Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumAllmänt[Allmänt] Teknik

Filtbitar skruvstycke

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera teknik här

CX-T2 (trådstartaren)

#1 » 23:53:19, 25-07-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej!

Har ett helt vanligt (?) bänkskruvstycke där gängmoran (som sitter i den bänkfasta delen) skyddas från att spån och smuts skall komma in, via den rörliga delen, med någon sorts filtbitar. Denna "filttätning" sitter på plats med en plåt, som då alltså agerar "filtbitshållare".

Arrangemanget med filttätning+hållare finns alltså på båda sidor av den bänkfasta delen och tätar mot den rörliga delen.

Det här är ju ett sådant fall där en bild säger mer än tusen ord, jag vet, men jag hoppas någon ändå är med på vad jag menar.

Frågorna lyder: Vad är det för filt man ska ha? Var får man fatt i den?

/Mattias
CX-T2
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 20:51:37, 03-04-2014
Ort: Sollefteå
Sverige
Maskintyp: Ej angivet



Norpan

#2 » 09:43:32, 26-07-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Vet att det funnits filt ark att köpa men jag hittar inte vart, men du kanske kan höra med detta företag om de har något att erbjuda.
http://ronnes.se/packningar/filtpackningar/naturfilt

1 person gillar det här inlägget.
Norpan
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:51:56, 31-07-2007
Ort: Småland
Sverige


Återgå till [Allmänt] Teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se