Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexAdministrativtPappersexcersisen, ekonomi, försäkring och utbildningEkonomi, handel, import/export

Hur hantera reklamation på bästa sätt

22 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera allt som har med ekonomiska teman att göra här, t.ex diskutera timpriser, pris på trailertransporter, pris på besiktning, pris på försäkringar, företagsformer etc

dc_lindberg

#16 » 21:24:00, 10-11-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Låter som en sund och väl genomtänkt inställning Bymek.

Klart man försöker vara rädd om bra kunder!
Det finns dock alltid gränser.
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11



kimmen

#17 » 21:32:41, 10-11-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Man ska inte ha för stora kunder, man blir lätt beroende av dom, och dom kan lätt börja ställa krav, kanske även privata sådana
Blir det förändringar, är det svårt att kanske fylla tomrummet

Egen erfarenhet
"Ett väl definierat problem är ett till hälften löst problem."

2 personer gillar det här inlägget.
kimmen
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:04:10, 18-01-2008
Ort: Stockholm N

jonnordvall

#18 » 22:19:46, 10-11-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Många inom träindustrin som har den erfarenheten av IKEA. Jobbade flera år på f-skatt ibland åt ett lokalt företag som låt oss säga bearbetade trä. Va många konkurrenter som nappade och la in offerter och storsatsade åt just dom. Vad hände då sedan, jo IKEA ställde högre krav. Krävde lögre priser och då man väl sätt där med uftersatta andra eller inga andra kunder så va nedgången ett faktum....
Låter som om du förhoppningsvis tagit dig ur situationen med både heder och kund i behåll
"Börja inte trä jon!"
jonnordvall
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:23:26, 06-09-2014
Ort: hudiksvall
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Volvo viking -63
Zl16d (hjullastare)
Swekip 1200f -08(såld)
fe 35 guldkalv -57
grålle (sambons vinterobjekt)
2st Gmc epatraktor från ca 1930
Saab v4 -73
Nv motorcykel -53
Zetor 6718 -80
En halv jcb 3t grävare ca 1990

kimmen

#19 » 22:53:37, 10-11-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det lustiga är att när man förlorar en kund som pressat en till max, och man har ledsnat. Kunden har gått till en konkurrent, den kunden kommer nästan alltid tillbaks och blir en mycket bättre och säkrare kund
Han får då lära sig att det går inte att pressa ut mera någon annan stans, utan att det blir problem för honom
Brukar bli en fin kund med ledningsbyte efter en sådan manöver

Nu är jag pensionär och bara minnen och erfarenhet kvar, och hedern :thumme:
"Ett väl definierat problem är ett till hälften löst problem."

2 personer gillar det här inlägget.
kimmen
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:04:10, 18-01-2008
Ort: Stockholm N

Bymek (trådstartaren)

#20 » 09:01:46, 11-11-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

johan.eriksson skrev:Bara av ren nyfikenhet, vad är det för typ av maskin? Väghyvel, svarv, jordfräs eller snöslunga?


Jag har ju ett avtal med tillverkaren som har en klausul att jag inte får diskutera problem med maskinen öppet, så därför är jag lite hemlig. Men det är en entreprenadmaskin iaf

3 personer gillar det här inlägget.
Bymek
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 21:21:05, 11-03-2020
Sverige
Maskintyp: Ej angivet

Bymek (trådstartaren)

#21 » 09:04:49, 11-11-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

kimmen skrev:Det lustiga är att när man förlorar en kund som pressat en till max, och man har ledsnat. Kunden har gått till en konkurrent, den kunden kommer nästan alltid tillbaks och blir en mycket bättre och säkrare kund
Han får då lära sig att det går inte att pressa ut mera någon annan stans, utan att det blir problem för honom
Brukar bli en fin kund med ledningsbyte efter en sådan manöver

Nu är jag pensionär och bara minnen och erfarenhet kvar, och hedern :thumme:


Detta har jag varit med om själv, men det känns ändå som ett misslyckande när en kund är så missnöjd att han vänder sig till någon annan. Men vissa kunder är så svåra att det inte går att ha en vettig relation.

1 person gillar det här inlägget.
Bymek
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 21:21:05, 11-03-2020
Sverige
Maskintyp: Ej angivet

Viktorputts

#22 » 17:24:13, 11-11-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ett bra sätt både som kund och leverantör är väl att behandla andra parten som man själv vill bli behandlad. Öppenhet och ärlighet ger långa bra relationer till fördel för båda parter.

Den som är oärlig kommer till slut att märka att det finns långsinta, djävligt vrånga personer att bråka med :vissla:

1 person gillar det här inlägget.
Viktorputts
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:57:05, 30-04-2016
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM Viktor
John Deere 2850


Återgå till Ekonomi, handel, import/export

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se