vi har i bakgrunden lÀnge diskuterat hur vi ska handha diverse samlingstrÄdar som dyker upp.
Det Àr trÄdar som dagbokstrÄdar och till exempel trÄden "FrÄgor som Àr för smÄ för en egen trÄd".
DagbokstrÄdar t.ex. Àr nÄgot vi bör ha kvar, de Àr ju en sammanhÀngande berÀttelse om det man hÄller pÄ med.
Men: Ingen frÄga Àr för liten för en egen trÄd!

Problemet vi stÄr inför Àr att forumet har vÀxt sig mycket stort och vi fÄr in en MASSA trÀffar frÄn sökmotorerna.
Dessa allmÀna trÄdar med 300-500-500-eller-fler sidor Àr inget man vill lÀsa ikapp om man har hoppat över dem nÄgra dagar.
Det Àr i dessa samlingstrÄdar MYCKET svÄrt att hitta den information man kom hit för via sökmotorerna.
Ofta diskuteras/behandlas flera Àmnen parallellt och man mÄste leta ihop sammanhangen.
Det blir lite Facebook över det hela ... och det vill ju ingen

DÀrför skulle jag vilja Àndra pÄ detta och hoppas pÄ hjÀlp!
Vi kommer att försöka dela ut sammanhÀngande teman till egna trÄdar allt eftersom.
Jag hoppas att ni hjÀlper oss med detta, allt för att göra forumet attraktivare och lÀttare att söka i.
Ni kan hjÀlpa oss genom att PMa mig eller anvÀnda rapportfunktionen. Jag har skapat en ny rapportkategori "Bör vara en egen trÄd".
I andra forum Àr det noll-tolerans för allt annat Àn egna trÄdar, man fÄr inte ens posta en ny frÄga i sin egen trÄd (om det inte Àr en nÀrliggande följdfrÄga).
Samma sak med dÄlig rubrik (den ska vara beskrivande sÄ att den blir sökbar), i vissa forum lÄses trÄden direkt tills rubriken Àndras.
SÄ hÄrda vill vi inte vara/bli!
Men med allas hjÀlp kan vi sortera upp allt lite bÀttre och göra forumet mer lÀttsökt och snabbare.
Vi mÄste visa att vi inte Àr Facebook, dvs framhÀva fördelarna vi har i ett forum.
AlltsÄ:
- Skapa en ny trÄd för ett nytt tema!
- AnvÀnd tydliga och beskrivande rubriker!
- PMa mig eller anvÀnd rapportfunktionen om nÄgot behöver Àndras!
TACK pÄ förhand!
Hör gÀrna av er med tankar och ideer!
HĂ€lsningar
Holger