Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexAdministrativtPappersexcersisen, ekonomi, försäkring och utbildningEkonomi, handel, import/export

köpa från elfa, farnell mfl

19 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera allt som har med ekonomiska teman att göra här, t.ex diskutera timpriser, pris på trailertransporter, pris på besiktning, pris på försäkringar, företagsformer etc

Stefan1972

#16 » 15:48:57, 22-07-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ännu längre tillbaks fick man telegrafera pengar........Förstår inte vad det spelar för roll hur det har varit? Det handlar väl om köp nu? Är man fortfarande orolig så kanske man inte ska ha nå kort alls. Det sker ju bedrägerier i sverige också om man inte är med på noterna. Men man kan ju såklart logga in och öppna/stänga hela tiden kanske. Men det blir också lite krystat för man litar tydligen på inloggningen till banken......

1 person gillar det här inlägget.
Stefan1972
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:07:16, 10-01-2013
Ort: Torpshammar
Maskintyp: Ej angivet



QV_

#17 » 16:08:45, 22-07-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

anledningen till att man diskuterar "hur det var förr" är de som inte gillade det då och ställer frågan nu inte har kollat upp "hur det är nu" utan är kvar i "hur det var för".

Så "förr" var det inte säkert att handla på samma sätt "som idag". Hur säkert det nu är.

Min personliga lösning är att ha ett kreditkort med låg kreditgräns specifikt för nätköp.
Sedan inte bry sig. Utan bara handla. Haft 1 fall av bedrägeri. C:a 400 SEK den gången. Man spärrar kortet och får ett nytt.
Genom dollarkursen så fick jag mer pengar tillbaka än vad som försvann.....
Nybörjare på grävning. Satt 80 timmar i en Kubota kx151 innan jag köpte min första grävare september 2016.
QV_
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:15:11, 07-09-2016
Ort: Mariefred, Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: er:
Yanmar YB401W -92
Benford 3000 -99
Atlas copco VT6-DD -65

Towil

#18 » 19:15:02, 22-07-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Man behöver inte öppna och stänga hela tiden. Kortet fungerar normalt när du handlar i kortläsare.
Det man öppnar och stänger är att handla med enbart kortnummret.
Användarvisningsbild
Towil
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 20:00:40, 18-08-2007
Ort: Nybro
Sverige

qqq (trådstartaren)

#19 » 12:14:35, 02-08-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

magloman skrev:Jag handlar en del från tme. Brukar få faktura med 30 dagar att betala på. Kostar hos min bank 1,60 skr pga utlandsbetalning.

då betalar du till deras polska bankkonto ?
qqq
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:14:07, 26-06-2013
Ort: von vettet
Maskintyp: Ej angivet


Återgå till Ekonomi, handel, import/export

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se