Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumAllmänt[Allmänt] Teknik

Reparera spärrskaft.

18 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera teknik här

David, Luleå

#16 » 13:22:59, 03-12-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Simnil skrev:
G-son skrev:
Ivar Risslén skrev:Vilkens livstid avses det, verktygets eller användarens?

Originalkvittots? :aaargh:


Jag fick ett nytt Kamasaskaft via Laitis, dom frågade inte ens efter något kvitto. Det tog visserligen ett tag att det skickades in och bedömdes men inte minsta protest från varken Laitis eller Kamasa. Skaftet var säkerligen 12-14 år gammalt. (jag tror i och för sig att jag köpte skaftet på Laitis en gång i tiden men det har jag ju inga bevis på)



Jag har bytt många trasiga kamsaskaft på Laitis och det har bara varit att gå från butiken med ett nytt. Men... Inte längre. Senaste skulle skickas på utredning om felet omfattades av garantin. Och nu har det gått ett år utan återkoppling. Men de frågade iallafall om jag ville ha tillbaka det trasiga om det inte skulle omfattas av reparation.

Dessutom ville de denna gång se på kvittot. Hur många har kvar kvitton som är snart 20 år gamla?!? inte ens bokföringslagen kräver ju att man sparar kvitton så länge. Det löste sig i alla fall men jag behövde uppskatta när jag köpt verktyget. -00 men sen har jag ju tidigare bytt det en gång så det faktiska tillverkningsdatumet på det trasiga var nog nyare än så.
David, Luleå
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:02:35, 03-04-2018
Ort: Luleå
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Massey Ferguson 550



Simnil

#17 » 09:38:08, 04-12-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det var nu i sommar detta skedde så det är ju inte länge sen. Men Ja, dom skickade in skaftet på bedömning, jag fick inget nytt skaft direkt.
Jag hade redan köpt ett nytt skaft och skickade bara in detta på chans när det turades att jag kom ihåg att ta med det när jag ändå skulle till stan.
Simnil
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:31:12, 12-10-2015
Ort: Norra Västerbotten
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Autodesk Inventor Pro 2021

BM 4 ever

#18 » 11:06:36, 04-12-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ska den där garantin dom skryter med va värt nåt så ska man kunna gå in med det trasiga verktyget och direkt ut med ett nytt utan en massa tjafs och väntetid :razz:
Slava Ukraini !

3 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
BM 4 ever
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:37:39, 01-03-2014
Ort: Sörmland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Valtra 8350 -03
BM 430 -76
BM 430 -76
BM 430 -76
BM 646 -79
BM 422 -7?
CaseIH 1056 -90
IH 585 -85
Case 1270 -74
Volvo T24
HakoTrac 4100 -96


Återgå till [Allmänt] Teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se