.
Kändes typ så där att beställa 2 st nya givare för totalt 1500 kr eller mer.
Kanske ändå var nåt annat fel? Hur kolla utan Tech2?
Låg vaken några nätter.
- I går kom jag på det
När bilen kom hem, fungerade ljusreglering och ingen
varningslampa tänd.
Utan att lossa
hjul eller påverka lastläget i bilen så lyckades jag peta av främre givarens
kulled, låst med gummiskål i änden.
Förde nu armen på givaren fram och åter mot båda ändlägena. Ljusregleringen funkade perfekt över hela rörelseområdet utan hack. Kollade "normallägets" område extra noggrannt.
Funkade perfekt. Satte tillbaks.
Gjorde samma procedur med bakre givaren.
Helt perfekt funktion. Lamporna justerades både upp och ned utan hack.
Alltså inget givarfel.
- Kabelkontakter på givarna hade jag kollat tidigare. Rena och fina.
Med halvljuset tänt letade jag rätt på vart
kabel från främre givaren gick.
In genom främre inre innerskärm till en multiskarvkontakt strax under behållaren för styrservooljan (också kollad tidigare).
Tittade på ljuset när jag vickade på kontakten. Inget hände.
När jag kom just till gummigenomföringen i innerskärmen utifrån, så gick ljusen ned!
Förloppet upprepades flera gånger, allteftersom jag vickade.
Hade tänkt fortsätta med bakre kablaget.
Beställt ny kabel med ändkontakter!
.