Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseSnick SnackTissel Tassel

BEMER, för hälsa och välmående?

24 inlägg • Sida 1 av 2
Har du sett en ny maskin? Har du hört om en ny maskin? Berätta här!

Janson1 (trådstartaren)

#1 » 21:53:05, 13-10-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Detta är förmodligen inte rätt forum men det ligger ändå i linje med teknik!
Jag var på en visning/föreläsning i dag på en apparat som via magnetism och frekvens gör så att våra blodkärl vidgar sig och vi får bättre genomströmning, då främst i dom sk mikrocirkulationskärlen som vi har en helt otroligt massa av.
Underverket heter BEMER och finns i ett par olika utföranden.
Det utlovas ganska mycket men fullt realistiskt. (tycker jag)
Det ingår förutom styrburken en madrass som kan tex läggas i sängen under ordinarie madrass och sen kör man ett program á 8 min morgon och kväll.
Är det någon som hört talas om detta? Kanske någon har en sådan redan?
Janson1
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 12:50:52, 21-03-2010
Ort: Mark Västra Götaland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Bobcat X125 (2.5 ton)
Case CK-15 (Kubota kx41)
+ div. flygplan, helikoptrar
Senaste renoveringsobjekten:
Piper PA-24 Comanche från -64 (flyger nu)
Ferguson Grålle/VW diesel 1952/2002 (rullar nu)
10 Kw solcellsanläggning som surrar och går.
Försöka få till ett Ö-drift elsystem utifall att...



fretchi

#2 » 21:56:26, 13-10-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Låter som snake-oil i mina öron...

Finns det någon seriös forskning bakom detta? Det här med magnetism har man ju hört ska göra underverk förr, men så vitt jag vet har ingen kunnat påvisa någon hälsoeffekt av magnetism.

2 personer gillar det här inlägget.
fretchi
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:16:09, 04-07-2011
Ort: Hakkas
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo T31, DB 880, LM 642, VMV Stalo, DB Cropmaster, Komatsu PC228, BM 4300

Janson1 (trådstartaren)

#3 » 22:03:55, 13-10-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja, det lär finnas ganska mycket forskning. NASA har skrivit kontrakt med dom, dom skall ha systemet i rymddräkterna bara för att det saknas gravitation. Så nåt gör det... kanske.
Jag vill helst att ni alla som läser detta letar upp info själva och bildar er en egen uppfattning, jag vill inte styra detta åt något speciellt håll.
Janson1
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 12:50:52, 21-03-2010
Ort: Mark Västra Götaland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Bobcat X125 (2.5 ton)
Case CK-15 (Kubota kx41)
+ div. flygplan, helikoptrar
Senaste renoveringsobjekten:
Piper PA-24 Comanche från -64 (flyger nu)
Ferguson Grålle/VW diesel 1952/2002 (rullar nu)
10 Kw solcellsanläggning som surrar och går.
Försöka få till ett Ö-drift elsystem utifall att...

dc_lindberg

#4 » 00:35:10, 14-10-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Klart jag ska förstöra denna dröm...

Sökte på Google och de träffar jag får visar på allt annat än seriöst...
Detta är vad Bemer står för:
BEMER – Bio Elektro Magnetisk Energi Reglering Metoden
Då reser jag ragg...

När jag gick min grundutbildning var det laser som gällde. "Botar allt". Vetenskapligt studerat, utvärderat och bevisat. osv etc mm
Klart man blev nyfiken!
Så, jag begärde underliggande forskningsrapporter. De "hade inte företaget tillgång till", men, "de hade de publicerade artiklarnas namn o data" så jag kunde söka själv. Jo, det hade de... men när dessa -vetenskapliga- artiklar bestod i skrifter kreerade av sjukgymnaster och sjuksköterskor publicerade i -deras- tidskrifter... då föll "vetenskapen" rakt ned till "hörsägen" nivån... när jag sedan kontrollerade enbart några abstrakt, då åkte hela tjosan rakt ned i papperskorgen.
Underlagen var i bästa fall fullständigt oklara. Undersökningsmetodiken var så urusel att jag fått underkänt på gymnasiet om jag tillämpat den nivån i någon av mina gymnasieämnen. Slutsatser var fullständigt omöjliga att dra på basis av gjorda undersökningar. osv etc mm
I typfallet gällde det att "bota" tennisarmbåge... Radiologiskt material saknades. Anamneser saknades. Neurologiska och ortopediska undersökningar/journarler saknades. osv etc Allt som fanns var skribenetens -egna- eller möjligen kollegors "patient säger sig..."
...med tiden "försvann" , som väntat, "den undergörande lasern"; bl.a. pga alla svåra bränskador samt alla helt verkningslösa behandlingar.

Tennisarmbåge finns i 2 sorter:
- den sjukvården tror att alla är:
a) överansträngt sen- och muskelfäste som lett till en benhinneinflammation med oftast en irriterad slemsäck som kan bli rätt stor och duktigt öm
De självläker inom 2 veckor... (vilket var exakt den tid det tog lasern att bota tennis- och golfarmbågarna... bluff o båg mao...)
b) neurogent inducerad kronisk inflammation, o si den kan vara i månader... åratal... tills dess den neurogena aktiveringen av inflammationen upphör... å som självklart botar man detta med antibiotika... (suck... å hur F tänker sjukvården nu då?!... inte alltså, AB har ingen som helst effekt, möjligen negativ...). Botemedlet som sådant finns inte... akupunktur hjälper och kan bota. Manupulation av leder proximalt om området kan lindra och bota. Kirurgiska ingrepp som frigör nerver som klämms av omgivande vävnad kan lindra och bota. Gate-kontroll teknik kan lindra och bota. Men, laser har ingen effekt, möjligen snarare tvärt om...

Detta med att öka mikro-cirkulation genom magnetism och frekvens (elektromagnetiska pulser?)... klart det gör... men... näe...
Mikrocikulationen bygger på kärlens genomsläpplighetsförmåga, o pratar vi mikrocirkulationen, så är den 1 röd blodkropp, i taget,... och de tunnaste kärlen är 1 röd blodkropp i taget... De minsta kärlen (mikrocirkulation) är -icke- flexibla (töjningsgraden är försumbar) !
Det -enda- som -kan- påverka mikrocirkulationens omfattning/hastighet är flexibiliteten i de röda blodkropparna. Jag har ett par tyska studier där man har påvisat en signifikant förändring av de röda blodkropparnas flexibilitet. Man drar tolkningsslutssatsen att det som mest sannolikt skett, men man kunde inte studera/bevisa det då (kring 1997 tror jag det var), var att endo-skelettet (ett rör-system) i de röda blodkropparna fick svagare bindningar av kalciumatomerna, och blev därmed mer böjliga. (punkt)
Det enda ämne som man då kände till som kunde påverka de röda blodkropparn var Ginko Biloba. Det perifiera trycket sjunker mätbart hos patient som tar Ginko Biloba, till den grad att om det kombineras med Beta-blockerar så riskeras akut blodtrycksfall (ej registrerad interaktionsproblematik av Läkemedelsverket...).

Så, NASA ?
:uupps: :insomnia: :skratta3:
Inte en chans i ...! Titta på alla hemsidor som Google ger som träffar.
Hur stor är chansen att någon, som jag, -synar- påståendet?...
Vad är risken -idag- att "åka dit på falsk marknadsföring" "charlatarism"... finns inte! Staten delade på Socialstyrelsen i Socialstyrelsen och IVO, Instutitionen för Vård och Omsorg. Uppdrag granskning har på ett föredömligt sätt förevisat nivån på kraftfulla insatser att stäva avarter inom svensk hälso- och sjukvård... (se: läkarlegitimationshärvorna, å det är inte ett dugg bättre på andra nivåer om någon nu trodde det...).

Det här påståendet på en hemsida (väljer att inte hänga ut den):
"Konkreta behandlingsområden
Allergier, smärta, artrit, artros, astma, fibromyalgi, hjärtåkommor, ledsmärtor, diskproblem/ischias/ryggskott, högt blodtryck, magproblem, migrän, skulder/axelproblem, ämnesomsättningsstörningar, inflammationer, cirkulationsstörningar, sömnbesvär, tinnitus, utmattning, depression, mm
"
Är så grovt felaktigt att det skall leda till både allmänt åtal och åtal inom hälso- och sjukvården enligt rådande lagstiftning för Hälso- och Sjukvård. Sjukvårdspersonal som ställer sig bakom detta skall, enligt lagstiftning, få sin legitimation återkallad för kvacksalveri.
I klartext står det "botar allt", dvs "snake oil".

SÅ fort det dyker upp "Testimonials", så är det bluff o båg (när vi talar medicinska behandlingar).

Jag kan tyvärr inte få fram -hur- denna under maskin får det påstådda resultatet, men, jag gissar att det är på samma sätt som Lidls "massage" utrusning får fram precis samma resultat, men utan att basunera ut motsvarande medicinska effekter...
- röd laser; värmer => värme ökar blodgenomströmning i huden... (det var den där lilla diskrepansen mellan hud och mikro-cirkulation... visar bara på att den som skrivit saknar medicinsk utbildning... lite grundläggande anatomi, angiologi och fysiolog, på grundskolenivå, räcker för att inse vad det handlar om...)
- något mer som värmer, man har ett objekt mot huden => isolerar, dvs låter kroppens tempratur öka under isolering... (jmf med eller utan vante, strumpa, osv)
- vibbrationer, av någon sort, får vävnad att slappna av (avslappnad vävnad har lägre tonus i muskler och kärlens muskler, som regel).
- magnetism?... Mesmer... då den kommer tillbaka, om och om och om igen sedan över 200år... Ja, magnetism -har- effekt, men inte alls den påstådda... magnestism påverkar alla laddade molekyler i kroppen, på gott och ONT!... Jmf kor som vistas under högspänningsledningar, för nära dem under för lång tid... Finns en (1) bra studier om detta från Soviet. Tyvärr saknas kontroll-studie. Så allt som finns är ett indicium om att elektromagnetiska fält kan ha påverkan på levande organismer. Docent(?) Olle Johansson vid Karolinska Institutet har ägnar mycket av sin karriär inom just detta område.

Ledsen om jag krossat någons drömmar nu.
Se det så här - mår man bättre av det, och det inte skadar en, varför inte ?...

Det är JÄTTE-mycket pengar i detta för de kliniker som satsat på't!
Tänkt alltid om vården på rätt sätt:
- "det där är en krämare! Vad är det han/hon/den/det vill sälja på mig?!"
Ifrågasätt -alltid- diagnoser, utredningar och framför allt behandlingserbjudanden! Sjukvården säljer det som den tjänar mest på! Det handlar inte om dig som patient, det handlar om vad man får betalt för att "göra för dig"; och där kommer ICD-10 in med Kombika-koden (vad man skickar för räkning till Landstinget; diagnosen spelar roll för ersättningen!) och läkemedlen (vad man får sälja dem för kontra inköpspris...). Apoteken är satta att "tvinga" patienterna att acceptera "billigaste"... olika kemiska bindning av de aktiva substanser innebär olika effekt hos olika individer (läs Läkemedelsläran! Ex., Rang and Dale, Pharmacology)... Den som läst läkemedelslära vet att man kan inte byta ut läkemedel med olika kemisk uppbyggnad, då dessa fungera på olika sätt - även om den så kallade verkningssamma beståndsdelen är den samma.
Bluff o Båg AB !
Senast redigerad av Holger 09:19:08, 08-11-2017, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: ... 1 vit blodkropp ... -> ... 1 röd blodkropp ...
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)

16 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

Janson1 (trådstartaren)

#5 » 06:39:52, 14-10-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Oj, det var ett långt svar... NASA önskar jag en utveckling av.
Janson1
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 12:50:52, 21-03-2010
Ort: Mark Västra Götaland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Bobcat X125 (2.5 ton)
Case CK-15 (Kubota kx41)
+ div. flygplan, helikoptrar
Senaste renoveringsobjekten:
Piper PA-24 Comanche från -64 (flyger nu)
Ferguson Grålle/VW diesel 1952/2002 (rullar nu)
10 Kw solcellsanläggning som surrar och går.
Försöka få till ett Ö-drift elsystem utifall att...

Ivar Risslén

#6 » 06:58:02, 14-10-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

jag tänker på filmen som heter "Magnetisören".
Errare humanum est
Ivar Risslén
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:19:08, 08-04-2009
Ort: Malgomaj
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM 350 med Vaggeryd grävaggregat och Tranås 1250 lastare
MF 30 med Bergsjö 108 lastare
I-H 574 -74
MF 175 -72 med Modig lastare
Terri 1020D -84/87
Fiat 680DTH -79 med Veto FX15

busholle

#7 » 08:05:21, 14-10-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

dc_lindberg skrev:Klart jag ska förstöra denna dröm...

- magnetism?... Mesmer... då den kommer tillbaka, om och om och om igen sedan över 200år... Ja, magnetism -har- effekt, men inte alls den påstådda... magnestism påverkar alla laddade molekyler i kroppen, på gott och ONT!... Jmf kor som vistas under högspänningsledningar, för nära dem under för lång tid... Finns en (1) bra studier om detta från Soviet. Tyvärr saknas kontroll-studie. Så allt som finns är ett indicium om att elektromagnetiska fält kan ha påverkan på levande organismer. Docent(?) Olle Johansson vid Karolinska Institutet har ägnar mycket av sin karriär inom just detta område.



Har ingen personlig erfarenhet av detta men några tidigare kollegor råkade ut för problem vid arbete under högspänningsledning.

Detta var ett markarbete som gällde ombyggnation av en transformatorstation och arbetena bedrevs under driftsatt högspänning 400KV.
De flesta av hantverkarna drabbades av yrsel, illamående och trötthet/dåsighet. Detta blev bara något bättre under helgerna och efter någon vecka stoppades arbeterna. Eftersom det som du säger saknas moderna studier så var det svårt att få gehör för problemet men det löstes ändå på arbetsplatsen genom att det införskaffades stålburar liknande partytält utan duk som jordades vilket hjälpte.

Kraften i magnetismen/induktionen var så kraftig att armerarna upplevde krypströmmar i stålet och de fick kraftiga stötar när de hanterade stål som inte var i kontakt med jord.

Så det finns nog anledning att det är förbjudet med längstgående elstaket i ledningsgator.

:back_to:

3 personer gillar det här inlägget.
busholle
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:23:22, 23-09-2009
Ort: Värnamo
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: New Holland TL90 -02
New Holland T4.75S -21
Case IH MXU135 -04
Volvo BM 350 Boxer -59
Ferguson TEA 20 -55

Entreprenadingenjör om dagarna och lantbrukare med dikor på kvällar och helger.

dc_lindberg

#8 » 09:36:59, 14-10-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Sökte snabbt en gång till på nätet, bara för sakens skull.
"Gov NASA bemer"
Gav som väntat ingen träff, och ej heller när man söker på NASAs hemsida.

Man måste var oerhört källkritisk på nätet. Tyvärr skadas de seriösa av att man måste vara så negativt inställd - man måste misstro allt.

Mikrocirkulation är en speciell form av kärl i kroppen. Finns i fingrar, tår, ögon, öron, osv. Kärlen är mycket tunna och släpper igenom en (1) röd blodkropp i sänder. Passagen av blodkroppar är det man menar med cirkulation - dvs leverans av O2 till vävnaden och borttransport av CO och C02 från vävnaden. Kärlen blir styvare med åldern, men i sak påverkar detta inte passagen av 1 blodkropp i sänder.
Man kan inte vidga dessa kärl, och man kan inte påskynda blodkropparnas passage... blir det "trafikstockning" så ökar bara blodtrycket (kö-bildning). Finns inte övertrycksjuntar om trycket blir för högt... blir det för högt, då spricker kärl... dålig motor!

Om man skulle sälja samma vara till en motormekaniker och påstå att filmen på utsidan av motorn kommer att påverka oljecirkulationen i de hydrauliska lyftarna... tror man då skulle få en rätt intressant reaktion av de flest motorkunniga... ;-)
Vi är alltså på -den- nivån i detta fall, men inom medicin.

Se'n är det säkert så att N A S A, inte är patenterade bokstäver, ens sammansatt och inte ens som antydan mot det vi flesta menar med NASA när vi säger NASA... Glöm inte att vi på svenska också har ordet nasa, och det har ingenting alls med den amerikanska förkortningen att göra... däremot så har den allt med denna under dräkt att göra... den krängs ju av nasare...

Notera:
- jag tar inte ställning till OM dräkten har "en" effekt. Har inte testat den.
Det jag vänder mig mot är bondfångerisnacket. Man ljuger om vad produkten kan utföra. När jag som kunnig inom området söker finna underlag till dessa revolutionerande påståenden/fynd, så finns inget annat än nasar-snack... hänvisingar, "bevis" i form av dokument, osv är klara tecken på oserös verksamhet. Tänk till! Finns inte ett seriöst teknikföretag som släpper "företagshemliga" dokument för publicering (allra minst på nätet) - för den som inte är i branchen så kanske det framstår som seriöst och trovärdigt när sådana underlag visas upp på öppna hemsidor... men tänk till!

Är det för bra för att vara sant, ja då är det sannolikt inte sant heller...

Har magnetism effekt på oss som levande organismer.
Olle Johnassons forskning är entydig: Ja.
Vilken effekt?... den varierar från individ till individ. En del reagerar inte, andra kan bli svårt sjuka, av samma magnetfält (OBS! Enligt hörsägen!).

Med bilder, data, osv kan man tala sanning, skapa sanning, förvränga sanning, ljuga, blå ljuga... för oss mottagare av påståenden är det svårt att se igenom allt å kunna se var som verkligen är sant och vad som "förbättrat" längs vägen.

Så, mår man bättre av produkten och inte blir skadad av den, så varför inte.
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)

7 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

fretchi

#9 » 09:42:26, 14-10-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Man ska ju inte förringa effekten av placebo :)

7 personer gillar det här inlägget.
fretchi
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:16:09, 04-07-2011
Ort: Hakkas
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo T31, DB 880, LM 642, VMV Stalo, DB Cropmaster, Komatsu PC228, BM 4300

63an

#10 » 10:59:04, 14-10-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Albert du skapar ju ingen välmåga när du skriver ner denna utgivare men däremot om du skriver upp den vetenskapligt beprövad å godkänd! :lmao:
Kör så det ryker.. Har slutat att ryka nu :vissla:
63an
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:08:25, 01-02-2009
Ort: Nu eljest.. Pite med omnejd.
Sverige
Maskintyp: Baklastare

gaffa

#11 » 11:06:21, 14-10-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Detta är ju inget nytt för ni minns väl: https://www.youtube.com/watch?v=7HfBJ9ink-Y
"Det gör inget om lantbruket går med förlust för banken säger att det är okej" :cool:

På vår firma har vi alla reservdelar hemma som finns i lager

3 personer gillar det här inlägget.
gaffa
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:38:54, 22-03-2008
Ort: Skånes centrum
Maskin: Volvo Typ 230
Svoboda
Johnston Harvester
MF 35
Fordson

dc_lindberg

#12 » 09:23:29, 15-10-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

63an - helt rätt, men:
Talleyrand skrev:
"mänskligheten vill bedragas, så varför inte bedra den!"
https://en.wikipedia.org/wiki/Charles_M ... 3%A9rigord
Vilken han citerade från romaren Petronius: ”Mundus vult decipi, ergo, decipiatur”. Världen vill bedragas, må den då därför bedragas.
http://sourze.se/2009/10/01/folk-vill-b ... AHXCLm7rR0
https://en.wikipedia.org/wiki/Petronius

OBS! Jag tar inte ställning till produkten som sådan, eller vad den kan användas till - det är påståendet om förändring av mikrocirkulationen som jag reagerar över och hävdar med bestämdhet, baserat på kunskap om kärlträdets uppbyggnad och funktion, att inte är korrekt utan att betrakta som ren och skär lögn.

Men åter igen, om man mår bra av produktens effekt och den inte skadar en, så varför inte?
Man kan alltid använda saker och ting på sätt som tillverkaren och producenten inte tänkte sig, Många gånger med bra resultat. Ibland till och med med bättre resultat, ex., den vätskedrivande medicinen Digitalis (jo, för det är exakt vad den var när den lanserades!) visade sig ha -bättre- påverkan på hjärtat än på njurarna och är därefter en viktigt hjärtmedicin (i var fall fram till 1997 då hjärtläkarna ändrade behandlingskriterier... å alla människor blev "amerikanska marinkårsoldater" på 18-22års ålder, och givetvis endast män...). Så, jo, produkten i sig kan säkert ha effekter, även om de i reklamen påstådda inte är rimliga och får därmed betraktas som lögner.
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

Janson1 (trådstartaren)

#13 » 22:43:34, 16-10-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det här med NASA har köpt eller ej, om det inte är NASA, viket NASA kan det vara då? Bilden ihop med deras NASA vad en rymdgubbe i rymden.
Janson1
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 12:50:52, 21-03-2010
Ort: Mark Västra Götaland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Bobcat X125 (2.5 ton)
Case CK-15 (Kubota kx41)
+ div. flygplan, helikoptrar
Senaste renoveringsobjekten:
Piper PA-24 Comanche från -64 (flyger nu)
Ferguson Grålle/VW diesel 1952/2002 (rullar nu)
10 Kw solcellsanläggning som surrar och går.
Försöka få till ett Ö-drift elsystem utifall att...

Janson1 (trådstartaren)

#14 » 07:10:28, 17-10-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Är hela NASA dokumentet fotoshopat?
Janson1
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 12:50:52, 21-03-2010
Ort: Mark Västra Götaland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Bobcat X125 (2.5 ton)
Case CK-15 (Kubota kx41)
+ div. flygplan, helikoptrar
Senaste renoveringsobjekten:
Piper PA-24 Comanche från -64 (flyger nu)
Ferguson Grålle/VW diesel 1952/2002 (rullar nu)
10 Kw solcellsanläggning som surrar och går.
Försöka få till ett Ö-drift elsystem utifall att...

dc_lindberg

#15 » 21:38:14, 17-10-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har inte kunskapen eller kompetensen att bedöma äktheten på dokumenten.

Tänker dock osökt på ex.,
* H.C. Andersen: Kejsarens Nya Kläder
* Okänd, eller ökänd: "ju fräckare lögn, desto fler tror på den"
* och ovan nämnda Petronius och Talleyrand
bl.a.
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11


Återgå till Tissel Tassel

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Volvot24 och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se