Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexAdministrativtPappersexcersisen, ekonomi, försäkring och utbildningEkonomi, handel, import/export

Sälja bil till England...

3 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera allt som har med ekonomiska teman att göra här, t.ex diskutera timpriser, pris på trailertransporter, pris på besiktning, pris på försäkringar, företagsformer etc

håkan 13 (trådstartaren)

#1 » 12:16:45, 04-10-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

nån som har koll på nån bra firma som förmedlar bilar till tex. England?? funderar på att sälja min Range Rover Softdash...
dels så ska jag bygga verkstad!! så lär kosta en slant... men framför allt så har jag ju lite mycket bra att ha grejjer redan!!
bla 3 Range Rover och 7 Discovery till... + en massa annat...
och eftersom den är h.styrd... och verkar va sug efter Softdash i England!!
så är ju inte helt orimligt att det dyker upp nån köpsugen engelsman...
men för att slippa allt pappersjobb och att svara på en massa frågor så kanske det kan va värt några kronor att leja bort jobbet!?
så mycket papperjobb är det ju inte egentligen! men att svara på mail på engelska är väl inte min favoritsysselsättning!!
lämnade en intresseanmälan till Bilweb... dom skulle höra av sig inom kort!! men har inte hört nåt på 2 veckor!! så skippar dom!!
funderar på att ringa KVD... dom håller väl mest på med nyare... men tror dom tar en del äldre också...
men alla tips på bra seriösa bilförmedlare är uppskattat!!
Håkan.

1 person gillar det här inlägget.
håkan 13
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:15:49, 15-03-2008
Ort: Finspång
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 6718s, MF 8S-265, NH T7-270, Case-IH 7230, JD 5820 V-BM L50c, L60h Weidemann 1250 Claas Lexion 7600 tt, mm, och på fritiden... ;-) Moelven 691, IH 475, Lundberg 342, en Chevapickis, nån SAAB och Alfa Romeo... och ganska många Land Rovers... mm...



dc_lindberg

#2 » 13:43:09, 04-10-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ska inte vara några problem.

Ring Trafikverket och Transportstyrelsen.
Begär att de skickar dig de exportdokument som du behöver.

..men du må sno dig på!...
EU moppsar upp sig mot GB/UK och britterna kan bli snarstuckna då o då ger de igen... det kan bli höga strafftullar mellan kontinenten och ö-nationen... redan inom någon månad...
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

håkan 13 (trådstartaren)

#3 » 13:08:19, 07-10-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tja... efter lite pejling med 0 intresse så åkte den ut på Blocket iallafall... Ebay kanske hade varit bättre... men är ju det här med engelska... Och nyss så kom det förbi en kille från Blinto här på jobbet... han hakade på direkt när jag sa att jag höll på att sälja en bil...
Tyckte det blir snabbare hos honom...
Men avvaktar med det... har ju ingen brådska att sälja!! Kan ju mycket väl bli så jag behåller den... står ju inte ivägen... :mrgreen:

3 personer gillar det här inlägget.
håkan 13
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:15:49, 15-03-2008
Ort: Finspång
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 6718s, MF 8S-265, NH T7-270, Case-IH 7230, JD 5820 V-BM L50c, L60h Weidemann 1250 Claas Lexion 7600 tt, mm, och på fritiden... ;-) Moelven 691, IH 475, Lundberg 342, en Chevapickis, nån SAAB och Alfa Romeo... och ganska många Land Rovers... mm...


Återgå till Ekonomi, handel, import/export

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se