Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexAdministrativtPappersexcersisen, ekonomi, försäkring och utbildningEkonomi, handel, import/export

Rimlig timdebitering

4 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera allt som har med ekonomiska teman att göra här, t.ex diskutera timpriser, pris på trailertransporter, pris på besiktning, pris på försäkringar, företagsformer etc

Emyl (trådstartaren)

#1 » 14:34:00, 06-12-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej. Jag har nyligen installerat en gammal 3-axlig fräsmaskin i mitt garage (i min firma) jag fick mig ett första jobb igår och har inte riktigt satt något pris ännu och funderar å vad som kan vara rimligt. Jag skulle höfta med ca 500kr timme plus moms?
Emyl
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 21:11:01, 08-06-2013
Ort: Boden



PerJohansson

#2 » 14:54:25, 06-12-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det beror ju helt på. Att maskinen är gammal betyder ju nödvändigtvis inte att jobbet tar längre tid eller blir sämre än om det hade varit en ny maskin.

Är det alltså en styrd maskin vi pratar om?

Med en någorlunda vass operatör och rätt grejer tror jag man kan ta ut mellan ditt nämnda pris och kanske 900:- i timmen, plus moms. Jag vill minnas att jag "kostade" 800:- i timmen när jag körde flerop.
PerJohansson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 12:56:29, 15-08-2009
Ort: Fageråsen
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Ferguson TEA 20
Ursus 385 De Luxe -80
SL55

Emyl (trådstartaren)

#3 » 15:01:54, 06-12-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag är en väldigt vass operatör! ;) Men maskinen håller inte riktigt min hastighet samt att jag inte ännu har tillräckligt med saker för att utföra jobb på optimalare sätt (stor variation spännjärn, paralellbitar, fräsar, CAM program etc.
Emyl
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 21:11:01, 08-06-2013
Ort: Boden

PerJohansson

#4 » 15:26:16, 06-12-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Då kanske du inte är helt fel ute i din uppskattning! :)
PerJohansson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 12:56:29, 15-08-2009
Ort: Fageråsen
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Ferguson TEA 20
Ursus 385 De Luxe -80
SL55


Återgå till Ekonomi, handel, import/export

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se