Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseSnick SnackTissel Tassel

Grävning

4 inlägg • Sida 1 av 1
Har du sett en ny maskin? Har du hört om en ny maskin? Berätta här!

magirus (trådstartaren)

#1 » 11:36:17, 01-06-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

En liiiiten fågel visslade att de ska va nå grävtjosan i en ort i Jokkmokkstrakten idag :vissla:

1 person gillar det här inlägget.
magirus
 



fretchi

#2 » 17:24:54, 01-06-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Apropå det, grannen hade glömt grävarn i byn när han åkte till stan, så varför inte passa på gräva lite?Bild

Ny avloppsstam skulle ner i backen. Gick fint utöver någon bråkig sten närmare huset.
Bild

Men så skulle vattenledning också grävas. Här hittade jag bara en sten. Men den var nog på 4-5 kubik :uupps:
Gjorde ett försök att frilägga den men jag gav upp när jag insåg att den var för stor för att hantera med grävaren.
Bild

3 personer gillar det här inlägget.
fretchi
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:16:09, 04-07-2011
Ort: Hakkas
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo T31, DB 880, LM 642, VMV Stalo, DB Cropmaster, Komatsu PC228, BM 4300

magirus (trådstartaren)

#3 » 22:35:40, 01-06-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

:thummar:
magirus
 

fretchi

#4 » 23:02:22, 01-06-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Grannen åtog sig att komma och spräcka stenen imorgon. Så jag frilade den lite mer inför pangandet.

Lite känsligt då stenen ligger 1/2 meter från vattenbrunnen och knappa metern från husväggen.
Bild

3 personer gillar det här inlägget.
fretchi
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:16:09, 04-07-2011
Ort: Hakkas
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo T31, DB 880, LM 642, VMV Stalo, DB Cropmaster, Komatsu PC228, BM 4300


Återgå till Tissel Tassel

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se