Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterEfterlysningarShop

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexAdministrativtPappersexcersisen, ekonomi, försäkring och utbildningEkonomi, handel, import/export

Lån eller skuldfri??

110 inlägg • Sida 8 av 8
Diskutera allt som har med ekonomiska teman att göra här, t.ex diskutera timpriser, pris på trailertransporter, pris på besiktning, pris på försäkringar, företagsformer etc

63an

#106 » 16:03:30, 06-04-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jaja den dagen den sorgen! Men säj den gäldje som varar för andra parten de blev alkisar å elände bara hela vägen å minsta flickan ringde för 8 år sedan de var små vid skilsmässan å fick inte ha kontakt med mej så allt har kommit till ytan..hon ville att jag skulee komma upp så hon skulle få lite råd om fortsättningen på hemmanet..Då upptäckte jag att x-et bodde i källaren å jag förde det på tal! Jag blir inte av med henne sa hon å inte får jag nån hyra heller för hon har rätt att bo här säjer hon! Blev lite rådslag då å jag räknade ytterlås å svängde till stan sen bytte jag ut alla cylindrar! Å på den vägen blev det i fortsättningen då förstår man hur de är funtade som inte ens hjälper sitt eget barn utan ska hänga på gratis! Hör till saken att ta ett jobb var omöjligt för de var migrän å än de ena å andra så jag arbetade övertid som en tok då för att kunna finansiera allt! Ja djävlar ...fick höra sedan att hon skulle gifta sej med karln å det visade sej att han var pedofil å nersupen så de var synd att det inte blev av :lmao: Nu är det nån ålder när vissa människor förändras (runt 27 år) å precis så gammal var hon när allt blev bara omöjligt och fakta är jag saknar ingenting av de hela för koppla ifrån kan jag...frågade dottern om bankböckerna jag hade sparat alla barnbidrag tills de skulle bli 18 år? Har aldrig hört om dem sa hon så "glasbanken sög väl åt sej dem sakta men säkert"! :vissla:
Kör så det ryker.. Har slutat att ryka nu :vissla:
63an
Fler än 500 inlägg

Sverige
Maskintyp: Baklastare

GLIDLAGER - LEDLAGER - BUSSNINGAR - KULLAGER - RULLAGER - TÄTNINGAR - LÄNKHUVUDEN
www.debearings.se

krokodilen (trådstartaren)

#107 » 15:29:47, 01-02-2019

Skulle byta bank i veckan och döm om min förvåning när jag blir tvungen att dubbla mitt huslån för att få lägsta räntan 1,26%.

0,65% på inlåning faktiskt.

Skuldfri har jag inte gjort mig ännu och med nuvarande jobb hinner jag knappt göra av med några pengar,,

/C
It's the green stuff that keeps the world spinning! :thumme:

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
krokodilen
Fler än 500 inlägg

Sverige
Maskintyp: Ej angivet

BM 4 ever

#108 » 17:32:10, 01-02-2019

Dom skyr inga medel för att bli av med sina pengar. Vad konstigt det har blivit
Blir man bara tillräckligt lat så njuter man av varje ledig stund
BM 4 ever
Fler än 500 inlägg

Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Valtra 8350 -03
BM 430 -76
BM 430 -76
BM 430 -76
BM 646 -79
BM 422 -7?
CaseIH 1056 -90
IH 585 -85
Case 1270 -74
Volvo T24
HakoTrac 4100 -96

63an

#109 » 20:01:47, 01-02-2019

Ja du är i tiden Crocco! Pensionerad så läste man lite uppgifter som att låna pengar, man lånade ut hur som helst så de var dags att bli misstänksam å då tog vi bara å tömde våra bankkonton för våra villkor att låna fanns inte på Edets pappersbruk :lmao: , jag kunde inte ens låna hälften av konterade stålar! De hade självklart räknat fel på min hjärnsubstans :screwy: ! Nu startade det mödosamma uttagsjobbet å de tog tid för de begränsade storleken på summan varje uttag ! Sket i detta å körde på bara tills de var tomt :skratta3: Undra på att de roffar åt sej på andras bekostnad, så blev detta bekräftat tack vare deras egen annonsering men lustigt nog funkar de med kontanta stålar men se till att spara uttag för varje ggn. som säkerhetsåtgärd utifall om fan är lös å ni blir ifrågasatta var de kommer ifrån :djaevul:
Kör så det ryker.. Har slutat att ryka nu :vissla:
63an
Fler än 500 inlägg

Sverige
Maskintyp: Baklastare

Anders.B

#110 » 20:24:02, 01-02-2019

Bankerna ja, Beelzebubs hus :???:

Denna skröna ger en skön vink om hur det fungerar om nu någon har missat det.

– God dag, Herr fiskhandlare!
– God dag, Herr bankdirektör, vad får det lov att vara?
– Vad kostar gösen idag?
– 200 kronor kilot.
– Då tar jag ett kilo.
– Tack, det blir 250 kronor.
– Men, ni sa ju att den kostade 200 kronor kilot??
– Expeditionsavgiften är 50 kronor!
– Nåväl, här är en 500-lapp.
– Tackar! Här är er gös och er växel.
– Vänta nu! Här är bara 200 kronor. Det saknas 50 kronor!
– Vi har en växlingsavgift på 50 kronor.
– Detta är ju oförskämt, Herr fiskhandlare!
– Ja, det är det, Herr bankdirektör.
När människor med makt, slutar att lyssna på folk. Då är det dags att byta ut dom.

18 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Anders.B
Fler än 500 inlägg

Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM350

Återgå till Ekonomi, handel, import/export