slava Ukraini !
Användarvisningsbild
BM 4 ever
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:37:39, 01-03-2014
Ort: Sörmland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Valtra 8350 -03
BM 430 -76
BM 430 -76
BM 430 -76
BM 646 -79
BM 422 -7?
CaseIH 1056 -90
IH 585 -85
Case 1270 -74
Volvo T24
HakoTrac 4100 -96

Holger

#64 » 19:21:29, 12-08-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja jisses, den tjejen vill man inte möta i en mörk gränd! ;-)

Hoppas att allt löser sig! Jobbig situation!

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test

krokodilen (trådstartaren)

#65 » 09:08:25, 13-08-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tja de må ja säga att denna händelse (eller kanske efterspelet) lagt sordin på sommaren.

Jag är borttagen på som vän på FB av både "husse" och "matte" vilket ju inte spelar nån roll men själv är jag inte så mycket för att kapa bort bekantskaper i vredesmod då läget kan ändra sig när humöret stabiliserat sig.

Nånting är riktigt allvarligt fel här,,, det spelar ingen roll för hos mig får man som sagt bara en chans, speciellt om det gäller mina barn.

Hunden lever och är förmodligen tryggare nu än innan angreppet.

/C
It's the green stuff that keeps the world spinning! :thumme:
Användarvisningsbild
krokodilen
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:19:53, 20-10-2008
Ort: Dalsland
Sverige
Maskintyp: Ej angivet

Holger

#66 » 09:20:46, 13-08-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

(När jag läser "borttagen på som vän på FB" ryser jag till och tänker på alla som tror och tycker att det spelar någon roll vad någon gör på FB.)

7 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test

PeterR

#67 » 09:31:07, 13-08-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tragiskt och upprörande!
Polisanmäldes händelsen? Hundägarna lever ju bland andra människor med ett dödligt vapen som kan brisera när som helst...

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
PeterR
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:13:38, 30-03-2014
Ort: Västerljung, Södermanland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: John Deere 1640 med Quicke Q930, Cormach SC-2, Modig 190HF, Arboga U2508, Arctic Cat 400 ATV

krokodilen (trådstartaren)

#68 » 09:37:53, 13-08-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Holger skrev:(När jag läser "borttagen på som vän på FB" ryser jag till och tänker på alla som tror och tycker att det spelar någon roll vad någon gör på FB.)


Ja precis! :lmao:

Jag brukar använda FB i jobbsyfte en del och det privata användandet går mest ut på att driva med folk som lever för FB. :smile:

/C
It's the green stuff that keeps the world spinning! :thumme:

4 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
krokodilen
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:19:53, 20-10-2008
Ort: Dalsland
Sverige
Maskintyp: Ej angivet

krokodilen (trådstartaren)

#69 » 09:39:07, 13-08-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

PeterR skrev:Tragiskt och upprörande!
Polisanmäldes händelsen? Hundägarna lever ju bland andra människor med ett dödligt vapen som kan brisera när som helst...


Nej jag har inte anmält (ännu) tveksamt om jag tänker lägga nån mer energi på dessa individer.

/C
It's the green stuff that keeps the world spinning! :thumme:
Användarvisningsbild
krokodilen
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:19:53, 20-10-2008
Ort: Dalsland
Sverige
Maskintyp: Ej angivet

BM 4 ever

#70 » 10:31:42, 13-08-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

:off_topic: En bekant hade massor med "vänner" på fb. Efter att han tydligt jublat efter senaste riksdagsvalet på fejjan angående ett visst partis valframgångar försvann plötsligt 400 av "vännerna". Han hade rätt inställning och skrattade riktigt gott åt händelsen :lmao:
Slava Ukraini !
Användarvisningsbild
BM 4 ever
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:37:39, 01-03-2014
Ort: Sörmland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Valtra 8350 -03
BM 430 -76
BM 430 -76
BM 430 -76
BM 646 -79
BM 422 -7?
CaseIH 1056 -90
IH 585 -85
Case 1270 -74
Volvo T24
HakoTrac 4100 -96

PeterR

#71 » 10:41:28, 13-08-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

krokodilen skrev:
PeterR skrev:Tragiskt och upprörande!
Polisanmäldes händelsen? Hundägarna lever ju bland andra människor med ett dödligt vapen som kan brisera när som helst...

Nej jag har inte anmält (ännu) tveksamt om jag tänker lägga nån mer energi på dessa individer.
/C

Det har jag full förståelse för. Varför ödsla tid och energi om man inte orkar och inte mår bra av det?
Å andra sidan, om det kan hindra framtida händelser med den hunden inblandad kanske det kan vara värt mödan?
Användarvisningsbild
PeterR
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:13:38, 30-03-2014
Ort: Västerljung, Södermanland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: John Deere 1640 med Quicke Q930, Cormach SC-2, Modig 190HF, Arboga U2508, Arctic Cat 400 ATV

krokodilen (trådstartaren)

#72 » 11:44:10, 13-08-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

PeterR skrev:
krokodilen skrev:
PeterR skrev:Tragiskt och upprörande!
Polisanmäldes händelsen? Hundägarna lever ju bland andra människor med ett dödligt vapen som kan brisera när som helst...

Nej jag har inte anmält (ännu) tveksamt om jag tänker lägga nån mer energi på dessa individer.
/C

Det har jag full förståelse för. Varför ödsla tid och energi om man inte orkar och inte mår bra av det?
Å andra sidan, om det kan hindra framtida händelser med den hunden inblandad kanske det kan vara värt mödan?


Nej,,,,,jag är så j*vla trött på folk som inte vet vad egenansvar är! Tuggar denna äckliga varelse i sig nåns ansikte så är och förblir det ägarnas ansvar. Att de sedan inte har mera IQ än hunden förfogar över är bara att beklaga.

Jag har upplyst de i omgivningen som jag vet kan stöta på byrackan.

/C
It's the green stuff that keeps the world spinning! :thumme:

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
krokodilen
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:19:53, 20-10-2008
Ort: Dalsland
Sverige
Maskintyp: Ej angivet

dc_lindberg

#73 » 12:05:04, 13-08-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det handlar inte om vad vi tycker, eller vad du känner för som far; det handlar om din dotters liv och framtid.
Skadorna som hunden orsakat är dels fysiskta och dels psykiska. Delar av dem kan ta lång tid att framträda.
För att din dotter skall ha ett så gott framtida skydd ("vårdhjälp") som möjligt, och vara -trovärdig- gentemot annan (=sjukvård, arbetsgivare, o.dyl) så krävs en god dokumentation. Samma dokumentation -kan- användas mot henne iof... så svärdet -är- tvåeggat...

De medicinska kostnader som kan komma att komma... -vem- ska stå för dem?... Sjukvården, liksom skolan, kommer inte att vara gratis när din dotter når myndighetsålder ss utvecklingen går i landet och världen...
DÅ kommer ett korrekt handlagt "överfallsärende" idag att ha avgörande betydelse för henne.

Att det rör sig om släktingar försvåra -alla- ställningstaganden, och alla konsekvenser :-(
(se tidigare inlaga ovan av mig)


Jag -vet- det tar emot - men det gäller inte dig; det gäller din dotter.
Givetvis är det -bara- du som har full insyn i hela ärendet; så vi andra kan bara svara och reagera på det du nämner här i tråden.
Rådet är att du tar ett djupt samtal med polisen, advokat och åklagare. Den medicinska utredningen... vi bor i Sverige... F vet hur man ska lyckas få ens ett basalt status utfört... vården har total havererat... så ock tydligen i mer eller mindre hela västvärlden... (se min inlaga ovan om detta också).
Har ett fall just nu med ett trauma vid 5 års ålder som ger betydande problem nu i 60 års åldern... Händelser som hundöverfallet på din dotter kommer att sätta spår, vilka visar sig i framtiden. Hjälp henne vara så bra rustad för detta som du kan.
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

skogsgurra

#74 » 14:13:02, 13-08-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Sånt där har jag också sett. Inte ens när det så att säga sker inom familjen (eget barn utsätts för attack av gullejycken) reagerar en hundägare som skaffat sig en hund att bygga status, eller va fan det kan vara som byggs. Då talas det inte om att det är något fel på hunden eller hundägaren. Måste vara det egna barnet dårå. Eller?

Det odlas tydligen något slags myt om att kamphundar är ofarliga. Kanske är det nån avelsförening för som driver på? Och då blir det svårt för jagsvaga människor att tro något annat än att det var "otur". För det måste det ju vara - eller?

Ovän på fejan? Vilken tragedi, icke. På fejan verkar de flesta vara ovänner. Även om de är FB-vänner.

Den verkliga tragedin vore nog att bli portad på Maskinisten. Jag börjar bli beroende. Efter väldigt kort tid.
När det finns olika teorier så brukar verkligheten vara vad som gäller.

4 personer gillar det här inlägget.
skogsgurra
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:31:11, 29-07-2019
Ort: Ställdalen mellan Örebro och Ludvika
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Dåligt utnyttjad Nissan NV400 2016 - slapp skattehöjning!
Köping BF1. Liten Sieg M1 som efter en del justeringar nu är betydligt bättre än sitt rykte.
Lite klen är den, med en svarvchuck på BF1 kan jag komma förbi det problemet. Tips?

krokodilen (trådstartaren)

#75 » 14:57:46, 13-08-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

skogsgurra skrev:Sånt där har jag också sett. Inte ens när det så att säga sker inom familjen (eget barn utsätts för attack av gullejycken) reagerar en hundägare som skaffat sig en hund att bygga status, eller va fan det kan vara som byggs. Då talas det inte om att det är något fel på hunden eller hundägaren. Måste vara det egna barnet dårå. Eller?

Det odlas tydligen något slags myt om att kamphundar är ofarliga. Kanske är det nån avelsförening för som driver på? Och då blir det svårt för jagsvaga människor att tro något annat än att det var "otur". För det måste det ju vara - eller?

Ovän på fejan? Vilken tragedi, icke. På fejan verkar de flesta vara ovänner. Även om de är FB-vänner.

Den verkliga tragedin vore nog att bli portad på Maskinisten. Jag börjar bli beroende. Efter väldigt kort tid.


/C
It's the green stuff that keeps the world spinning! :thumme:
Användarvisningsbild
krokodilen
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:19:53, 20-10-2008
Ort: Dalsland
Sverige
Maskintyp: Ej angivet


Återgå till Djur

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se