Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumAllmänt[Allmänt] Teknik

Diesel värmare

20 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera teknik här

nixs

#16 » 20:00:43, 16-11-2006
  • Överför markerat ord till lexikonet

Just Eberspächers manual är väldigt rörig och otydlig! Annars så är det piano, Kan nämna att man skall vara uppmärksam på stiften till tiduret skall jorden byglas från stift 12 till 8 har jag för mig för att deaktivera ADR99 funktioner eller spärr som gör att värmaren inte startar annars.
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!

Dubito, ergo cogito, ergo sum
nixs
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:29:17, 06-01-2006
Maskintyp: Ej angivet



VOLVO EC35 (trådstartaren)

#17 » 20:42:06, 16-11-2006
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jo det stämmer bra att det finns plats där under.
4 st M8 bultar som håller golvet sedan är det bara att lyfta bort golvet.
ska mäta och kolla hur stort det utrymmet är.
Det är frågan om det inte blir en försvagning i chassit ?
Det kanske det inte blir jag vet inte riktigt säkert.


nixs skrev:Har du kollat under golvet framtill? Om jag inte kommer helt fel ihåg så är det ett stort tomrum längst fram till vänster där på de små rackarna? Funderade på om man skulle kapat ur skyddsplåten på sidan under dörren och svetsat i ett utrymme där under att ha saker i vid något tillfälle.
VOLVO EC35
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 19:20:52, 20-12-2005
Ort: Timrå
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo ec35
Lundberg 6220

nixs

#18 » 21:00:27, 16-11-2006
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har för mig att en värmare hade fått plats där med lite klureri, bara man inte sågar upp något bärande så är det inga problem är det inte så att det är en bärande balk i mittten? Kan inte komma ihåg exakt hur det var då jag bara kikade ner när en kollega grejade under där för länge sedan, hur ser det ut med ledningar för el eller slangar för hydraulik? Plasttanken för dieseln sticker ju ut en del framåt men den är väl inte så nära att den blir besvärlig? Skicka mig gärna ett par bilder så jag kan relatera lite enklare till fakta hur den är uppbyggd.
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!

Dubito, ergo cogito, ergo sum
nixs
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:29:17, 06-01-2006
Maskintyp: Ej angivet

VOLVO EC35 (trådstartaren)

#19 » 21:44:23, 16-11-2006
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ska ta några bilder på det.
nixs skrev:Har för mig att en värmare hade fått plats där med lite klureri, bara man inte sågar upp något bärande så är det inga problem är det inte så att det är en bärande balk i mittten? Kan inte komma ihåg exakt hur det var då jag bara kikade ner när en kollega grejade under där för länge sedan, hur ser det ut med ledningar för el eller slangar för hydraulik? Plasttanken för dieseln sticker ju ut en del framåt men den är väl inte så nära att den blir besvärlig? Skicka mig gärna ett par bilder så jag kan relatera lite enklare till fakta hur den är uppbyggd.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
VOLVO EC35
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 19:20:52, 20-12-2005
Ort: Timrå
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo ec35
Lundberg 6220

nixs

#20 » 18:40:53, 18-11-2006
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hade ju blivit fint som snus att sätta den där! Kolla hur värmarna sitter på en del andra större maskiner original, skall ta en bild på 290 som kom in i fredags till jobbet så skall du få se. Runt 20 cm från bränslefiltret! Det viktigaste är ju att det blir lite ventilation runt om så att tempen inte stiger och stiger i längden! Återkommer på frågan!
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!

Dubito, ergo cogito, ergo sum
nixs
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:29:17, 06-01-2006
Maskintyp: Ej angivet


Återgå till [Allmänt] Teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se


cron