Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumAllmänt[Allmänt] Teknik

Hjälp mig starta mitt elverk 230vac 3kw! 500kr swish

3 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera teknik här

GenSetJanne (trådstartaren)

#1 » 12:59:34, 13-03-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej

Jag köpte ett elverk billigt för ett par år sedan, nästan nytt, men det var en chansning, betalade 2000kr endast.
Saken var/är att förra ägaren inte fick igång det, troligtvis vad han trodde och även jag är att det är fjärr-remoten som ligger och blockerar.
Den går runt osv men vill ej tända. Nya stift mm och allt annat är superfräsch så troligen ngt med elektroniken

Jag är ganska duktig på det mesta, det jag inte kan lär jag mig hyfsat, även el är ingen ovana både i jobb och privat.
Dock har jag inte tid och vet ej var jag ska börja felsöka, alla tips är väl mottagna och jag swishar 500kr till den som löser problemet för mig online.
Jag kan mecka med elverket på helgerna då det är i huset.

Kom med förslag var jag ska börja med?! (ja batteriet är laddat nu :) )
Se bilder

https://photos.app.goo.gl/dbYuko8NJMM8Jgpm6
GenSetJanne
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 00:39:48, 09-03-2022
Ort: Göteborg
Sverige
Maskintyp: Ej angivet



dea

#2 » 13:37:08, 13-03-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Antar att där inte är nån gnista?
Är där rätt nivå med olja? Sitter det eventuellt en brytare vid soppakranen, så kanske den inte funkar som den ska,varit ute för det på ett b&s elverk, den hade klibbat.
dea
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:15:24, 09-09-2004
Ort: Njura, NordÖstra Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: IH 685
JD 6910
JD 6310
Fendt 815
BM 641

GenSetJanne (trådstartaren)

#3 » 18:14:31, 14-03-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej, tack för svar, ska kolla lite mer och återkomma. Jag kommer i dagsläget inte en i håg om det gick runt på startmotorn eller ej (tror ej det).
På ngt sätt hade jag velat bygla remoten. Felsökning är skoj dock har jag lite tid för tillfället, men ger mig sällan
GenSetJanne
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 00:39:48, 09-03-2022
Ort: Göteborg
Sverige
Maskintyp: Ej angivet


Återgå till [Allmänt] Teknik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se


cron