Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexJord- och skogsbruk, fastigheterJordbruk och djurDjur

Vad är det för fel på vissa hundägare!?

77 inlägg • Sida 2 av 6
Diskutera allt som har med djuren att göra här

raggsockan

#16 » 20:38:54, 15-07-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

har själv hund och håller med att den jycken har satt sin sissta potatis
har dom gett sig på folk så är de en svår ovana å få bort

lappisen jag hade förut fick en pittbull i halsen
slet upp de så man såg luftrör å hela allt . ho fick sy 13 stygn i halsen

och matten till pitbullen bara säger
de var rätt åt na
folk :screwy:
just hit it like your making love to a porcupine, very gently

2 personer gillar det här inlägget.
raggsockan
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:24:59, 06-12-2014
Ort: värmland
Sverige
Maskin: volvo t24-53 .lik
irus u900
canadia
gilson
nissan d21 96 turbo diesel
subaru legacy 92
fordson dexta halvbandare 60 smurfelina
ett schysst järnspett



Filijox

#17 » 20:49:42, 15-07-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

En ägare av ett husdjur såsom hund, katt, etc bär ansvar för allt som dess husdjur gör. Denna situationen verkar väldigt krånglig för dig då ägaren inte ser riskerna ens efter den händelse du beskrivit. En sådan person hade jag "valt bort". Det innebär att Jag väljer vad som finns i mitt liv och om någon krånglar till det för mig gång på gång så vals den bort, jag vill inte ha det som den erbjuder i mitt liv så då blir det så, istället för att bli förbannad hela tiden och brytas ned av att gå runt och knyta näven och grubbla. Min tid, tillvaro och livsupplevelse är värd mer för mig än så. Din också, tycker jag.

5 personer gillar det här inlägget.
Filijox
 

krokodilen (trådstartaren)

#18 » 21:06:24, 15-07-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Sällan nån får 2 chanser hos mig,,, i alla fall i min privata sfär!

/C
It's the green stuff that keeps the world spinning! :thumme:

3 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
krokodilen
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:19:53, 20-10-2008
Ort: Dalsland
Sverige
Maskintyp: Ej angivet

treaser2

#19 » 21:25:48, 15-07-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Polisanmäl och du kan rädda nån i framtiden.
Känn ingen skam över det sen, det är allvarliga saker.
De vill ändra i grundlagen pga en sagobok, värna yttrandefriheten!

7 personer gillar det här inlägget.
treaser2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 13:38:38, 27-02-2015
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: H10b

SvampenT15

#20 » 21:31:06, 15-07-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Polisanmäl och få ett läkar utlåtande på dottern för ev framtida men. Bra att ha om det blir mer bråk. och ev ersättningar. Man vet aldrig vad det kostar att vara snäll.

4 personer gillar det här inlägget.
SvampenT15
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:46:02, 07-02-2013
Ort: Örebro län
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM Buster 320. Volvo Krabat T15. Grålle 1948. Hako trac T8. JCB 3. Hyster Truck. MM.

DennisCA

#21 » 21:33:58, 15-07-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Den där hunden bör skjutas. Kort och gott. Jag tycker inte ens rasen har existensberättigande, inte i min närhet iallafall.

4 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
DennisCA
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 08:22:05, 16-09-2014
Ort: Österbotten
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Verkstadsmaskiner

tkgb

#22 » 21:39:52, 15-07-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Dom här hundarna är ju alltid "så snälla" mot ägarna, men om dom biter andra helt oskyldiga människor så borde dom avlivas fort som fan.
Det klart att ett barn blir rädd för hundar efter att ha blivit biten,det vore väl konstigt annars, tur att det inte blev värre skador på din dotter.
Gör vad du kan för att slippa hunden,skit i om ni blir osams med den delen av släkten.

Har själv blivit biten 2 gånger av grannens byracka,hel oprovocerat på min egen tomt när den slitit sig från sin förtöjning.
Ena gången var ett rejält hugg under knät, med läkarbesök och stelkrampsspruta efteråt.
Gjorde polisanmälan båda gångerna, och ägaren fick väl nån varning om att inte ha hunden lös,men vovven lever och har hälsan än :thumme:
tkgb
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 22:27:31, 21-09-2008
Ort: Falkenberg
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Diverse fräsar och svarvar
Valmet 305
Boxer 350

Mats i Myrhult

#23 » 22:06:57, 15-07-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

All sympati krokodilen, och det är helt rätt rubrik på tråden. Hundägarens ansvar och fel till hundra procent.
Hunden ska bort och hundägaren ska aldrig mer ha hand om djur.
Utan risk, ingen chans!

6 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Mats i Myrhult
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:48:30, 07-11-2008
Ort: Förut Karlstad, Kil, Luleå, Piteå, Stockholm, Storfors, Töreboda, Älvsbyn, Östersund. Nu Broby
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Svets, vinkelslip och slägga.

Patrik440

#24 » 22:30:04, 15-07-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

raggsockan skrev:
och matten till pitbullen bara säger


Fördomar säger en del kanske men folk med pitbull å liknade skräp brukar ha en å annan skruv lös är min åsikt.

/ Patrik

8 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Patrik440
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 10:00:48, 01-09-2007
Ort: Västra götaland
Sverige

TE-RIK

#25 » 23:10:50, 15-07-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

håller med ALLA föregående talare...tyvärr är det störst fel på ägaren i det här fallet. i min mening ska den tas bort snarast! jag har åsikten att en hund ska kunna hållas endast med rätt kommandon och den ska ALLTID lyda sin herre, hunden är människans redskap. jag har själv varit hundrädd men träffat bra djur som hjälpt mig förbi min rädsla.
TE-RIK
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 22:50:45, 15-02-2011
Ort: södermanland,mälardalen
Maskintyp: Ej angivet

roddjer

#26 » 23:25:05, 15-07-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

SvampenT15 skrev:Polisanmäl och få ett läkar utlåtande på dottern för ev framtida men. Bra att ha om det blir mer bråk. och ev ersättningar. Man vet aldrig vad det kostar att vara snäll.

Dokumentation är A och O i dagens pappers(fria??)vändarsamhälle. Polisanmälan är bra även om det inte leder någonstans, blir en händelse i "registret" som du eller ev kan ha användninga av senare.
Dokumentera själv! Massor med foton, en filmsnutt kanske.
Att blanda in vårdapparaten är också bra, dokumentation, dokumentation, dokumentation. Bedömning av skada, Utlåtande, ev. framtida men, få händelseförloppet på pränt här också ifall polisanmälan inte görs.
Försäkringar? Kollat om någon försäkring kan falla ut?
Efter medicinbyte har min epilepsi "växlat upp" senaste året. Förrförra gången jag fick ett anfall dråsa jag i backen, spräckte glasögonen som också skar upp mitt ena ögonbryn. Anmälde till försäkringsbolaget nån dag senare och döm om min förvånig när de utan tvekan betalade ut nästan 3'000 spänn på momangen! :uupps: . Krävdes inget intyg, utlåtande, foton eller annan verifikation. :huh:
Nu tänker jag inte på stålarna i första hand när det nu gäller lill-tösen men även här är det bra att anmäla för att få det på pränt. "Nafs" i ansiktet sa du, får innerligen hoppas att det inte blir någon bestående skada men blir det så finns även där chans till ersättning. Skador i ansiktet är det jädrans petigt med eftersom det kan bli iögonfallande vid mänskliga möten. Behövs inte mycket till prick för att ersättning kan falla ut. Skall löpa en längre tid innan en sån bedömning dock, ska själv jag in med ögonbrynet nästa november...
//R
---------------------------
If you can't make it perfect, at least make it adjustable. // Jeremy Schmidt
Donera till Wikipedia, så vi får ha den kvar...
Användarvisningsbild
roddjer
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:22:56, 15-03-2017
Ort: Avesta
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: '
Volvo BM 350 Boxer -62
VW-pickis -88

håkan 13

#27 » 07:39:01, 16-07-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

hej.
tråkig soppa du hamnat i!! känns som om hur än DU gör så får du ta skiten... om du polisanmäler eller ställer ultimatum så blir det bråk... om du inte gör nåt så hoppar troligtvis hunden på nån mer... och då får du väl skit för att du inte gjorde nåt tidigare!! är nog sant som det sägs... släkten är värst... :huh:
men jag funderar... varifrån fick dom hunden?? sånna människor med den inställningen ska ju absolut inte ha hund!!
och framförallt inte en sådan ras...
men dom som placerar hunden ska ju kolla upp sånt!! du kanske skulle prata med dom som placerade hunden??
hoppas det löser sig!! och tur att det inte blev värre med dottern!!!
Håkan.

1 person gillar det här inlägget.
håkan 13
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:15:49, 15-03-2008
Ort: Finspång
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 6718s, MF 8S-265, NH T7-270, Case-IH 7230, JD 5820 V-BM L50c, L60h Weidemann 1250 Claas Lexion 7600 tt, mm, och på fritiden... ;-) Moelven 691, IH 475, Lundberg 342, en Chevapickis, nån SAAB och Alfa Romeo... och ganska många Land Rovers... mm...

88ecr

#28 » 08:00:32, 16-07-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Grannens hund sprang fast sambon när hon sycklade och bet i benet. Var då på arbetsmarknaden, arbetskamraterna var på väg hem till min granne och avliva hunden. Gick sedan till grannen med sambon och visade vad den gjort. Litet skrubbsår, du skulle ha sett hur haren den fick fast såg ut! Det var maj månad, hundar får ju då inte vara lösa . Sa att jag överväger polisanmälan, en g till hunden finns inte mera då. Den äter upp dej och du går inte efter de mera. Hunden hade dom därefter i koppel och hunden har dött. Grannfrid har vi. De var en pryrenneesk vall hund
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus

63an

#29 » 08:15:43, 16-07-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja de är ju en liten gullig sak :huh:
Kör så det ryker.. Har slutat att ryka nu :vissla:
63an
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:08:25, 01-02-2009
Ort: Nu eljest.. Pite med omnejd.
Sverige
Maskintyp: Baklastare

JD400

#30 » 08:42:07, 16-07-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Fy fan! Håller med alla föregående, polisanmäl omgående. Man får ju hoppas att det ses allvarligare på när den attackerat ett litet barn. Och anmäl skadan till eventuellt försäkringsbolag!

Jag bli mer upprörd ju mer jag tänker på det. Hur kan man stå och försvara en monsterhund som precis bitit ett litet barn i ansiktet!? Kunde ju gått hur illa som helst. Tur att det i sammanhanget verkat gå bra! Men den där människan verkar ju inte vettig. Vad anser hans fru?
Senast redigerad av JD400 08:53:54, 16-07-2019, redigerad totalt 1 gång.

5 personer gillar det här inlägget.
JD400
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:34:03, 08-10-2007
Ort: Dalarna
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: JD400


Återgå till Djur

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se