Nixs
Tackar för ditt svar, sätter stor pris på korrektion
Jag är ingen expert på min maskin..och hur alla delar hänger ihop.. Jag har bara gjort meg några funderingar,
Ut i från vad jag har hittat på nätet, så är volymet i svangkransen mellan övervagn och
undervagn ett statisk volym.
Och om den inre tätningen är forstörd, kan det vara rörslen på tandhjulet i kransen som pressar
grease mot den ytre tätningen.. ?
Enda tilsatsen till volymet är grease från centralsmörjningen, och evt läcka från nedre
tätning på gearet. Svivelen är så langt jan kan se en tät
hylsa igenom utrymmet, och det enda som kan läcka är slangkopplingar, och slangar... Nåt jag tror är osannsynligt, då dom är så skyddade.
Korrigera mej gärna om jag tar fel..
Det va rätt kallt när det här hände, och jag har funderat på om det kan vara vatten frusit til is i utrymmet, som så har stökat till tätningen som du beskriver.. Jag vet inte..
Kan hända att greaset i sej själv har varit så tjockt pga kylan, att inre
seal har tagit skada .. ?
Temperaturen var drygt 15- på tiden grease läckan startade...
Maskinen har snart 12.000 timmar på mätaren, och jag vet inte om tidligäre ägare har gjort nåt, eller bytt nåt i svängkransen, men det ska jag hitta svar på
Men jag vet att när jag kommer hem, ska inspectionsluckan under
bom öppnas, spelet på kransen ska kollas, och div oljenivå mätas
Jag kommer att uppdatera tråden eftersom ting går framöver..
Torben