Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseSnick SnackTissel Tassel

Klimat bluffen.

1363 inlägg • Sida 91 av 91
Har du sett en ny maskin? Har du hört om en ny maskin? Berätta här!

Mats i Myrhult

#1351 » 16:16:31, 27-01-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

kullagard skrev:Ok då kanske det är dags att du specificerar vilka medier som är godkända enligt dej!
När allt enligt dej är riggat ,så får vi nog börja i den ändan.
Skickat från min moto g(6) via Tapatalk


Om jag nu minns allt på rak arm.
Jag prenumerar på notiser från Euroactive, The Capitals, FP Morning Brief, The New American, Ben Garrison, Entreprenadaktuellt, IPCC, The White House, Digital Brief, Twitter.
De flesta av dessa skickar ett eller flera meddelande per dag, EA en gång/vecka.

Dessutom bläddrar jag dagligen igenom: Kristianstadsbladet, Fria Tider, Nyheter Idag, Nya Tider, Samhällsnytt, Samtiden, Newsvoice, Ledarsidorna, Exakt 24, Nya Dagbladet, Expressen.

Varje vecka SVT, SR, Aftonbladet, SvD, DN, American Thinker, Wattsupwiththat, GWPF, Townhall, Klimatsans,

Mer sällan en hel hoper andra. Alla dessa presenterar olika sidor av klimatfrågan. Jag läser och gör min egen bedömning.

Vad läser du själv?
Utan risk, ingen chans!
Användarvisningsbild
Mats i Myrhult
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:48:30, 07-11-2008
Ort: Förut Karlstad, Kil, Luleå, Piteå, Stockholm, Storfors, Töreboda, Älvsbyn, Östersund. Nu Broby
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Svets, vinkelslip och slägga.



kullagard

#1352 » 16:18:40, 27-01-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

dc_lindberg skrev:https://www.maskinisten.net/viewtopic.php?p=4258937#p4258937

Det är pengarna som styr...
Ju förr, båda sidor, i denna kontroversiella historie inser detta och kan börja skala bort det förblindande "krimskramset" / "röridåerna", desto bättre för båda parter. Man måste alltid fråga sig -vem- eller -vilka- tjänar på detta, och -hur- ...
Ja jag ska titta ikväll.
Det var en riktig dålig gissning DC. Visst jag äger en lastbil som rullar ca ,600 mil om året varav jag kör ca 100. Företagare med 2 företag ,ej akademisk utbildning men en hel del eftergymnasial
Engagerad en del i kommunala sfären och i andra företags organisationer ,ganska stort intresse av samhällsfrågor och makroekonomi.Ej politiskt aktiv,starkt borgerlig . Var det något mer du ville veta?




Skickat från min moto g(6) via Tapatalk
kullagard
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 22:45:11, 31-03-2015

tortap

#1353 » 16:21:42, 27-01-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det är ingen som påstår att molekylen behåller energin. De säger uttryckligen att den släpper ifrån sig en foton i godtycklig riktning. En foton som annars varit på väg ut i rymden. Resultatet är att en del av energin fångas i atmosfären.

Fråga för den nyfikne. Hur länge tror ni det tar för en foton att nå oss från solens centrum? Det tar 8 minuter från solens yta till oss. Men från kärnan?

Något förvånande handlar det om tiotusentals år.

1 person gillar det här inlägget.
tortap
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:17:31, 08-04-2016
Ort: Norrland
Maskin: Volvo BM 4300, MF 30, Maho MH300C

kullagard

#1354 » 09:58:21, 28-01-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Mats i Myrhult skrev:
kullagard skrev:Ok då kanske det är dags att du specificerar vilka medier som är godkända enligt dej!
När allt enligt dej är riggat ,så får vi nog börja i den ändan.
Skickat från min moto g(6) via Tapatalk


Om jag nu minns allt på rak arm.
Jag prenumerar på notiser från Euroactive, The Capitals, FP Morning Brief, The New American, Ben Garrison, Entreprenadaktuellt, IPCC, The White House, Digital Brief, Twitter.
De flesta av dessa skickar ett eller flera meddelande per dag, EA en gång/vecka.

Dessutom bläddrar jag dagligen igenom: Kristianstadsbladet, Fria Tider, Nyheter Idag, Nya Tider, Samhällsnytt, Samtiden, Newsvoice, Ledarsidorna, Exakt 24, Nya Dagbladet, Expressen.

Varje vecka SVT, SR, Aftonbladet, SvD, DN, American Thinker, Wattsupwiththat, GWPF, Townhall, Klimatsans,

Mer sällan en hel hoper andra. Alla dessa presenterar olika sidor av klimatfrågan. Jag läser och gör min egen bedömning.

Vad läser du själv?
Ja det var en diger lista. Tur att du är pensionär. Dina media val var som jag trodde riktiga lågoddsare. Du är filter bubblan personifierad.
Jag själv nöjer mej med lokala blaskan,facktidningar DN och Di.

Skickat från min moto g(6) via Tapatalk
kullagard
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 22:45:11, 31-03-2015

kullagard

#1355 » 10:10:27, 28-01-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

DC
Med tanke på att jag tror på vad den samlade erkända forskningen säger,dvs att vår förbrukning av fossila bränslen skapat denna klimatförändring,så får inte jag ståpäls över att vikingar åt mycket fisk och åldersdateringen ändrades..
Dock ett intressant program

Skickat från min moto g(6) via Tapatalk
kullagard
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 22:45:11, 31-03-2015

dc_lindberg

#1356 » 10:19:14, 28-01-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kullagard.
Du har helt missat det som framkom i programmet.
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

treaser2

#1357 » 10:28:22, 28-01-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

kullagard skrev:Ja det var en diger lista. Tur att du är pensionär. Dina media val var som jag trodde riktiga lågoddsare. Du är filter bubblan personifierad.
Jag själv nöjer mej med lokala blaskan,facktidningar DN och Di.


Skickat från min moto g(6) via Tapatalk


:lmao: :lmao: :lmao:
De vill ändra i grundlagen pga en sagobok, värna yttrandefriheten!

1 person gillar det här inlägget.
treaser2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 13:38:38, 27-02-2015
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: H10b

kullagard

#1358 » 10:48:52, 28-01-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

dc_lindberg skrev:Kullagard.
Du har helt missat det som framkom i programmet.
Vet inte riktigt vad du är ute efter,troligen tidpunkten och att vikingarna tog sig dit.
Om du inte visste så var dom och även bosatte sig på Grönland och tog sig över till Alaska. Betydligt kallare där.

Skickat från min moto g(6) via Tapatalk
kullagard
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 22:45:11, 31-03-2015

Mats i Myrhult

#1359 » 11:08:09, 28-01-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

kullagard skrev:
Mats i Myrhult skrev:
kullagard skrev:Ok då kanske det är dags att du specificerar vilka medier som är godkända enligt dej!
När allt enligt dej är riggat ,så får vi nog börja i den ändan.
Skickat från min moto g(6) via Tapatalk


Om jag nu minns allt på rak arm.
Jag prenumerar på notiser från Euroactive, The Capitals, FP Morning Brief, The New American, Ben Garrison, Entreprenadaktuellt, IPCC, The White House, Digital Brief, Twitter.
De flesta av dessa skickar ett eller flera meddelande per dag, EA en gång/vecka.

Dessutom bläddrar jag dagligen igenom: Kristianstadsbladet, Fria Tider, Nyheter Idag, Nya Tider, Samhällsnytt, Samtiden, Newsvoice, Ledarsidorna, Exakt 24, Nya Dagbladet, Expressen.

Varje vecka SVT, SR, Aftonbladet, SvD, DN, American Thinker, Wattsupwiththat, GWPF, Townhall, Klimatsans,

Mer sällan en hel hoper andra. Alla dessa presenterar olika sidor av klimatfrågan. Jag läser och gör min egen bedömning.

Vad läser du själv?
Ja det var en diger lista. Tur att du är pensionär. Dina media val var som jag trodde riktiga lågoddsare. Du är filter bubblan personifierad.
Jag själv nöjer mej med lokala blaskan,facktidningar DN och Di.

Skickat från min moto g(6) via Tapatalk


Det var den mest ologiska slutsats jag sett på mycket länge. Hur kan du, som bara kollar MSM, döma att någon annan, som läser både MSM OCH alternativ press och dessutom fler olika utländska publikationer, där vänster och höger är ungefär lika väl representerade bland båse svenska ch utländska medier???
Vilken skitsnackare du är från din trånga filterbubbla.
Utan risk, ingen chans!

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Mats i Myrhult
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:48:30, 07-11-2008
Ort: Förut Karlstad, Kil, Luleå, Piteå, Stockholm, Storfors, Töreboda, Älvsbyn, Östersund. Nu Broby
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Svets, vinkelslip och slägga.

kullagard

#1360 » 11:12:45, 28-01-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Största anledningen till att de nordiska vikingarna dog ut på Grönland var att de inte nöjde sig med inuiternas föda dvs säl.
Man envisades med att ta med sig får till Grönland och dom åt upp allt som växte sommartid.marken eroderade ,och nordiska vikingar dog ut pga matbrist.
Nu får du förklara det viktiga jag missade

Skickat från min moto g(6) via Tapatalk
kullagard
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 22:45:11, 31-03-2015

Göran Ekman

#1361 » 11:20:07, 28-01-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

dc_lindberg skrev:Kullagard.
Du har helt missat det som framkom i programmet.

Då får jag också erkänna att jag missat poängen i det programmet.
Hur man som lekman ska kunna bedöma vilken forskning som är den enda sanna vet jag inte.
Och jag kommer troligtvis inte att bli så gammal att jag kan titta i facit och säga. Att så blev det.
Göran i Björnarbo
Tillfälligt på banan
Göran Ekman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:56:17, 14-01-2010
Ort: Huddungeby västra Uppland
Maskintyp: Traktor
Maskin: Merlo 40-7 .merlo 28-7evt.
NH7840.

treaser2

#1362 » 11:21:05, 28-01-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

kullagard skrev:Största anledningen till att de nordiska vikingarna dog ut på Grönland var att de inte nöjde sig med inuiternas föda dvs säl.
Man envisades med att ta med sig får till Grönland och dom åt upp allt som växte sommartid.marken eroderade ,och nordiska vikingar dog ut pga matbrist.
Nu får du förklara det viktiga jag missade

Skickat från min moto g(6) via Tapatalk


:lmao:
De vill ändra i grundlagen pga en sagobok, värna yttrandefriheten!
treaser2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 13:38:38, 27-02-2015
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: H10b

Holger

#1363 » 11:22:24, 28-01-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Över 90 sidor med inlägg, och jag tror vi kan fastställa att ingen sida kan övertyga den andra!
Vore dax att diskutera lite teknik, maskiner och annat (förutom dessa infekterade ämnen) i forumet istället!

Jag tycker vi kanaliserar energin som läggs i denna tråden till att hjälpa andra i forumet istället eller varför inte berätta om era projekt?!

28 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test


Återgå till Tissel Tassel

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se