Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseSnick SnackTissel Tassel

Titta på nästan alla tv-kanaler BLUFF eller inte???

7 inlägg • Sida 1 av 1
Har du sett en ny maskin? Har du hört om en ny maskin? Berätta här!

mimeck (trådstartaren)

#1 » 20:32:50, 21-11-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

mimeck
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:27:02, 13-01-2009
Ort: Jamtland Jamtland jamt å ständut
Sverige
Maskintyp: Ej angivet



igelkottar

#2 » 20:35:37, 21-11-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild
/Lillen

"Jag bryr mig faktiskt inte om vad folk tycker.
Jag gör vad jag har lust med."

Julia Child (1912–2004), ameri-
kansk kock och kokboksförfattare
Användarvisningsbild
igelkottar
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 13:53:53, 31-01-2008
Ort: Skövde
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Gutbrod 1050 Trädgårdstraktor m. Skopa, snöschaktblad och borstaggregat.

nordlander

#3 » 20:41:50, 21-11-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Den är fejk. En helt vanlig digitalantenn
nordlander
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:47:21, 12-07-2007
Ort: Västerbotten

igelkottar

#4 » 20:42:41, 21-11-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Misstänkte det
Bild
/Lillen

"Jag bryr mig faktiskt inte om vad folk tycker.
Jag gör vad jag har lust med."

Julia Child (1912–2004), ameri-
kansk kock och kokboksförfattare
Användarvisningsbild
igelkottar
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 13:53:53, 31-01-2008
Ort: Skövde
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Gutbrod 1050 Trädgårdstraktor m. Skopa, snöschaktblad och borstaggregat.

Towil

#5 » 20:45:55, 21-11-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

DET HÄR ÄR EN INFORMATIV ANNONS OCH INTE EN FAKTISKT NYHETSARTIKEL, BLOGG, ELLER KONSUMENTSKYDDSUPPDATERING

BERÄTTELSEN SOM BESKRIVS PÅ DEN HÄR SIDAN OCH PERSONERNA SOM ANGES I BERTTELSEN ÄR INTE FAKTISKA NYHETER, SNARARE ÄR DEN HÄR BERÄTTELSEN BASERAD PÅ RESULTAT FRÅN VISSA AV PERSONERNA SOM ANVÄNT DE HÄR PTRODUKTERNA. RESULTATET SOM PRESENTERAS I BERÄTTELSEN OCH I KOMMENTARERNA ÄR ILLUSTRATIVA OCH KANSKE INTE ÄR RESULTAT SOM DU UPPNÅR MED DE HÄR PRODUKTERNA. DEN HÄR SIDAN KAN FÅ KOMPENSATION FÖR KLICK PÅ, ELLER KÖP AV, PRODUKTER SOM VISAS PÅ DEN HÄR SIDAN.
Användarvisningsbild
Towil
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 20:00:40, 18-08-2007
Ort: Nybro
Sverige

mimeck (trådstartaren)

#6 » 19:13:03, 23-11-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Förstod att det var så. Dök upp på facebook under ett av mina få besök där

Det hade ju varit fint om det funkat.
Körde mycket med pirat-kort förut men det blev lite jobbigt med inknappning av koder. Hade faktiskt en bra leverantör av fungerande koder och kort under en längre period.

Tack för svaren.
mimeck
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:27:02, 13-01-2009
Ort: Jamtland Jamtland jamt å ständut
Sverige
Maskintyp: Ej angivet

v702

#7 » 19:35:50, 23-11-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kommer ni ihåg de små häften/annonsblad som man fick i lådan för en tjugo år sedan? Knökfulla med lockelser, vanlig vcr, ovanlig vcr, böcker och mängder med teknikprylar. Erbjudanden om guld och gröna skogar.
En annons tog jag med på jobbet för jag tyckte den var rätt bra skriven, läste man den bara så fanns det heller ingen risk att bli lurad. Konsumentverket stoppade dock verksamheten då alltför många köpte prylarna och blev besvikna.
En av prylarna var just en tv-antenn med vilken man kunde se all sport och film från hela världen. Förutsatt att man bodde där det programmet sändes, antennen fungerande tvivelsutan överallt. Det var bara det att beställarnas snålhet bedrog visheten.
Det andra objektet var ett fint digitalt ur med mängder med funktioner för sport, racing och vete gudarna allt. Uret hade enligt annonstexten "påklistrade visare för högre visuell effekt". Inte heller det såg de som beställde som något hinder.

Annonsen låg på mitt skrivbord när en tjänsteman från en annan avdelning kom in.
— aha, sa han, du har sett det där. Jag beställde dem igår, ska bli kul att få lite fler kanaler.
Jag höll med och höll inne med varför jag tagit med annonsen. Hur det gick vet jag inte, förde aldrig frågan på tal. Att han blev besviken räknar jag kallt med.
Ibland vill man bara vara pensionär, men hur ska man hinna det?

2 personer gillar det här inlägget.
v702
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:44:36, 14-11-2008
Ort: Hälsingland.
Sverige
Maskintyp: Traktor


Återgå till Tissel Tassel

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se