23 inlägg •
Sida 2 av 2Diskutera allt som har med ekonomiska teman att göra här, t.ex diskutera timpriser, pris på trailertransporter, pris på besiktning, pris på försäkringar, företagsformer etc
- Bevakas av: 1
- Bokmärkt av: 0
- Visningar: 3543
#16 » 20:29:46, 29-12-2014
Japp det enklaste vore väl kanske att boka vanlig maskintrailer?
-
sakkis10
- Fler än 100 inlägg
-
- Blev medlem: 22:53:15, 20-12-2014
- Ort: Dalarna
- Maskintyp: Lastbil
- Maskin: Volvo FH16
MAN TGX.640
Scania Vabis L75
#17 » 20:44:17, 29-12-2014
En maskintrailer är kraftig överkurs. Du har en typisk last för en lastväxlarbil med maskinflak. Den rullar för drygt halva kostnaden som en maskintrailer. Och ska man lasta en låg bandvagn på en avbröstad maskintrailer kan man få "planka" en hel del för att komma upp på trailern. Ett maskinflak är det bara att
rulla på och behövs det går det att hjälpdra med kroken för att komma på plats. Lite taskigt utnyttjande att lasta en förhållandevis liten pryl på en maskintrailer med kanske 35t maxlast!
Det var inte bättre förr, men det är sämre nu!
-
LeifAndersson
- Fler än 500 inlägg
-
- Blev medlem: 09:11:07, 27-08-2009
- Maskintyp: Hjullastare
#18 » 20:53:49, 29-12-2014
ok men det finns ju andra trailers också
, ja om det går på
lastväxlare och den inte är för lång så är väl det de bästa, men hur är det med höjden då da för det blir ju ganska högt?
-
sakkis10
- Fler än 100 inlägg
-
- Blev medlem: 22:53:15, 20-12-2014
- Ort: Dalarna
- Maskintyp: Lastbil
- Maskin: Volvo FH16
MAN TGX.640
Scania Vabis L75
#19 » 21:00:43, 29-12-2014
Var inte lasten 2m hög? 3m lastar man på en LV bil.
Tillägg. Alla riktiga LV bilar klarar 6m längd.
Det var inte bättre förr, men det är sämre nu!
-
LeifAndersson
- Fler än 500 inlägg
-
- Blev medlem: 09:11:07, 27-08-2009
- Maskintyp: Hjullastare
#20 » 21:08:06, 29-12-2014
Då kan man ana det låga priset!
Kör så det ryker.. Har slutat att ryka nu
-
63an
- Fler än 500 inlägg
-
- Blev medlem: 21:08:25, 01-02-2009
- Ort: Nu eljest.. Pite med omnejd.
- Maskintyp: Baklastare
#21 » 21:21:21, 29-12-2014
ok, det låter ju som det bästa alternativet
-
sakkis10
- Fler än 100 inlägg
-
- Blev medlem: 22:53:15, 20-12-2014
- Ort: Dalarna
- Maskintyp: Lastbil
- Maskin: Volvo FH16
MAN TGX.640
Scania Vabis L75
#22 » 00:36:17, 30-12-2014
En returfrakt har jag fått för 100kr milen dom få gånger jag beställt frakt.
Men då min volvo viking skulle upp från Skåne till hälsingland blev priset ytterligare en bit lägre. Då inne i en vanlig tradare:):)
Så leta runt lite så hittar du ett bra pris!
"Börja inte trä jon!"
-
jonnordvall
- Fler än 500 inlägg
-
- Blev medlem: 14:23:26, 06-09-2014
- Ort: hudiksvall
- Maskintyp: Hjullastare
- Maskin: Volvo viking -63
Zl16d (hjullastare)
Swekip 1200f -08(såld)
fe 35 guldkalv -57
grålle (sambons vinterobjekt)
2st Gmc epatraktor från ca 1930
Saab v4 -73
Nv motorcykel -53
Zetor 6718 -80
En halv jcb 3t grävare ca 1990
#23 » 01:04:12, 30-12-2014
Jag fick just hem en
traktor på ca 5tonn. en ca 30 mil sträcka.
Om jag kunna avvakta til han hadde lite mer tur och even retur lass, skulle det gå för 8000kr. annars låg det på 12000kr. (Er lite osaker på om dessa priser er med eller utan moms då det var säljaren som ordna det hela.)
Så den kom på en svanehängar tilsammans med en personbil, sen skulle det lastas en grävare på returen.
-
stegmaster
- Fler än 500 inlägg
-
- Blev medlem: 02:00:17, 26-10-2009
- Ort: Sör Norge
- Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
- Maskin: XCG 230lc-7E, Hanix H55DR
Valmet 665s, Valtra-Valmet 6400
Deutz 4005
Kesla 102HD/kran 304T
Toyota RAV4 Hybrid 4x4
Återgå till Ekonomi, handel, import/export
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst