Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexAdministrativtPappersexcersisen, ekonomi, försäkring och utbildningEkonomi, handel, import/export

Engelsktalande asfaltsläggare från brittiska öarna är i farten igen!

643 inlägg • Sida 42 av 43
Diskutera allt som har med ekonomiska teman att göra här, t.ex diskutera timpriser, pris på trailertransporter, pris på besiktning, pris på försäkringar, företagsformer etc

krokodilen

#616 » 12:50:18, 11-05-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det min gode DC beror på att gynnarna ytterst medvetet valt att verka i och kring lagens gränsland. Om nån "Svensk" tar saken i egna händer så gör vi det ganska uppenbart på fel sida om lagen.

Vilket äpple plockar du själv först, lågt eller högt hängande?

/C
It's the green stuff that keeps the world spinning! :thumme:
Användarvisningsbild
krokodilen
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:19:53, 20-10-2008
Ort: Dalsland
Sverige
Maskintyp: Ej angivet



dc_lindberg

#617 » 15:05:33, 11-05-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

;)
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

mansaxel

#618 » 15:06:44, 11-05-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

dc_lindberg skrev:Jag var snubblande nära att filma den där rackarn som klev in på min tomt (se inlägg ovan med foto). Det är risken för repressalier som gjorde att jag tvekade för länge.


Repressalier från vem? "Lågprisentreprenörernna" är nog inte intresserade av att bråka /per se/ och tar antagligen enklaste vägen ut. Filma får man allt som inte är skyddsobjekt om man håller i kameran själv. Bara att köra på. Sådan är lagen. Är han på din tomt dubbelt så. Ordningsmakten hade nog tacksamt tagit emot filmen.

dc_lindberg skrev:Det kränkande är inte byket - det är pliten som genom att vägra utföra sitt jobb indirekt stödjer dessa dräggs beteenden!
- o ve o fasa om vi skulle välja att freda oss! Då har pliten helt plötsligt obegränsade resurser för att djävlas med / sätta dit oss!...

Har lite svårt att förstå hur man renonserar från makten då brottslingen skall skyddas mot brottsoffret...
Är det det man mena med rättsstat?...


Med rättsstat menas att alla ska behandlas efter förtjänst och att utövandet av tvångsmedel endast i nödvärn är tillåtet för gemene man. Och att ingen ska dömas på tveksamma grunder. Det går kanske så där i vissa fall, men överlag är det, om man tänker efter, en bit bättre än alternativen.

/Måns, som jagat iväg asfaltläggare genom att vara tvär och kort i tonen. Han for sin kos illa fort. Ikväll ska jag plåta plåtar på en cirkus..
mansaxel
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 09:08:43, 07-12-2013
Ort: Ekerö
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Internet, världens största maskin
Jungheinrich pallvagn
Storebro? SA 205 svarv
IXION pelarborrmaskin
Atlas Copco kompressor LE3N

mansaxel

#619 » 00:48:15, 12-05-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

mansaxel skrev: Ikväll ska jag plåta plåtar på en cirkus..


Två av ca 15 fordon jag hann fotografera är enligt Transportstyrelsen olagliga (alla utlandsreggade släp mm får man ju kanske ge upp om.); en Iveco-lastbil och en Kilaforsdolly som bägge är avställda. Summa summarum verkar det vara bättre ordning här än på Scott och i det norska exemplet. Man har kanske skärpt sig, fast om man kollar på de bilar som är OK är det inte så att de i hast ställdes på / besiktigades på samma dag eller så; det verkar vara normalfördelade besök hos SBP eller deras kloner över året.
mansaxel
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 09:08:43, 07-12-2013
Ort: Ekerö
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Internet, världens största maskin
Jungheinrich pallvagn
Storebro? SA 205 svarv
IXION pelarborrmaskin
Atlas Copco kompressor LE3N

Bengt Erik Eriksson

#620 » 07:04:21, 12-05-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ibland undrar man om själva rättsväsendet har tagit till vittnenas gamla taktik´....
Bild

Men nog tycker jag det är märkligt att polisen är så släpphänta. De borde ju vid detta laget vara väl medvetna om hur dessa "entrepenörer" arbetar.
Utan lantbruk blir du naken, hungrig och nykter.

"Erfarenhet är den hårdaste läraren. Den ger dej provet först och lektionen efteråt" Oscar Wilde

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Bengt Erik Eriksson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:41:22, 31-10-2008
Ort: Gotland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: AVANT 218 -11
MF 575-77
Farmall M -52 konverterad till perkinspuffra.
Zetor 3011 -63
Zetor 5511-71
Famall EMD50-54
Bm Volvo LM 640-69

dc_lindberg

#621 » 08:33:04, 12-05-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Polisens val av handlingskraft är mycket farlig... finns åtskilliga historiska exempel på vad denna form av aktivt agerande kan (kommer att) leda till... Har nyligen presenterats i svensk media om, att det som kommer att bli effekten av polisens formidabla agerande också redan skett på minst en plats i Svedala med, vilket lett till heroiska kraftpresentationer från den samlade rättvisan mot de som fredade sig, inte mot byket, som jag poängterade ovan...

Att välja att skylla på icke existerande lagar som skulle förhindra förebyggande agerande är synnerligen ointelligent... det ageras mycket "förebyggande" och trakasserande (myndigheterna kallar det för att "störa/störa ut") av polisen i detta land mot vissa utvalda, svenska, grupper... och det agerande gör att vi inte vinner dessa grupper tillbaka över samhällets smala gräns om "rätt och fel"...

Man behöver inte göra arresteringar, man kan göra -kontroller-. En form av kontroll är att bara helt enkelt finnas där ute i samhället, och prata med alla oss andra i samhället. I den formen av "kontroll" skapas kontakter, informationskanaler, förtroende, och det uppdagas (tas på bar gärning) allehanda aktiviteter. När kontrollerna blir besvärande vanliga (se Nyköpingspolisen och tungtransporteran på E4:an) så leder det snabbt till förbättrad skötsamhet av de med gott uppsåt, och val av andra vägar av dem med annat uppsåt, å hade grannlänen skärpt det polisiära kontrollläget så hade vi snabbt stört ut mycket av oredan på landsvägar inom transportsektorn (med tillhörande oreda av bl.a. asfaltsläggare)...

Det krävs -så- lite för att få -så- stor effekt!
Allt som behövs är att myndigheten använder de snälla lagliga medlen som står dem till buds!
...men vill man inte jobba så vill man inte... å då kan man ju lämna tjänsten ifrån sig till dem som vill axla tjänstens ansvar ;)

Samhället bygger på att alla gemensamt drar åt samma håll, att man samarbetar. När olika grupper börjar bevaka sina egen intressen framför samhällets och det gemensammas intressen knakar det i fogarna, med osämja, avundsjuka, hat, represalier, trakasserier, osv som leder till samhällsomstörtande aktiviteter och utvecklingar, tillslut rasar samhället inifrån pga att dess struktur imploderar... när rättsväsendet vänder sig mot de lagliga och skyddar de lagbrytande, då har fundamentala delar i strukturen rämnat... 1920-talet innehöll ett antal sådan exempel i världen...
Som sagt, det är en mycket farlig väg som rättssystemet väljer att gå när man väljer att påstå att man intet kan göra för att slippa jobba...
Senast redigerad av dc_lindberg 10:52:55, 12-05-2015, redigerad totalt 2 gånger.
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)

4 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

gute84

#622 » 08:35:54, 12-05-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

snart slipper vi dom storbritannien kommer snart lämna eu det var nya val nys och partiet som van är ganska starkt för att lämna eu

2 personer gillar det här inlägget.
gute84
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:48:49, 05-12-2013
Ort: frankrike
International
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: en mängd skrot

LeifAndersson

#623 » 09:02:56, 12-05-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

gute84 skrev:snart slipper vi dom storbritannien kommer snart lämna eu det var nya val nys och partiet som van är ganska starkt för att lämna eu


Borde finnas sådant parti att rösta på här i landet också? Ett parti som förordade brett nordiskt samarbete istället vore klart min kandidat om de förövrigt inte vore för långt åt höger eller vänster! Kan inte känna någon samhörighet med de sydligare länderna i EU! Vi spelar liksom på olika spelplaner i dag! :sad:
Det var inte bättre förr, men det är sämre nu!

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
LeifAndersson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:11:07, 27-08-2009
Sverige
Maskintyp: Hjullastare

pelle3

#624 » 09:52:18, 12-05-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Att lämna eu är absolut nödvändigt för att få ordning på kriminaliteten i landet, helt klart.
Eu är enligt mej ett av det dummaste påhitten i världshistorien, o dessutom betalar vi för detta, skulle vilja ha reda på exakt vad som är bra med eu för sverige? Då menar jag inte att det är lättare att hämta öl i tyskland, utan jag menar sånt som sverige har nytta av ekonomiskt,att det är bra för fattiga länder förstår jag
pelle3
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:58:15, 30-06-2014
Ort: motala
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: 1641

Holger

#625 » 09:56:52, 12-05-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet


4 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test

Patrik C F Eriksson

#626 » 21:56:29, 12-05-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

var ett inslag om irlänska markarbetare/plattsättare på radio Östergötland idag på em, går nog och gå in på webben och lyssna. Han inte höra hela inslaget men reportrarna vinklade det som det var synd om dom utlänska arbetarna...
Patrik C F Eriksson
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 13:56:39, 22-07-2007
Ort: Östra Sörmland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Åkerman H7mb
Åkerman 475br

Volvo Bm 350
Mf 35
Farmall A 1940
Bm 85
Fiat FL8
volvo Viking 4*4

Chevrolet 1951
Ford Tudor 1946
Federal 1939

Ford F500

Saab 96 1962

Krister W.

#627 » 06:50:16, 13-05-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Räcker med att gå in på tuben och söka på "pikeys". Så inser man efter en stunds botaniserande bland filmerna att man bör akta sig för att ha med dessa element att göra.... Som vanligt är upplysning/kunskap bästa vaccinet mot dårskap!
-Ju mindre man vet desto enklare blir problemen!
-Correlation does not imply causuation!
http://www.maskinisten.net/viewtopic.ph ... ight=mf50b

2 personer gillar det här inlägget.
Krister W.
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:20:55, 28-12-2010
Ort: Hindåstrakten
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 50B, David Brown, Jeep Grand Cherokee Limited,

Loke

#628 » 13:41:01, 23-07-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nu lever man under hot, spännande värre.... Idag kom det två snubbar i utlandsreggad bil och erbjöd sig fixa infarten, nä tack, sånt fixar jag själv sa jag, då drog dom fram en kopia på en tidningsartikel där det stod ungefär "seriösa asfaltsläggare" osv. Jag rev i att dom skulle ge sig iväg och direkt började dom att skrika att dom minsann skulle se till att huset skulle bli förstört och att även jag skulle passa mig. Jag gick fram mot bilen för att fråga om dom dom hotade mig, dom drog iväg med ett "fult finger" ut genom sidorutan.

Maken till seriöst och ärligt beteende får man leta efter. :huh:


Loke
Har alltid trott att Monty Python varit fiction, men nu får vi se pajaseriet varje dag...

5 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Loke
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:07:27, 28-08-2006
Ort: Sundsvall
Sverige

magloman

#629 » 14:03:30, 23-07-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Finns en fb grupp om detta. Helt sjukt hur dom betér sig och skräpar ned och campar olovligt osv!! Men dom har fått det svårare pga fb. Det sprids fort och många är aktiva att få dit polisen som oxå hjälper till relativt fort.

Så fort ni ser detta pågå och dom jobbar så fota och filma; det är helt lagligt. Sen anmäl kunden till skatteverket för denne är skyldig betala in a-skatt för allt arbete.

Om ingen anlitade dom skulle dom snart ge sig härifrån.

Dom är många gånger hotfulla och gör jobb utan nån beställt det!

Usch!
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
magloman
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 22:53:49, 16-04-2008
Ort: Karlskoga
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Volvo BM 6300 EHC
Rottne Rapid 8wd
Zetor 8011 / Ursus 385
Volvo BM T430

jannejoel

#630 » 14:23:45, 23-07-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har Holger en dubbelgångare?

Bild
jannejoel
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:18:29, 09-02-2015
Ort: Västerbotten
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Volvo L25B


Återgå till Ekonomi, handel, import/export

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se