Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumAllmänt[Allmänt] Teknik

roddjers mickel, meck och MacGyver (å lite annat...)

119 inlägg • Sida 7 av 8
Diskutera teknik här

mimeck

#91 » 16:39:28, 27-06-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det är bäst att du tar över dammsugandet så att nått liknande inte händer igen!

2 personer gillar det här inlägget.
mimeck
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:27:02, 13-01-2009
Ort: Jamtland Jamtland jamt å ständut
Sverige
Maskintyp: Ej angivet



roddjer (trådstartaren)

#92 » 16:57:43, 27-06-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

mimeck skrev:Det är bäst att du tar över dammsugandet så att nått liknande inte händer igen!

Det ÄR jag som har hand om dammsugandet. Har haft det ute på entreprenad. ' :vissla:
Jag får se över kontrakten... ' :mrgreen:
//R
---------------------------
If you can't make it perfect, at least make it adjustable. // Jeremy Schmidt
Donera till Wikipedia, så vi får ha den kvar...

4 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
roddjer
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:22:56, 15-03-2017
Ort: Avesta
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: '
Volvo BM 350 Boxer -62
VW-pickis -88

torbjorn_forsman

#93 » 23:43:59, 27-06-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Mitt intryck av moderna dammsugare är att konstruktörerna visserligen gör sitt jobb bra och får till hopsnäppbara men ändå rörliga förband mellan plastdelar (leder i munstycken, hjul, lås för påsbyte mm) som fungerar som de ska. Men sen är nån produktionstekniker framme och ser en chans att kapa kostnader genom att beställa delarna i en billigare plastkvalitet än den som konstruktören hade specat från början, och så blir det som det blir...

3 personer gillar det här inlägget.
torbjorn_forsman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:35, 02-11-2016
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514

roddjer (trådstartaren)

#94 » 19:13:55, 08-07-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

'
torbjorn...

Förstår vad du menar och det gäller inte bara dammsugare, tycker det går att applicera på lite av varje av moderna vardagsattiraljer som gett upp. Man tycker sig se konstruktörens tanke men någonstans på vägen har den "effektiviserats" och då blir det som det blir... ' :sad:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Börjat riva lite i kåken. Äldsta grabben ska få en dörr till sitt rum tänkte vi, så här lite lagom ca ett år efter inflytt... ' :vissla:
Historien bakom är inte spikrak naturligtvis och det tog ett bra tag innan det värkte fram hur vi vill ha det inomhus. Dags att börja verkställa detta nu i sommar. Större och mindre renovering av de tre andra glyttarnas rum står också på tur, byte av värmeväxlare för fjärrvärmen samt troligtvis uppgradering av ventilationen också så inte är man sysslolös inte, ' :mrgreen: ' Men då grabben bott bakom ett draperi i snart ett år har han en viss prioritet tycker vi.

Så här började det...

Bild

Har upptäckt att den där multimaskinen inte är så dum i alla fall. Va inte så imponerad av den i början. Skulle skrapa färg med den tänkte jag, då
vid köpet för länge sen, men det föll inte väl ut.

Bild

Skönt å slippa riva ner hela listen på typ 3m eller nåt sånt...

Bild

Så här kan man göra också, vroom, vroom... :smile:

Bild

Tilltänkt hyresgäst och "förman" med sträng uppsyn... ' :mrgreen:

Bild

Avslutade inte som jag började. Började om halvvägs. Tänkte mig inte för och använde 90-reglar istället för 70 till ramen/väggen runt karmen. 90 plus skivornas tjocklek gör väggen betydligt tjockare än karmen vilket krånglar till det om man skall ha dit en list på någorlunda snyggt vis. Dessutom var det inte i våg så pass mycket som petnoga-jag är nöjd med. Upptäckte också att mitt primära go-to-vattenpass var skevt. Kanske hade ett samband... ' :klia:
Gör om gör rätt. Slutresultatet som syns på bilderna blev betydligt bättre. Näst intill 100 % i våg enligt rakvattnet och mycket stadigare. Med ett par passbitar och skivor för ytan kommer listen passa perfekt dikt mot karmen. ' :thumme:
Irriterande nog är dörren skev. Har en 3-4 mm springa nedtill när den går emot upptill på "handtagssidan". Så var icke fallet innan jag rätade upp karmen, då gick den perfekt i... ' :aaargh:
"Men, men... kunde vart värre", som min farbror brukar säga... ' :cool:
Bild
Bild
//R
---------------------------
If you can't make it perfect, at least make it adjustable. // Jeremy Schmidt
Donera till Wikipedia, så vi får ha den kvar...

5 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
roddjer
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:22:56, 15-03-2017
Ort: Avesta
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: '
Volvo BM 350 Boxer -62
VW-pickis -88

roddjer (trådstartaren)

#95 » 19:39:57, 08-07-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

'
En tidigare hall med utökade tvättmöjligheter ska konverteras. "Bara" knacka ned lite kakel tänkte jag. Borde väl kunna gå och knacka lite försiktigt med en större mejsel eller brytjärn och skyffla ned det från väggen... ' :ohnej:
Jo, tjena. Satt mer två timmar, och gjorde då inte allt själv heller, med huggmejsel och lilla Hultafors kulhammarn och dundra på ruta för ruta (50x50 mm) innan skiten kommit ned. ' :svettas:
Bild
Bild

Kommer aldrig mer ha nå tvivel om kakels förmåga att sitta fast. Dra på trissor...
Gick lättare på kortväggen, vilket i sig inte betyder att det gick "lätt". Där var det kaklat ovanpå en tapet till skillnad från den andra väggen där det satt direkt på gipset.

Bild

"Gumman... Jag tänkte vi tar murarhinkarna för kaklet och gamla gräsbytten för till korkmattan. Blir väl bra?"
' :insomnia:
Tur man inte försörjer sig på att bedöma volymer och uppskatta tid... ' :vissla:

Bild
//R
---------------------------
If you can't make it perfect, at least make it adjustable. // Jeremy Schmidt
Donera till Wikipedia, så vi får ha den kvar...

4 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
roddjer
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:22:56, 15-03-2017
Ort: Avesta
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: '
Volvo BM 350 Boxer -62
VW-pickis -88

roddjer (trådstartaren)

#96 » 20:57:59, 08-07-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

'
Så här ser det ut bakom gipset. Tydligen. Lite kreativ rördragning...

Gissar på att rummet vi står i är det ursprungliga badrummet som man fått nya ideér om och satt i verket. Vattnet kommer underifrån i de där vita plastmantlade kopparrören (antar jag) och går upp till blandaren, där det gissningsvis satt en duschblandare för den ursprungliga duschen siar vi om. Rören går vidare åt höger i bild och genom väggen till det som nu är badrum och dess duschhörna. Rören gör även en U-sväng bakåt in i väggen igen, bakom kranarna, och försvinner nedåt mot golvet. Förbryllar då rören också är delade vid golvet på den här sidan och även de försvinner genom väggen. Spekulerar vidare i att ena rörparet går till dunder-och-brak-bubbelpoolen på andra sidan väggen i tidigare nämnda badrum och det andra paret rör går ned i golvet och kommer upp igen en bit bort i samma badrum för vatten till handfat och WC. Men... sätter inte mina livs besparingar på det...

Den gråa "lianen" är elen till bubbelpoolen... ' :red_card:
Som gammal elektriker-wannabe sne'tänder jag på såna där dragningar. Slangen är betydligt mera spänd än vad som syns på bilden, stramar irriterande mycket och JAG anser den inte är fastsatt ordentligt heller med tillräckligt många (inga alls!?) klammer. Arsel!
Men ännu roligare var det att pilla fram tre lösa FK ur väggen varav endast fasen hade en Thorsmann toppklämma. Strax efter att bilden längre ned tagits ramlade klämman av. Kabeln var skarp, full fräs, 230 V. När man "uppfört" denna vägg tidigare har man alltså helt enkelt bara rivit bort den infällda dosan som ska sitta där i hålet där kablen kommer ut och bara låtit den hänga lös, inkopplad och klar, helt öppen inne i väggen.
' :slag:

Sen dessa "urtag" i reglar för rör och slang... jag menar...
"Ok, här har vi ett rör på 20 mm... Bäst jag sågar ur 35 x 42 så jag är säker på att det får plats... höh, höh...", känns det lite som. De stående reglarna sitter bara i två skruvar, skråade, en uppe och en nere. De två mittre kan man vrida 90 grader med handkraft om man vill... :huh:

Känns lite Frasses fix med Fart & Fläng det här bygget. Ändå ska det vara en "riktig" firma som har gjort allt. Finns papper på't, dryga 10 år gammalt. Gjordes i samband med att hela badrummet renoverades. Hmm... ' :klia:

Bild


Bild
Bild

Bild
Bild
Bild
//R
---------------------------
If you can't make it perfect, at least make it adjustable. // Jeremy Schmidt
Donera till Wikipedia, så vi får ha den kvar...
Användarvisningsbild
roddjer
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:22:56, 15-03-2017
Ort: Avesta
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: '
Volvo BM 350 Boxer -62
VW-pickis -88

roddjer (trådstartaren)

#97 » 21:17:44, 08-07-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

'
Sen lite frågelåda, hur skulle ni göra med elen till bubbelbadet?

Slangen med matning kommer från taket, korsar regeln, går ner och försvinner in i väggen nästan nere vid golvet...

Bild

... som mynnar ut här på andra sidan väggen, i en arbetsbrytare direkt på väggen. Från den då ringlar det en kabel upp och in i bubbelkaret.

Bild

Motsvarande för vattenledningarna.

Bild
Bild


En sak som slår mig är det här med den berömda fuktspärren i badrummet. Är det OK att genomföringarna ser ut som de gör, är det "godkänt"?

Bubbelbadet ska ut. Stort åbäke som ingen vill använda, låter bara illa och behöver en massa tråkigt underhåll. Istället vill hon som bestämmer här hemma ställa in ett vanligt, traditionellt badkar istället. Behövs ju som bekant ingen elektrisk matning för att få en sån å fungera så frågan blir om man ska "passa på" å göra något åt det nu. Å ena sidan, med stigande ålder utövar jag principen "if it's not broke, don't fix it" i allt högre grad men samtidigt lockar det inte med en dosa 400 V på väggen i ett utrymme där vatten är vanligt förekommande båd högt och lågt. Om man plockar bort brytaren kan man ordna med hålet i fuktspärren så det blir reglementsenligt? Hur skulle ni göra? ' :help:
//R
---------------------------
If you can't make it perfect, at least make it adjustable. // Jeremy Schmidt
Donera till Wikipedia, så vi får ha den kvar...
Användarvisningsbild
roddjer
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:22:56, 15-03-2017
Ort: Avesta
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: '
Volvo BM 350 Boxer -62
VW-pickis -88

QV_

#98 » 21:31:55, 08-07-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Men om man nu är orolig för vatten i väggen så skall det väl inte finnas några skarvade rör där.

Jag har ju också rör i väggen men alla rörändor kommer fram i inspekterbart utrymme.
Sen har jag ju kanske inte ett korrekt tätskikt men däremot ett välventilerat torp som tar han om ev fukt...

Jag personligen hade tagit bort arbetsbrytare och tillhörande matning och silikonat igen hålet med länpligt vitt silikon.
Nybörjare på grävning. Satt 80 timmar i en Kubota kx151 innan jag köpte min första grävare september 2016.

2 personer gillar det här inlägget.
QV_
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:15:11, 07-09-2016
Ort: Mariefred, Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: er:
Yanmar YB401W -92
Benford 3000 -99
Atlas copco VT6-DD -65

torbjorn_forsman

#99 » 21:37:29, 08-07-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Att vara "reglementsenlig" beträffande fuktspärr och sånt, är väl egentligen bara ett krav om badrummet är byggt enligt Säker Vatten-reglerna (vilket inte verkar vara gjort här), och om den som nu i efterskott håller på med fuktspärren dessutom råkar tillhöra ett skrå som har förbundit sig att tillämpa dem som skråförordning.

Beträffande arbetsbrytaren så får den ju inte sitta i område som räknas som Zon 0 , och om den sitter i en annan zon ska det vara ok om den bara har tillräcklig kapslingsklass. Nu när den matas via ett VP-rör, skulle jag nog gärna ha sett till att förlägga det VP-röret så det samtidigt kan fungera som ventilation och dränering för kapslingen.

1 person gillar det här inlägget.
torbjorn_forsman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:35, 02-11-2016
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514

QV_

#100 » 21:43:41, 08-07-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Men det är lite kreativt med islagsmuttrar. Det har inte använt på dessa ställen.
Köpte ju några tusen när jag byggde min träningsvägg för klättring. Borrande en 1800 hål...
Nybörjare på grävning. Satt 80 timmar i en Kubota kx151 innan jag köpte min första grävare september 2016.

1 person gillar det här inlägget.
QV_
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:15:11, 07-09-2016
Ort: Mariefred, Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: er:
Yanmar YB401W -92
Benford 3000 -99
Atlas copco VT6-DD -65

roddjer (trådstartaren)

#101 » 22:01:54, 08-07-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

'
Mmm... Hela den här byggsejouren verkar varit lite kreativ... ' :???:

Stått och blängt därinne ett tag nu...
Så här blir det nog. Tror jag ska ringa försäkringsbolaget imorgon och dubbelkolla att det är något jag inte tänkt på som kan ha betydelse... för... något... Vad vet jag. Få se om man får nåt nytt och tänka på.
Slangen med kablaget försvinner upp i taket och borde rimligtvis vara åtkomlig ovanifrån från vinden. Blir en expedition dit upp imorgon. Hittar jag en dosa däruppe lossar jag kablarna nere i brytaren under karet och drar upp kablarna och knipsar i höjd med dosan. Alternativt får man väl installera en dosa där. ' :mrgreen:
Sen får vi se hur det blir med själva brytaren i badrummet, själva lådan alltså, utan spänningsförande innehåll. Får utvärderas närmre när åbäket till badkar är ute. ' :svettas:

Vad är det för Zoner du refererar till torbjorn_? Är det det här explosionsklass...grejset? ' :klia:
//R
---------------------------
If you can't make it perfect, at least make it adjustable. // Jeremy Schmidt
Donera till Wikipedia, så vi får ha den kvar...
Användarvisningsbild
roddjer
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:22:56, 15-03-2017
Ort: Avesta
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: '
Volvo BM 350 Boxer -62
VW-pickis -88

QV_

#102 » 22:18:54, 08-07-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Våtrumszoner https://www.gvk.se/branschregler/vatzoner
Skall finnas något om elzoner i badrum också.
Här https://shop.elstandard.se/Produkt/1012 ... r-i-badrum
Nybörjare på grävning. Satt 80 timmar i en Kubota kx151 innan jag köpte min första grävare september 2016.

2 personer gillar det här inlägget.
QV_
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:15:11, 07-09-2016
Ort: Mariefred, Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: er:
Yanmar YB401W -92
Benford 3000 -99
Atlas copco VT6-DD -65

roddjer (trådstartaren)

#103 » 00:58:02, 02-08-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

'
Har ju blivit lite... hrrrm... "stiltje" i detta lilla projekt. Ett litet EP-anfall satte käppar i tidsplanen för bra precis en vecka sen förutom de funderingar vi hade angående tvetydighter hur man bör och inte bör göra med rör och dess skarver inuti väggar.
Sambon ringde Folksam för en dryg vecka sen som vi har till villaförsäkringen. Kort sagt. Försäkringen gäller i vilket fall som helst. Typ. "Dom [Folksam] gör ingen skillnad på skada och skada", hette det. Eller åt det hållet. Det tror JAG först på efter att skadan har hänt och jag står där med checken i hand ersatt och klar men strunt i det, vi har ju en springande punkt här. Grejen är att det som "inte är bra", skarvade TAPPvattenledningar dold inuti vägg, (skarvade vattenvärmeledningar är däremot helt OK ' :huh: ) har varit helt OK att skarva i vägg, både press och lödkopplingar, en gång i tiden men inte är det nu längre. Uppfattningar, regelverk, tillvägagångssätt ändras med tidens gång. Det som varit OK i 15 år är plötsligt en dag skitförbjudet för att nån tycker det. Och bestämt det. Detta gör att det finns huuuuur många bad/våtrum som helst som inte är "godkända", vad som nu vill avses med det, således möjlighet för försäkringsbolag att göra "sparsamma" utbetalningar i många potentiella skadeärenden. För att det här inte ska kollapsa då och urholka systemet totalt mellan kund, hantverkare, försäkringsbolag så blir det lite ge och ta. Kan man väl säga. Låter det nästan som.
Istället för att täcka och återställa den gamla väggen helt sätter vi ett annat material, tänker ta nån panel av nå slag, sätter fast de flesta bitar permanent men lämnar några möjliga (dekorskruv i mässing?) att ta bort och har således skapat en lucka i väggen. Eftersom det är en lucka så är det som är bakom inte "dolt" i samma bemärkelse och sim-sala-bim kan man ha kvar sin rörskarver inne i "väggen" och stora stygga Försäkringsbolaget verkar nöjt med det. Vi har gjort ( eller ska snarare) det rimligaste vi kan efter de förutsättningar vi har. Och Folksam, i det här fallet, verkar nöjd med detta, hallelujah. En underbar värld. Så får det bli. Amen.

Så här såg det ut för övrigt...

Bild

Haver suttu en radiator nedertill tidigare. Men där ville de hava centraldammsugaren så bort med radiatorn och dit med en luftnippel som det förvånar mig om någon gläntat på någon gång... alls... Nu är den ett minne blott, borttagen, "rak" skarv och ledningen bara nedvikt i golvet. Så får det vara på min ära...
Blev en lite konstnärlig rördragning till vattenutkastaren (då i tiden) när radiatorn kom bort...' :vissla: (fortsätter även konstnärligt vidare under golvet...)

Bild
//R
---------------------------
If you can't make it perfect, at least make it adjustable. // Jeremy Schmidt
Donera till Wikipedia, så vi får ha den kvar...

4 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
roddjer
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:22:56, 15-03-2017
Ort: Avesta
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: '
Volvo BM 350 Boxer -62
VW-pickis -88

roddjer (trådstartaren)

#104 » 15:24:09, 02-08-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

'
Började riva golvet så småningom. Begärde in förstärkning från tilltänkt hyresgäst. Gick bra. Han fick riva linoleummatta (eller vad det nu var för något). Skära lagom breda remsor och sen ut med skiten genom fönstret. Gick bra. Tills han blev "trött". :huh: . Ungdomen...

Kollar man auktioner som jag gör ibland på webben kan man se ibland, när det gäller tavlor, att den är gjord med "blandteknik". Det är ett bra ord att beskriva hur den här hallen är uppbyggd också. ' :mrgreen:
Betongplatta, golvreglar sen golvspånskiva, så långt allt väl. Sen har det lagts en "tårta" med olika lager av skiv- och golvmaterial genom åren. Skiftat lite i takt med modet antar jag. ' :smile:
Men olika varianter av Masonit i olika tjocklekar gick omlott med olika typer av matta för att uppnå önskat fall och/eller tjocklek. Där duschdelen är har man sänkt hela golvet och istället flytat den ytan med något sandmaterial. Naturligtvis tog man för lite marginal för det så den såga man i när jag sku såga upp första remsan golvspånskiva... ' :ohnej:
Känns som dragit ur 50'000 spik på den lilla biten hall bara. Spik e billigt! ' :razz:

Nåt som stör annars är hur golvsspånkivan är lagd mot reglarna. Skruvad och limmad. ' :huh:
Spik och lim tycker jag hör ihop, men skruv ska väl sitta ändå? Ett elände å få dän golvskivan. Ytterst få delar golvregel kan återanvändas. Aja, så blir det.

Här är expedition rörsökning påbörjad...

Bild
Bild
Bild

Tröttnade på allt dammande och sopande till slut. Blev en tur till Blårutiga huset. Inte det bästa jag köpt men prisvärd som så mycket annat därifrån. Fyller sin funktion. Några förslag på förbättringar har redan lämnat utskottet och är ute på remiss... ' :vissla:

Bild

Hoppades att den flytspacklade delen under tidigare duschutrymmet inte skulle bli så vrång å ha å göra med. Försöka få under lilla brytjärnet och bryta bort bitar lite försiktigt. Går bra att leva på hoppet ibland. ' :grin: ' Ett tag. Efter ca 1/3 av lätt knackande och försiktigt brytande, som var lyckosamt, stötte jag på hårdare grund. Blev te å hämta kulhammarn och slagmejsellådan. Efter nån timme tröttnade jag på den långsamma utvecklingen och hoppet om en tillfällig motgång hade övergivit mig blev det en ny tur (inte samma dag ' :mrgreen: ) ner till Biltema och en tryckluftsmejsel inhandlades för kunna bli kvitt resten av "sanden". Fan vad det satt. Glad åt dammsugarn i det momentet också. ' :thumme:

Till slut så, allt blottat.

Bild

Här lite spännande rördragning. Varm- och kallvatten kommer från vänster i bild (bilden ovan), går åt höger och genom väggen till angränsande rum till det som var ett "kök" (pentry?) en gång i tiden. Därifrån, under dåvarande diskbänk, skarvas kallvattnet och en ny Prisol dras tillbaka samma väg den kom halvvägs ' :huh: ' för att sen vika av och upp genom golvet fram mot utkastaren. ' :klia:

Bild

Bild

Här kommer alltså matningen till diskblandaren som sen är skarvad "tillbaka" mot utkastaren.

Bild

Syns också exempel på de här "dubbla väggarna-tekniken" som verkar varit vanligt förkommande här. Här har man avvarat närmare 120 mm till trumlåda in mot angränsande rum, vilket alltså blir UTÖVER redan befintlig vägg däremellan. Golvyta ansåg man sig ha gott om...
Den här rörsnutten är omöjlig och få dän. Tror de har börjat med den och sen byggt resten runt den på nå vis. Går ta mej f.n inte och bända/vrida loss den. Får väl sitta då. Tjurskalle.

Bild
//R
---------------------------
If you can't make it perfect, at least make it adjustable. // Jeremy Schmidt
Donera till Wikipedia, så vi får ha den kvar...

6 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
roddjer
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:22:56, 15-03-2017
Ort: Avesta
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: '
Volvo BM 350 Boxer -62
VW-pickis -88

texas5020

#105 » 21:37:53, 02-08-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Mycke man kan göra själv om man är lite händig... :mrgreen:

3 personer gillar det här inlägget.
texas5020
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:57:37, 04-02-2013
Ort: Västerdalarna
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: BM 473 Bison DD 15-20 med timmerrede o HIAB, -65
Massey Ferguson 165 Allmatic -69
Hanomag B8 B lastmaskin
Harley Davidson Road King -05
Lambretta LI 150 -60
Volvo Titan 49508 -64, Foco kran och 3 vägstipp
Husqvarna Rider
m.m...


Återgå till [Allmänt] Teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se