Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumAllmänt[Allmänt] Teknik

Tillverka/Specialbeställa/Köpa stoppringar med udda mått?

16 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera teknik här

Tesla-Rolf (trådstartaren)

#16 » 15:48:52, 05-09-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

Robban_C skrev:Hur exakt måste 96-98 vara?
Jag tänker på grövre avgasrör.

Stuprör?
Avloppsrör? Men dom är i plast. Troligen 103 invändigt.

Bild Tillägg efter 2 minut(er):

Tesla-Rolf skrev:... Den andra produkten ser lovande ut men jag måste kunna få tag på det, och just nu blir det allt för omständigt och dyrt. ...

Första bästa försäljare av maskinförnödenheter borde väl ha såna? Och dom borde inte kosta mer än nån femma stycket eller så, i värsta fall alltså!


Diskarna är exakt 95 mm och skall omslutas med ett rör däri spelet måste vara någonstans mellan 1-3 mm, d.v.s. ha en innerdiameter på 96-98 mm. Så bara innerdiametern ligger inom det intervallet funkar det. Plast eller metall spelar ingen större roll.

Det är sant men jag har inte hittat några iallafall. Stoppringar känns dessutom lite mer robust och bättre anpassat för av- och påsättning.
Senast redigerad av Tesla-Rolf 15:58:01, 05-09-2010, redigerad totalt 1 gång.
Tesla-Rolf
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 18:06:44, 12-08-2010
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Teslaturbin




Återgå till [Allmänt] Teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se