Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumAllmänt[Allmänt] Teknik

Felsökning kretskort

33 inlägg • Sida 3 av 3
Diskutera teknik här

torbjorn_forsman

#31 » 09:23:16, 05-07-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Då verkar det som om någon konstruktör inte känner till de standarder för överspänningstålighet hos fordonselektronik som har funnits i uppåt 25 år vid det här laget (och i minst 50 år på den militära sidan). T ex ISO 7637 eller MIL-STD-1275 .
Inom Bombardierkoncernen, eller åtminstone inom den del av denna som håller på med järnvägsfordon, borde den typen av krav vara välkända sedan länge.

1 person gillar det här inlägget.
torbjorn_forsman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:35, 02-11-2016
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514



Holger

#32 » 11:10:34, 05-07-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

nordlander skrev:Har hittat en service manual nu.

Finns den som PDF? :eat:
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test

Jac

#33 » 12:49:21, 05-07-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

torbjorn_forsman skrev:Då verkar det som om någon konstruktör inte känner till de standarder för överspänningstålighet hos fordonselektronik som har funnits i uppåt 25 år vid det här laget (och i minst 50 år på den militära sidan). T ex ISO 7637 eller MIL-STD-1275 .
Inom Bombardierkoncernen, eller åtminstone inom den del av denna som håller på med järnvägsfordon, borde den typen av krav vara välkända sedan länge.


Att olika avdelningar inom stora koncerner har noll kontakt med varandra verkar vara ganska normalt är min erfarenhet. Att en vattenskoter hamnar mellan stolarna när det gäller regelverk låter inte otroligt.
Jac
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 12:08:59, 18-01-2006


Återgå till [Allmänt] Teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se