Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] Allmänt

Hitachi EX 285

29 inlägg • Sida 1 av 2
Allmäna teknik-diskussioner rörande grävmaskiner

gornil (trådstartaren)

#1 » 23:04:10, 29-06-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har äntligen köpt mig en Hitachi 30-tons grävare :grin:

Kom hem med trailer idag så ska börja tvätta av den imorgon och se vad som är att göra på den.

Tidigare har den gått i en bergtäkt och en del med hammare så finns några små sprickor på bom sticka och vid svängkransen.
Undervagnen är väldigt fin på den
Maskinen har gått ca 20000 timmar men motorn är bytt för ca 1000 timmar sedan pga att någon saboterat och fyllt sand i motorn.
Hydrauliken känns bra med det lilla jag provat, verkar vara torr och fin.
Finns en hel del glapp på den.
Elen verkar behöva sig en översyn.

Min tanke nu är att gå igenom lagomt mycket så att jag lär känna maskinen, elsystem mm. Svetsa sprickorna och sen börja gräva med den.
Den kommer mestadels användas till att bryta skogsbilsvägar. Tyvärr så är tiden till det väldigt knapp med en unge på sex månader, en ung fru och ett gammalt hus som renoveras plus ett vanligt jobb.


Är det någon som sitter på en instruktions- / servicebok till en liknande maskin?

Ska fota och lägga upp fler bilder imorgon men här kommer några smakprov.

Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180629/6a5a410c62e5341f4879d9eda75be424.jpg
Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180629/0e58e981da283563a51b3bcb48cb6d54.jpg
Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180629/92ccd9bc1ba77be0b579d60dab5b5c4e.jpg
Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180629/19e4e268d31ff0b4c92c0b59a1d4af81.jpg



Skickat från min iPhone med Tapatalk

10 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
gornil
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 18:35:45, 28-05-2012
Ort: Kalix
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo L90E
Lännen 740S
Valmet Valtra 6400 med Hypro 755
Timberjack 1210
BM Volvo 641
BM Volvo T650



ja-bond77

#2 » 12:01:21, 30-06-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ska bli intressant att följa tråden! Är det B30 på en sån tro?
Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" :mrgreen:
Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal
Användarvisningsbild
ja-bond77
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 08:20:51, 26-05-2006
Ort: Närpes
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Länk till min maskinlista: www.maskinisten.net/t1422
Verkstaden: www.maskinisten.net/t4302

SampoR2065-07 www.maskinisten.net/t2676
Kockum 414B -82 www.maskinisten.net/t13475
Kobelco SK235SR www.maskinisten.net/t214811
Lännen 860 S -00 www.maskinisten.net/t8461
Gem emerald -97 www.maskinisten.net/t27192
Case IH 1394-4 -86
Ford Major
Valtra 8150 hitech-01

gornil (trådstartaren)

#3 » 12:53:29, 30-06-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jo det är B30 fäste.
Har en djupgrävskopa 140 bred, 4 tandad och en Götene planeringsskopa 2 m bred. Tänker att man borde klara sig långt på det, fast det hade inte varit fel att ha en gallerskopa á la Ja-bond77.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
gornil
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 18:35:45, 28-05-2012
Ort: Kalix
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo L90E
Lännen 740S
Valmet Valtra 6400 med Hypro 755
Timberjack 1210
BM Volvo 641
BM Volvo T650

gornil (trådstartaren)

#4 » 08:57:36, 04-07-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nu har jag tvättat av maskinen (hjälpligt). Körde med hetvattentvätten typ två varv först och sen på med avfettning och ett varv till, men är fortfarande kvar en fetthinna på delar av maskinen från allt ledfett man spolat omkring.

Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180704/5402e97f62c3a8c50f3f6410ee9be1a2.jpg


Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180704/6420f7ffea98d471afdabfb7a3069d53.jpg


Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180704/d2ead851161b61ca6a705d500ed2cf0f.jpg


Sen pratade jag med förra ägaren som hade hittat instruktionsbok mm.

Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180704/9633c1e1d189040ffc69fba9df537997.jpg


Euromot 1 stränga krav kommer man inte långt med idag.

Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180704/f26b7add7a01c9f65d9463e55196c294.jpg


Ska börja kika igenom lite el snart.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

8 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
gornil
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 18:35:45, 28-05-2012
Ort: Kalix
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo L90E
Lännen 740S
Valmet Valtra 6400 med Hypro 755
Timberjack 1210
BM Volvo 641
BM Volvo T650

gornil (trådstartaren)

#5 » 23:56:07, 14-07-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har inte hunnit ägna den tid jag önskat åt grävaren men har fixat så all utvändig belysning fungerar och bytt ut en del lampor.

Har försökt sätta mig in i elsystemet, dels från elschemat men även hitta ändringar som blivit gjorda på den genom åren.

Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180714/749e132d6c8c4e313d0ccc6aa4392c2a.jpg


Har även bytt luftfilter och hydraulfilter
Upptäckte att nivågivarna för kylarvätska motorolja och hydraulolja inte fungerar. Fick igång för kylarvätskan där det klaggat igen runt flottören.
Givaren för motor och hydraulolja ska jag testa att skruva lös och se om det syns något.
Det jag vart förvånad över är att det går 4 kablar till givaren för motoroljenivå. Vad gör övriga två kablarna?

Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180714/06fd4ba1f552e0dcb9ac2b0843e36b11.jpg


Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180714/e205ceaeb5770155cf88560bfcca2336.jpg


Har fixat tankningspumpen. Kablarna in i motorn var helt slut och kortslöt mot varandra. Flyttade även pumpen åt sidan i lådan så de ryms nå annat också.

Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180714/962a2cbdb4243fae4278bab6fae4dec4.jpg

Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180714/89823c1ac9f04fdf0b70e47738b20556.jpg


Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180714/560860102856f9b490e8920693e61dff.jpg


Hade ett problem med stoppsolenoiden, motorn startade som vanligt för att sen stanna direkt.
Mätte spänningen till solenoiden och den gick ner till noll direkt efter start.
Har haft det problemet tidigare men då har den börjat fungera som vanligt några timmar senare.
Den har även kunnat krångla typ varannan gång man startar motorn. Stänger man av den och testar starta så slår inte solenoiden till för att sedan slå till som vanligt direkt efteråt om man testar.
Kollade i elschemat och solenoiden har säkerhetssystem inbyggda om motorn tappar oljetryck så ska den stanna.
Testade att koppla in 24v på styrströmmen till solenoiden och då gick det bra. Åtminstone ett tag... innan solenoiden brann upp.
Vet inte om den brann upp pga att det varit nå fel på den sen tidigare och att det är därför den krånglat. Eller om det blev galet att direktkoppla in 24v påstyrströmmen?

Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180714/a7ed5a05177705d8cd4b5961ee402436.jpg


Blev en vajerlösning tills vidare. Har beställt hem ny stoppsolenoid men skulle vara bra att veta varför den strular tidigare.

Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180714/b0cbf1adec11ed19b5b6bf4b37b4a08d.jpg


Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180714/9a1e8abf5efe7dd553591e4139e3e144.jpg


Lyfta ur stolen för att komma åt elsystemet bakom.

Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180714/83d681d9c7f2924dd5ee3b15e4c9f254.jpg


Passade på att städa lite i hytten när jag ändå var igång.

Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180714/3462c63d23fa86d95bcb0936dfd0aca8.jpg


Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180714/b3eeca2f9132e02594c9edc19061bde6.jpg


Är det någon som vet vad denna anslutning och brytare är till för?
Är det till att koppla in någon dator tro?




Skickat från min iPhone med Tapatalk

3 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
gornil
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 18:35:45, 28-05-2012
Ort: Kalix
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo L90E
Lännen 740S
Valmet Valtra 6400 med Hypro 755
Timberjack 1210
BM Volvo 641
BM Volvo T650

bm1113

#6 » 02:12:14, 15-07-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bra tråd och kul att se och följa fler från stan :thummar:
Lycka till med maskin
Mvh Alexander
Vad vore livet utan Maskiner eller Maskinisten ;)

Man måste sikta mot stjärnorna för att nå trätopparna

MaskinFotograferna för Norrbottens Län
https://www.youtube.com/bm1113
Användarvisningsbild
bm1113
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 05:09:27, 27-04-2006
Ort: Kalix
Sverige
Maskintyp: Hjullastare

ja-bond77

#7 » 06:29:25, 15-07-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kollade du nåt på hyttradiatorn då sitsen var ute? Antar att du har radiatorpaketet där nånstans? De kan ha en tendens att stocka i kylflänsarna om hyttfiltret varit dåligt/otätt eller bara annars efter 10000h+... Brukar kunna bli större flöde i utblåsen med rensade värme- och kylceller... Flänsarna ligger typiskt tätare i dessa radiatorer än ute vid motorns riktiga kylare och stockar nästan lättare.

Antar att säkerhetsstoppautomatiken går via nån kördator? I så fall är det ju inte så kul om det är nån fördröjningskrets i datorn under uppstart som börjat krångla... Kanske går att lägga in nått externt fördröjningsrelä, antingen på oljetrycksgivaren eller stoppsolenoidsreläet... Kanske allra smartast att aktivera fördröjningen via startströmmen från strömlåset... :klia:
Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" :mrgreen:
Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal
Användarvisningsbild
ja-bond77
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 08:20:51, 26-05-2006
Ort: Närpes
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Länk till min maskinlista: www.maskinisten.net/t1422
Verkstaden: www.maskinisten.net/t4302

SampoR2065-07 www.maskinisten.net/t2676
Kockum 414B -82 www.maskinisten.net/t13475
Kobelco SK235SR www.maskinisten.net/t214811
Lännen 860 S -00 www.maskinisten.net/t8461
Gem emerald -97 www.maskinisten.net/t27192
Case IH 1394-4 -86
Ford Major
Valtra 8150 hitech-01

gornil (trådstartaren)

#8 » 11:14:03, 15-07-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Funderade på att sätta ett fördröjningsrelä men när jag kopplade förbi styrströmmen till stoppsolenoiden så hade jag en brytare i hytten som kopplade om till original så jag skulle kunna testa om det var ett fördröjningsrelä som strulade. Först när jag testade så fortsatte motorn att gå när jag kört min tvångsstyrning med motorn igång i ca 5 sekunder eller mer. Vid ett annat tillfälle stannade motorn direkt som jag slog om till original.
Då testade jag att köra med konstantström på solenoiden och efter ca 5 minuter brann solenoiden. :klia:


Tog lös nivågivaren för hydraulolja och provade att mäta upp den.
Fattar inte vad som kan bli fel på en sån givare?
Testade att skala kabeln lite närmast givare för att kunna utesluta ev kabelfel.

Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180715/13b2e0502af16d89b8b082c4de3b36d2.jpg



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
gornil
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 18:35:45, 28-05-2012
Ort: Kalix
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo L90E
Lännen 740S
Valmet Valtra 6400 med Hypro 755
Timberjack 1210
BM Volvo 641
BM Volvo T650

ja-bond77

#9 » 11:22:03, 15-07-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja då verkar det ju bäst att köra manuell styrning av solenoiden via strömlåset konstant. Så är ju de flesta motorer med stoppsolenoid kopplade ändå... Och spolar brinner av efter mycket körtimmar, det är helt normalt. Kan kanske vara en idé att kolla spänningsnivån i systemet under gång så det inte är nåt mankemang med generatorn... 27-28 volt är väl normalt. Närmar det sig 30 volt kanske man borde börja fundera...
Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" :mrgreen:
Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal
Användarvisningsbild
ja-bond77
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 08:20:51, 26-05-2006
Ort: Närpes
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Länk till min maskinlista: www.maskinisten.net/t1422
Verkstaden: www.maskinisten.net/t4302

SampoR2065-07 www.maskinisten.net/t2676
Kockum 414B -82 www.maskinisten.net/t13475
Kobelco SK235SR www.maskinisten.net/t214811
Lännen 860 S -00 www.maskinisten.net/t8461
Gem emerald -97 www.maskinisten.net/t27192
Case IH 1394-4 -86
Ford Major
Valtra 8150 hitech-01

Turbodiesel

#10 » 14:33:15, 15-07-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Stoppsolenoider med tre kablar har både drag & hållström, dragströmmen är ofta kopplad till startmotorns aktiveringsstift eller timerrelä, och hållströmmen till "tändningsläget" och eventuellt säkerhetssystem.

Vit tråd brukar vara draglindning, den har hög strömförbrukning.


Blir det konstantström på draglindningen kommer den att brinna sönder inom (i bästa fall) några minuter, oavsett hur gammal solenoiden är.
TD´s gamla maskinteckningar.
::::
Framtiden var bättre förr..

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Turbodiesel
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:11:13, 21-05-2008
Ort: U-ganda
Sverige
Maskin: John-Deere

gornil (trådstartaren)

#11 » 17:23:19, 15-07-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Då är det därför den brann för mig. Kopplade 24v konstantström på den vita kabeln.
det är 24v spänning på den röda kabeln när tändningen är påslagen och svart är jord. Den vita strömsattes just vid startögonblicket. Sen vet jag inte om den röda tappade spänningen vid tillfällena som motorn stannade.
Förhoppningsvis är det så enkelt att solenoiden var slut. Det vet du kanske bättre Turbodiesel?


Naturligtvis kom jag inte ihåg att blåsa ur cellpaketet i hytten när jag hade lös stolen. Blåste iaf ur filtrena. Måste beställa hem nya då dom var rejält igensatta.


Tog lös skyddsplåten till larvmotorn och tog ur jorden som var där. Var rejält mycket.
Den har använts en del till muddring sista året så är nog då det kommit in.
Upptäckte att två fästöron lossnat så jag måste svetsa dit dom.
Vad måste man göra före svetsning på en sån här maskin?
Ska man ta bort ena polen till batterierna eller räcker det att huvudströmbrytaren är av (har elektrisk huvudbrytare).
Är det någon dator som behöver kopplas ur?
Självklart jordar jag så nära som möjligt när jag svetsar.

Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180715/f3c4622981da3fe548e44a82eddbc9a6.jpg


Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180715/d22353bf1268288065267ba5c2f13ada.jpg



Sen ska jag svetsa i krokarna på redskapsfästet.
Ska vara 100mm diameter men nu är det nästan 110mm.
Vad är bäst, att svetsa längs eller tvärs krokarna?

Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180715/a52b9e03a6731fde31e76cd290d441a6.jpg




Skickat från min iPhone med Tapatalk

3 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
gornil
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 18:35:45, 28-05-2012
Ort: Kalix
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo L90E
Lännen 740S
Valmet Valtra 6400 med Hypro 755
Timberjack 1210
BM Volvo 641
BM Volvo T650

stefansmark

#12 » 23:00:46, 15-07-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

stoppsolenoiden på din maskin har tre kablar, en jord, en drag och en hållkrets.
När du startar maskinen har du ström på dragkretsen och hållkretsen, när du släpper starten har du bara ström på hållkretsen.
Det sitter en timer som gör att magneten inte drar om du försöker starta maskinen flera gånger i tät följd, du måste vänta ett par sekunder mellan startförsöken så att timern släpper. Du kan höra klicket.

När du monterar en ny solenoid är det noga att justera in den så att den verkligen bottnar.
När solenoiden drar ska det vara justerat så att den verkligen går i botten, om reglerstången är för kort kommer solenoiden inte att bottna och då går den sönder fortare.

Det sitter en del relän som styr hela solenoidhistorian i luckan bakom hytten.

Allt detta förutsätter att det är samma som på min ex215 från 1999.

5 personer gillar det här inlägget.
stefansmark
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:46:16, 15-07-2006
Ort: LULEÅ
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Grävmaskin, hjullastare, lastbil och diverse

ja-bond77

#13 » 09:03:00, 16-07-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kan man begära ett bättre svar än så! :buga:
Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" :mrgreen:
Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal
Användarvisningsbild
ja-bond77
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 08:20:51, 26-05-2006
Ort: Närpes
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Länk till min maskinlista: www.maskinisten.net/t1422
Verkstaden: www.maskinisten.net/t4302

SampoR2065-07 www.maskinisten.net/t2676
Kockum 414B -82 www.maskinisten.net/t13475
Kobelco SK235SR www.maskinisten.net/t214811
Lännen 860 S -00 www.maskinisten.net/t8461
Gem emerald -97 www.maskinisten.net/t27192
Case IH 1394-4 -86
Ford Major
Valtra 8150 hitech-01

gornil (trådstartaren)

#14 » 07:56:50, 20-07-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tack för ett utförligt svar om stoppsolenoiden!

Har inte hunnit med så mycket mer än att jag börjat svetsa på krokarna till redskapsfästet, svetsat nån spricka på redskapsfästet och börjat göra schims till skopan.
Har även svetsat fast de öron som gått av till larvmotorkåpan.

Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180720/c161030bb043e4acfd3b31b71279f364.jpg


Kommer att gräva lite hemikring innan jag trailar iväg den på jobb så tänkte köra med denna svetsning så får det nöta till lite, sen lägger jag på en omgång svets där det inte nött nå.
Vad tror ni är det dumt på något sätt att göra så? Har svetsat med ok4800.

Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180720/cb30cef028f810cea8dbf02242c5c207.jpg
Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180720/f4fac39b0df7ba8b997b736ad5d94974.jpg


Gör en variant där jag svetsar fast gängstång i schimet istället för att gänga det.
Får väl se vi senare tillfälle om det är någon nackdel med det. Blir trial and error. Känns som att det borde sitta ändå. Ska ju inte bli andra krafter än rakt mot anhållet, särskilt när skopan och fästen är schimsat mot varandra.

Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180720/f5786f9debd83653137369ef940f9749.jpg


Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180720/68717a4c7001b274f4b3f80f34b82268.jpg



Skickat från min iPhone med Tapatalk

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
gornil
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 18:35:45, 28-05-2012
Ort: Kalix
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo L90E
Lännen 740S
Valmet Valtra 6400 med Hypro 755
Timberjack 1210
BM Volvo 641
BM Volvo T650

gornil (trådstartaren)

#15 » 21:37:40, 21-07-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har schimsat in planeringsskopan och kollat genom alla fettnipplar och smort skopan.
Är nästan inge glapp i lederna på den vad jag märkte.

Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180721/55902d5d2d02349503b71f37c685e266.jpg


Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180721/b42ce278df3b74aca634826166942211.jpg


Testade tankpumpen och den fungerade först väldigt dåligt, den sög aldrig så jag testade att fylla slangen med diesel för att pumpen skulle börja suga. Då jag startade pumpen upptäckte jag vad som var fel...
Bara att polvända kablarna så fungerade den klockrent!

Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180721/ebda410851316661262a612666ccec57.jpg


Tillverkade en arm till högra backspegeln som kom från oie igår.
Grundmålat den.

Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180721/6a0f7e27d85b08b9c5e545ebc9870b6b.jpg


Svetsat en spricka till på redskapsfästet.

Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180721/ad00aba4c072c9802d608607983c2ea4.jpg


Nu ska jag tvätta bort lite mer fett kring svängkransen där det är en spricka som ska svetsas.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

7 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
gornil
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 18:35:45, 28-05-2012
Ort: Kalix
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo L90E
Lännen 740S
Valmet Valtra 6400 med Hypro 755
Timberjack 1210
BM Volvo 641
BM Volvo T650


Återgå till [Grävmaskiner] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Michael Meier och 5 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se