Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumAllmänt[Allmänt] Däck/fälgar/hjul

Vulka på slitbana på baklastarns storhjul. Vart?

3 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera däck, fälgar och hjul här

Roine.e (trådstartaren)

#1 » 20:27:30, 21-01-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har sett att en del lastmaskiner har lastbilsslitbanor påvulkade på däckstommarna. Var kan man få det gjort någonstans? Tänker att en sån åtgärd på mina blanka 16/9-30 däck på 218 skulle kanske resultera i att den fortfarande går in i garaget med nått mushår tillgodo.... har ca 30 mm till portöppningens topp nu, dessutom skulle det nog vara snällt mot gräsmattan här hemma tänker jag. Har googlat lite utan framgång. Bor i Dalarna så tips i närheten vore ju trevligast, men tips öht mottages gärna.
Hobbymaskinist som planterar buskar i trädgården med traktorgrävare. Styr lite snö då å då med en Wille 655 oxå.
Roine.e
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:22:35, 05-09-2006
Ort: Ludvika
Sverige
Maskintyp: Baklastare
Maskin: BM Volvo LM218 -61
Hembyggd minigrävare typ Digger.
Wille 655c (på jobbet)



bert

#2 » 22:25:49, 21-01-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det bör en gummiverkstad som håller på med tunga fordon klara av och hjälpa dig med.
bert
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:27:16, 30-01-2010
Ort: Ryd södrasmåland
Maskintyp: Traktor
Maskin: valtra i lite olika storlekar

Stefan1972

#3 » 09:21:13, 22-01-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ring till Lasse på falu däckservice. Dala Gummi gjorde ju sånt förut men Lasse köpte ju upp dem och slog ihop dem och sen vet jag inte vad som hände med vulkdelen av alltihop och sen slutade jag......20 år sen nu men han måste ju veta nåt iallafall. Dala Gummi var ju väldigt tidigt ute med tex grönytemönster på div EM däck där det helt enkelt inte fanns att köpa ens. Monterade mycket sånt åt Falu Kommun.

2 personer gillar det här inlägget.
Stefan1972
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:07:16, 10-01-2013
Ort: Torpshammar
Maskintyp: Ej angivet


Återgå till [Allmänt] Däck/fälgar/hjul

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se


cron