Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseSnick SnackTissel Tassel

BEMER, för hälsa och välmående?

24 inlägg • Sida 2 av 2
Har du sett en ny maskin? Har du hört om en ny maskin? Berätta här!

63an

#16 » 21:46:16, 17-10-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Alla sånna påståenden om fantastiska produkter följer ungefär samma linje med fina resultat men redan då avslöjar de sej: Som alltid är det så bra så är nånting fel! :huh:
Kör så det ryker.. Har slutat att ryka nu :vissla:
63an
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:08:25, 01-02-2009
Ort: Nu eljest.. Pite med omnejd.
Sverige
Maskintyp: Baklastare



heimlaga

#17 » 22:00:38, 14-05-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Amerikanska beslutsfattare brukar inte direkt utmärka sig med källkritik och vetenskaplig bildning och sunt förnuft :screwy:

Vem vet..... BEMER kanske verkligen har lurat NASA...... och även om de inte har lurat NASA och därmed skattebetalarna kan de med stöd av amerikansk lagstiftning om yttrandefrihet påstå att de har gjort det.

Ett antal personer har vid olika tillfällen marknadsfört olika magneter som botemedel för min rygg och även jag som medicinskt okunnig har enkelt kunnat forska fram att de är bluff och båg allihop.
heimlaga
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 09:37:36, 30-09-2015
Ort: Österbotten
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Massey-Ferguson 165

Ett helt snickeri med moderniserade veteranmaskiner.
Stenberg, Valmet, Naula, E.V.Beronius, Chemnitzer Werkzeugmashinenfabrik, SCM l'Invincibile, Haffner, Alimak, All-Elektro, Solberga, Elu, Langzauner och så vidare.

Stones

#18 » 20:32:08, 07-11-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ren j-la bluff och bondfångeri! Oops, förlåt om jag stötte mig med någon lantbrukare... :lmao:
Stones
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 23:02:49, 13-01-2015
Ort: Håbo
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM36 -56

Michael Meier

#19 » 23:59:23, 07-11-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

/Michael M
Michael Meier
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:47:57, 14-10-2006
Ort: Karlsäter
Sverige

Dexxas

#20 » 07:39:21, 08-11-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

@ dc_lindberg
Berätta gärna mera om påståendet i inlägg #12 om ändrade behandlingskriterier,anar att jag själv är berörd av detta...... :help: :help:

Mvh/Dex
Användarvisningsbild
Dexxas
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 00:58:50, 18-03-2008
Ort: Borlänge/Falun
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Ford 5000 Bonntraktor

Bärgarbandvagn byggd av en BV 202
Abene VHF 3
ÖRN SK

LeifAndersson

#21 » 10:23:39, 08-11-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Vet inte vad BEMER står för egentligen när min tid är för dyrbar för att fundera på sådant. Men förespråkarna måste få eller i vart fall blivit lovad ekonomisk kompensation om de för budskapet vidare! Traktens lokala kedjebrevsprofet som varit inblandad i alla kedjebrevsutbrott hittills attackerar i dag kända som okända med färdigt material för BEMER! Det skulle inte ske om människan inte blivit lovad ekonomisk ersättning på något vis, det brukar nämligen räcka att utlova stora intäkter så ställer den människan så gärna upp med sitt engagemang och även bidrar med ekonomiska medel som med tiden ska förränta sig oerhört! :ohnej:
Lär finnas en liknande vovve begravd i detta också på något vis, när seriös marknadsföring har visat sig inte bita på denna individ!
Vi använder denna människa som barometer för marknadsförda företeelser, finns det ett engagemang från den personen så har det utlovats ett rikt och lyckligt liv för de som satsar i detta fantastiska projekt! Så då är det inget som normalt funtade ens behöver fundera på! :sad:
Borde finnas en sådan barometer till hands för alla och envar!
Det var inte bättre förr, men det är sämre nu!

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
LeifAndersson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:11:07, 27-08-2009
Sverige
Maskintyp: Hjullastare

heimlaga

#22 » 00:35:14, 12-12-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kan du Leif tänka dig att bli forumets officiellt utsedde barometeravläsare?
Du tycks ju vara den ende som är personligt bekant med herr Barometer och har avläsningsmöjligheter.

Är den där figuren med i Onecoin också?
En viss figur som jag känner från skoltiden är just nu under polisutredning för sina vidlyftiga Onecoinaffärer. Tydligen har han levt som en värre herreman på pengarna som nya medlemmar måste betala till investerare högre upp i kedjan. Inte har han betalat någon skatt heller :djaevul:
heimlaga
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 09:37:36, 30-09-2015
Ort: Österbotten
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Massey-Ferguson 165

Ett helt snickeri med moderniserade veteranmaskiner.
Stenberg, Valmet, Naula, E.V.Beronius, Chemnitzer Werkzeugmashinenfabrik, SCM l'Invincibile, Haffner, Alimak, All-Elektro, Solberga, Elu, Langzauner och så vidare.

LeifAndersson

#23 » 12:18:21, 12-12-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det slumpades sig så att hon hörde av sig tidigt i dag när någon hade "lagat sönder" hennes bil och hon ville ha hjälp. Bilreparationen undvek jag men jag förde Bitcoin och Onecoin på tal och hon hade ett visst innehav... Vad var det jag sade, hon är helt säker när det gäller sådana företeelser! Bara för att jag förde det på tal tvingades jag lyssna på början av en längre monolog om framförallt Onecoin, men som tur var råkade min telefon hamna i en tillfällig radioskugga, så samtalet bröts strax efter att lovsången kommet igång på allvar. Så där hade jag tur, speciell när man nog får anse att det är mycket ovanligt att fast telefoni hamnar i radioskugga! :???: :help:
Det var inte bättre förr, men det är sämre nu!

3 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
LeifAndersson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:11:07, 27-08-2009
Sverige
Maskintyp: Hjullastare

Toost

#24 » 13:01:58, 12-12-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

det är märkligt hur det kan börja skrapa och fräsa och bli glapp i en fast telefon , bara under vissa samtal ! :-)
Jag hade problem med att "Microsoft" ringde från Indien ( ?) och hävdade att jag behövde hjälp eftersom ...nånting.
De gav inte upp med dessa försök förrän jag enbart pratade svenska, inte ett ord "förstod jag" av vad de sa.

2 personer gillar det här inlägget.
Toost
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:48:51, 07-12-2015
Ort: Stockholm Norr
Sverige
Maskintyp: Ej angivet


Återgå till Tissel Tassel

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Tracdoc och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se