Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] Allmänt

Liebherr A 912 Compact Litronic

17 inlägg • Sida 1 av 2
Allmäna teknik-diskussioner rörande grävmaskiner

Roger Bälinge (trådstartaren)

#1 » 20:40:01, 08-07-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

God kväll!

En ny kollega dök upp på jobbet och han hade en nyare Liebherr på 14-15 ton...914 möjligen!
...hursomhelst var han nöjd med det mesta och maskinen gick skitfint och framförallt väldigt tyst.
Jag tog upp några saker som jag hängt upp mig på...
...dels att Liebherr INTE hörde av sig när jag bad om det, trots stor lapp på "nasarens" skrivbord med visitkort och när jag konfronterade "nasaren" några år senare på Solvalla, så "blåljög" han och drog några valser om att lappen måste blåst av skrivbordet (trots att hålslaget ställdes på lappen) ..... :snow: :snow: :aaargh: :aaargh:

...servicen är enligt rykten inget vidare här i Stockholm! Hur är det med det? Är den så dålig som sägs?
...och det finns de som varnat kraftigt för att köpa en Liebherr 910/912, då det inte alls är nöjda!
Är det bara skit eller prisvärt och håller det vad de lovar??

Skulle jag mot alla odds få för mig att investera i en Liebherr, så ligger den här rätt i vikt och storlek...

Bild

Jag vänder mig till er som har en nyare Liebherr A 912 Compact Litronic....inte Liebherr rent allmänt!
Helst om ni hunnit med några tusen timmar i maskinen...vad är bra, vad är dåligt?
Allmänna synpunkter om service m.m. är av intresse..... Kungsängen eller Västerås...

Häv ur er nu, skit eller rosor spelar ingen roll, bara ni skriver någonting!! :grin: :grin:
Senast redigerad av Roger Bälinge 08:22:22, 23-07-2017, redigerad totalt 1 gång.
Bättre att se en möjlighet i varje svårighet, än en svårighet i varje möjlighet!
Det kan aldrig gå mer än åt helvete!
...och det är aldrig "bara"!
Användarvisningsbild
Roger Bälinge
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 10:50:49, 21-12-2014
Ort: 272:an till GRANLUNDA, typ!
Sverige
Blogg: Visa blogg (212)
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Terex TW 110 med onödigt mycket redskap!
Chevrolet Silverado CC 1500/2015
(Får se om min nya är ännu en gåva till bilismen)
Husqvarna LT 151 med tippkärra och stickluftare.
...och är numer heltids pensionär!



Roger Bälinge (trådstartaren)

#2 » 20:49:33, 08-07-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

....synpunkter på 910:an är också av intresse, då mina skopor även passar på den!
Bättre att se en möjlighet i varje svårighet, än en svårighet i varje möjlighet!
Det kan aldrig gå mer än åt helvete!
...och det är aldrig "bara"!
Användarvisningsbild
Roger Bälinge
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 10:50:49, 21-12-2014
Ort: 272:an till GRANLUNDA, typ!
Sverige
Blogg: Visa blogg (212)
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Terex TW 110 med onödigt mycket redskap!
Chevrolet Silverado CC 1500/2015
(Får se om min nya är ännu en gåva till bilismen)
Husqvarna LT 151 med tippkärra och stickluftare.
...och är numer heltids pensionär!

Jac

#3 » 21:03:25, 08-07-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Fyrhjulsstyrning?
Jac
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 12:08:59, 18-01-2006

Roger Bälinge (trådstartaren)

#4 » 23:11:34, 08-07-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jac skrev:Fyrhjulsstyrning?


Självklart! :grin:
Bättre att se en möjlighet i varje svårighet, än en svårighet i varje möjlighet!
Det kan aldrig gå mer än åt helvete!
...och det är aldrig "bara"!
Användarvisningsbild
Roger Bälinge
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 10:50:49, 21-12-2014
Ort: 272:an till GRANLUNDA, typ!
Sverige
Blogg: Visa blogg (212)
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Terex TW 110 med onödigt mycket redskap!
Chevrolet Silverado CC 1500/2015
(Får se om min nya är ännu en gåva till bilismen)
Husqvarna LT 151 med tippkärra och stickluftare.
...och är numer heltids pensionär!

Carlihemmesjö

#5 » 09:03:51, 10-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Fick min 912:a förra veckan efter kört 3 olika terex i 13 år, och hittills är jag extremt nöjd och imponerad av hur hydrauliken är i Liebherr, samt förarkomforten är så mycke bättre än den tw110 jag hade innan.
Haft kontakten med Liebherr i Eslöv och de har varit väldigt bra att ha och göra med, samt ett telefon samtal till reservdelar och service i Västerås och där snackar vi om proffitionellt bemötande jag fick där, så det ser lovande ut för framtiden :thummar: :thummar:
Växjö
Liebherr 912 compact steg 4
Bigab t8

1 person gillar det här inlägget.
Carlihemmesjö
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 18:34:19, 03-02-2016
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Terex TW110
Liebherr 912 compact Bigab t8

Roger Bälinge (trådstartaren)

#6 » 12:19:09, 10-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

God morgon!
Det vore fantastiskt trevligt om du höll oss uppdaterad om din maskin!
...hur det än är, så är Liebherr den enda konkurrenten till Schaeff/Terex TW 110 som jag ser det, så all info vi kan få är självklart välkommet!
Det kommer en dag, då min "sista" maskin skall inhandlas och då är det bra att ha "på fötterna"...om man säger! :grin: :grin: :grin:

Kan komma med lite info om Liebherr 914... :laes_detta:
Pratade med min kollega i veckan om våra maskiner....lite "onödiga" fel hade han haft på sin!
...bl.a. en del hydraulslangar som börjat fuktat så där j*vla irriterande i pressningarna!
...skall man byta dom eller inte, är den ständiga frågan, då man vet att dom troligtvis håller, men då skitar dom ner istället! :cencored: :cencored: :cencored:
...det började läcka om maskinen och efter mycket letande så hittades felet...det var hydrauloljetanken!
...det visade sig att svetsarna som man "sytt" ihop tanken med hade spruckit! :uupps: :uupps: :uupps:
Det var ett j*vla jobb att byta den, då man bl.a. fick plocka bort motvikten...lyckligtvis gick det på garantin!
...men som vanligt fick vi kunder stå för inkomstbortfallet! :grin: :grin:

"Serviceavdelningen" i Kungsängen imponerade INTE på min kollega, då han inte såg så road ut när detta kom på tal!
...i detta fall sa en min/blick mer än tusen ord! :vissla: :vissla: :grin:

Tycker att Liebherr ser fina ut och är lite mer ombonade i "kiosken" mot min Terex!
...men det är inte att "dom ser fina ut" och en ombonad hytt vi lever, utan på en fungerande maskin!
Så hittills få jag vara nöjd med min, då det inte varit mycket att orda om i fel!
En dålig torkarmotor har jag drabbats av, men den hindrade inte mig från att ha full tid på "lappen"...så det går att leva med!
Sedan har jag synpunkter på saker som kan förbättras och det jag inte är nöjd med!
...men det har heller inte påverkat vad jag skriver på "lappen"! :mrgreen: :mrgreen:

Trevlig helg!
Bättre att se en möjlighet i varje svårighet, än en svårighet i varje möjlighet!
Det kan aldrig gå mer än åt helvete!
...och det är aldrig "bara"!

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Roger Bälinge
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 10:50:49, 21-12-2014
Ort: 272:an till GRANLUNDA, typ!
Sverige
Blogg: Visa blogg (212)
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Terex TW 110 med onödigt mycket redskap!
Chevrolet Silverado CC 1500/2015
(Får se om min nya är ännu en gåva till bilismen)
Husqvarna LT 151 med tippkärra och stickluftare.
...och är numer heltids pensionär!

Enkel

#7 » 19:55:19, 11-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kolla med @antonkrondahl på instagram, verkar ha lappat en hel del på sin relativt nya 912 compact.
Användarvisningsbild
Enkel
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:52:51, 06-10-2007
Ort: Gotland/Skåne
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Liebherr A916
Tidigare Volvo EW160E Blackedition
Instagram: @hjulmaskinisten
Merlo Multifarmer 30.9
JD 6420s, Metsjö metaflex 11
EW160

Roger Bälinge (trådstartaren)

#8 » 21:06:26, 11-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Enkel!
...du kanske känner honom och kan övertyga honom om "Maskinistens" förträfflighet?
Det skulle var bra om den gode Anton loggade in här och spydde galla över sin Liebherr!
Tror det är skitviktigt för eventuella spekulanter att få höra om fel och brister på nämnda maskin!
...i mitt fall så står jag över inköp efter vad jag läst! :vissla: :vissla: :vissla:
Bättre att se en möjlighet i varje svårighet, än en svårighet i varje möjlighet!
Det kan aldrig gå mer än åt helvete!
...och det är aldrig "bara"!
Användarvisningsbild
Roger Bälinge
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 10:50:49, 21-12-2014
Ort: 272:an till GRANLUNDA, typ!
Sverige
Blogg: Visa blogg (212)
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Terex TW 110 med onödigt mycket redskap!
Chevrolet Silverado CC 1500/2015
(Får se om min nya är ännu en gåva till bilismen)
Husqvarna LT 151 med tippkärra och stickluftare.
...och är numer heltids pensionär!

Carlihemmesjö

#9 » 07:58:14, 13-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag ska försöka hålla lite uppdatering i denna tråden om min maskin, men som sagt så är jag hittills väldigt nöjd med maskinen och bemötandet jag fått från Liebherr i Eslöv och Västerås :grin:
Låter som du haft tur med din tw110 Älta, eller så har jag haft otur på mina tidigare......( fått renovera axlar, byta ut de mesta slangarna som inte hållit i pressningarna, svetsat om stickkolven på två av den då de spricker vid cylinder botten, byt hydrualpump mm :sad: (Dessutom inte världens bästa bemötande av vår granne, generalagenten för märket)
När jag hade den nya tw110 på demo gillade jag inte allt "dator knappande" man behövde göra för att få i automatgasen och fyrhjulstyrningen och fläckten som rusar baklänges (när det hände första gången var min anläggare nästa tvungen att byta byxor :grin: :grin: )
Liebherrn är mycket enklare att aktivera så att man är "good to go" på arbets platsen två knapptryck är allt som behövs....... anläggarna säger att de är mycket tystare att jobbar runt vilket de tycker är positivt för deras del!
Vore roligt om någon mer ville dela sina åsikter, jag vet inte vad du har hört, men jag har inte hört något negativt direkt om 912:or?!
Med det lilla jag har hunnit kör och med det bemötande jag fått så är jag än så länge supernöjd och ångrar inte denna investering!!!
Växjö
Liebherr 912 compact steg 4
Bigab t8
Carlihemmesjö
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 18:34:19, 03-02-2016
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Terex TW110
Liebherr 912 compact Bigab t8

TCM

#10 » 22:54:33, 15-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Gokväll!
Jag köpte både en Liebherr 910 och en Terex TW110 nya 2016, Terexen mot min vilja men föraren ville hellre ha en sån hehe! Efter ca 2000 timmar kan jag bara konstatera att jag är mycket nöjdare med Liebherrn och servicen kring den.
Kanske har jag bara haft otur med återförsäljaren, vad vet jag?
Har frontlyft på båda maskinerna, en Götene på Liebherrn och en Zuidberg på Terexen (gick inte att montera Götene på Terexen tydligen utan det var bondlyften som gällde på Terexen :huh: ).
Min första erfarenhet av 110:an var att det började rinna olja från undervagnen när den skulle ställas ner från lastväxlaren på maskinflaket. Efter lite letande efter läckage som vi inte kunde hitta så åkte kusin iväg med maskinen och skulle fortsätta jobba medans vi andra lastade det gamla inbytet. Efter tio minuter ringer kusinen, han får inte upp skopan från marken med frontlyften... Får lämna skopan över helgen tills mekaniker kommer ut. Stillestånd ett par timmar följande måndag där meken konstaterar att man "glömt" ställa upp trycket på en tryckreducerare då det är samma krets som till schaktbladet i bak. Några dagar senare ska kusinen iväg på ett kvällsjobb och planera till en gräsmatta. Ringer mig och frågar om maskinen inte bör orka upp för en liten slänt bakom huset..? Låter som lågväxeln inte går i säger jag. Mekaniker kommer ett par dagar senare och konstaterar att en kontakt under hytten till lågväxeln ej var ihoptryckt tillräckligt :ohnej:
Efter ca 450 timmar smäller 6 av 8 bultar till frontlyften av :aaargh: Kusinen har inte gjort något speciellt och är ingen som kör vårdslöst med grejorna! Bokar in en fredag med stillestånd då mek ska komma ner och serva 500-timmars, byta en hydraulslang som börjat läcka (uppenbart materialfel) och svetsa frontlyften istället efter att jag påtalat att bultningen är värdelös och sannolikt kommer gå sönder igen!
Åker förbi och ska kolla hur det går för honom, då säger meken att han strax är klar då han har fått fel filter med sig så han rengör motorfiltret och häller i ny olja. Svetsa kunde han inte heller göra där och då, och någon hydraulslang hade han inte fått från verkstaden?! :djaevul: Här känner jag att mitt förtroende för återförsäljaren är slut och hädanefter använder jag en annan verkstad för service där meken är grym :cool: Bara en sån sak att man inte har rätt filter med sig på en service när man åker 15 mil är totalt oacceptabelt enligt mig, speciellt med tanke på att att jag fått stå still en hel dag i onödan pga deras slarv!

Det enda problemet jag haft med Liebherrn är en oljetrycksgivare som började fukta igenom lite olja vid ca 1700 timmar och varnade i displayen, så den har jag fått bytt. Annars helt klockren maskin enligt min mening! :buga:

Det kan ju som sagt ha varit otur, man kan få ett måndagsexemplar eller en dålig återförsäljare, men kan försöka lista lite saker utifrån min erfarenhet om det kan hjälpa något!

Fördelar med Terexen:
Går fortare vid transport
Går otroligt tyst (Liebherrn låter inte mycket mer dock)
Separat körpump

Fördelar med Liebherrn:
Otroligt fin hydraulik! Det är väl även Liebherr erkänt duktiga på, just fin hydraulik.
Större och rymligare hytt
Mycket "lyxigare" känsla i hytt, enklare menyer och knappar (på terexen måste man ofta in i menyn för att ändra funktioner)
Automatisk grävbroms, går ej att få på terexen så där är det trycka fast bromspedalen som gäller.
Farthållare och lite andra funktioner som ej finns på Terexen

Prismässigt ligger båda maskinerna väldigt nära varandra, åtminstone gjorde mina det. Kan inte förstå hur Terexen kan ligga i samma prisklass då Liebherrn överlag är en lyxigare maskin, medans Terexen känns lite spartansk och mer "bonntraktor". Terexen är absolut ingen DÅLIG maskin för det!

Så stod jag inför samma val igen har jag valt Liebherr alla dagar i veckan, men det är som sagt MIN erfarenhet av det hela!
Hoppas du blev lite klokare Roger! :klia:

3 personer gillar det här inlägget.
TCM
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 11:01:28, 02-03-2016
Ort: Sandviken
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Liebherr 910C -16
Terex TW110 -16
Case CX50B -08
Lännen 8600Ee -08

Roger Bälinge (trådstartaren)

#11 » 16:11:21, 16-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

God eftermiddag!

Det är föga förvånande att det finns "måndagsexemplar" av bägge sorterna! :vissla: :vissla:
Det är i a f bra med "för och emot" och "bra och dåligt" i alla sammanhang! :thumme:
Kan det som skrivs här vara till hjälp för någon är syftet med ett forum uppnått...
...som sagt kan det vara bra att ha på fötterna när saker pajar och att det inte går att "valsa" med oss entreprenörer!
...ni vet det vanliga jiddret!....
-Det är BARA på din maskin det har hänt!

Harr en fråga till TCM
....har du köpt din Terex av Traktor Nord och Liebherr i Kungsängen?

Har själv min "husdoktor" från Traktor Nord i Uppsala och jag är otroligt nöjd med min meck! :thummar: :thummar:
Bättre att se en möjlighet i varje svårighet, än en svårighet i varje möjlighet!
Det kan aldrig gå mer än åt helvete!
...och det är aldrig "bara"!
Användarvisningsbild
Roger Bälinge
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 10:50:49, 21-12-2014
Ort: 272:an till GRANLUNDA, typ!
Sverige
Blogg: Visa blogg (212)
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Terex TW 110 med onödigt mycket redskap!
Chevrolet Silverado CC 1500/2015
(Får se om min nya är ännu en gåva till bilismen)
Husqvarna LT 151 med tippkärra och stickluftare.
...och är numer heltids pensionär!

TCM

#12 » 10:01:27, 18-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag köpte min Liebherr i Västerås, och deras servicekillar är kanon!

Terexen köpte jag på X-maskiner i Hudiksvall och det var första och sista gången jag både handlar med dom eller anlitar mek därifrån!
Använder numera Kjelle på Traktor Nord som är grym på sitt yrke! Hade en TW110 tidigare som jag köpte på Traktor Nord så erfarenheten av Kjelle sedan innan var enbart positiv, däremot verkade inte deras säljare så intresserad av att sälja då det dröjde x-antal veckor innan jag fick någon offert.. Så testade X-maskiner men insåg direkt att det inte var ett smart drag :insomnia:

1 person gillar det här inlägget.
TCM
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 11:01:28, 02-03-2016
Ort: Sandviken
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Liebherr 910C -16
Terex TW110 -16
Case CX50B -08
Lännen 8600Ee -08

Roger Bälinge (trådstartaren)

#13 » 11:38:42, 18-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

God morgon!

...Kjelle är min meck också och det finns få bättre och trevligare personer att ha att göra med! :thummar: :thummar: :thummar: :thummar:
Patrik på verkstaden är också en duktig meck, men han är mer inriktad på elektronik m.m. som Kjelle ringer när han går bet på den och behöver moraliskt stöd! :grin: :grin: :grin:

Vi hade Kjelle på vår Bruun-skotare när jag jobbade på farsans firma...
Bruunskotarna försvann från T N senare och han fick lära om till Terex!
...så att jag köpte min Terex från Traktor Nord är helt och hållet Kjelles förtjänst!

:laes_detta: :laes_detta: :aaargh: :aaargh: :snow: :snow:

Det fanns ytterst få alternativ till Terex TW 110 eller snarare inga alls, då Liebherr som egentligen den enda konkurrenten inte ens bemödade sig med att höra av sig när jag var ute efter att byta maskin!
Jag konfronterar "nasarjäveln" med detta på Solvalla mässan ett-två år senare och då står han och spelar ovetande och "blåljuger" om hur det blivit som det blev!
Att det "självklart" måste ha varit korsdraget på hans kontor som skulle blåst bort mitt A 4 papper med telefonnummer, ärende, visitkort m.m som låg mitt på skrivbordet, dessutom med ett hålslag i metall som vikt för att undvika "nasarjävelns" "flumsenario"! :cencored: :cencored: :hotar2: :hotar2:

Skall jag köpa en Liebherr, så inte fan blir det från den "nasarjäveln"...och helst inte från Kungsängen heller, då service och verkstad måste "snäppas upp" ordentligt framledes, enligt mina källor!

Vad det gäller försäljare, så ringde jag VD:n Thomas W direkt....
Min farsa har sagt till mig att...
Prata alltid direkt med "huvudena" och inte med några småpåvar när du skall förhandla/köpa något "stort"! :grin: :grin: :grin:
...och han lämnade över min affär till Erik Pettersson från Södertäljeavdelningen som hörde av sig omedelbart!
Fått ett jävligt bra intryck av Erik och jag tycker att min affär gick skitsmidigt med honom!
Bättre att se en möjlighet i varje svårighet, än en svårighet i varje möjlighet!
Det kan aldrig gå mer än åt helvete!
...och det är aldrig "bara"!
Användarvisningsbild
Roger Bälinge
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 10:50:49, 21-12-2014
Ort: 272:an till GRANLUNDA, typ!
Sverige
Blogg: Visa blogg (212)
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Terex TW 110 med onödigt mycket redskap!
Chevrolet Silverado CC 1500/2015
(Får se om min nya är ännu en gåva till bilismen)
Husqvarna LT 151 med tippkärra och stickluftare.
...och är numer heltids pensionär!

Göran Ekman

#14 » 14:57:36, 18-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag har inget att tillföra om grävmaskinerna .
När det gäller säljare är det viktigt att man passar ihop ,
" en bra affär är när båda parter är nöjda"
En fungerande mek/verkstad är liksom allt , mycket viktigare än sista kronorna i en affär.
Nu kommer jag inte på några flera floskler att sprida i tråden .
Där emot har jag en liten fundering till er som kör grävmaskiner på heltid.
Grovt hur många timmar per år körs era maskiner , vilket pris har maskinerna i tråden ungefär.
Göran i Björnarbo
Tillfälligt på banan
Göran Ekman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:56:17, 14-01-2010
Ort: Huddungeby västra Uppland
Maskintyp: Traktor
Maskin: Merlo 40-7 .merlo 28-7evt.
NH7840.

Roger Bälinge (trådstartaren)

#15 » 15:40:22, 18-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Göran Ekman skrev:Jag har inget att tillföra om grävmaskinerna .
När det gäller säljare är det viktigt att man passar ihop ,
" en bra affär är när båda parter är nöjda"
En fungerande mek/verkstad är liksom allt , mycket viktigare än sista kronorna i en affär.
Nu kommer jag inte på några flera floskler att sprida i tråden .
Där emot har jag en liten fundering till er som kör grävmaskiner på heltid.
Grovt hur många timmar per år körs era maskiner , vilket pris har maskinerna i tråden ungefär.
Göran i Björnarbo


...svårt att säga, men jag har kört 3700 timmar sedan jag fick min maskin i augusti 2015!
...men så har jag också gått sjukskriven i fyra månader, så jag skulle tippa på att man ligger på 15-1600 timmar om året!
Priset varierar en del här i Stockholm...men det jag hört så ligger man på runt 670-700:- här i "byn" för en 12 tonsmaskin , men sedan beror det på hur maskinen är bestyckad...typ grävsystem m.m.
....de som kör för procentare får dessutom lämna ifrån sig 5-10 % till "parasiterna"... (ni vet?...de som lever på andra! :grin: :grin: )


Mitt pris vill jag inte "go public" med, då jag har en bra deal med firman jag kör åt och ett för Stockholm bra pris, men det håller vi för oss själva, firman och jag! :vissla: :vissla:
... jag behöver inte fundera så mycket på avskrivningar, utan dom försöker hålla mig med jobb året runt och det är värt jävligt mycket!
Har för övrigt inte stått en dag sedan jag kom till FRENTAB...är inne på mitt femte år där och jag har inget att klaga på hittills, då dom varit skitbra att ha att göra med!... :thummar: :thummar:

Dessutom så göder jag inte någon procentare, så all "flis" åker in på mitt konto... :razz: :razz: :razz:
Senast redigerad av Roger Bälinge 19:10:19, 18-03-2018, redigerad totalt 1 gång.
Bättre att se en möjlighet i varje svårighet, än en svårighet i varje möjlighet!
Det kan aldrig gå mer än åt helvete!
...och det är aldrig "bara"!

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Roger Bälinge
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 10:50:49, 21-12-2014
Ort: 272:an till GRANLUNDA, typ!
Sverige
Blogg: Visa blogg (212)
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Terex TW 110 med onödigt mycket redskap!
Chevrolet Silverado CC 1500/2015
(Får se om min nya är ännu en gåva till bilismen)
Husqvarna LT 151 med tippkärra och stickluftare.
...och är numer heltids pensionär!


Återgå till [Grävmaskiner] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: soren.strandberg och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se