Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] Allmänt

Erfarenheter av Kubota minigrävare?

5 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande grävmaskiner

Petson (trådstartaren)

#1 » 15:20:24, 13-10-2009
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej, jag har LÄNGE letat efter en passande traktorgrävare i privat regi för diverse planeringsarbeten och ett antal dräneringar. Jag har kommit fram till att en minigrävare nog är ett bättre val, framförallt med tanke på vad man får ge för en traktorgrävare i bra skick! Jag har nu hittat en Kubota U45-3alpha (zero-tail) som säljes av en privatperson och som jag ska inspektera på lördag. Det är en -05:a som gått 1800h. Det medföljer s40 snabbfäste samt kabel- gräv- och hydraulisk planerskopa. Låt höra nu, vad har den samlade expertisen för omdöme om Kubotas minigrävare och framförallt just denna modell?!
mvh /Petson
MF 4245, Vreten F14
Velsa 10t
Volvo EC35 2004
Petson
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 23:27:04, 11-09-2007
Ort: Västerås
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: MF 4245
Bigab 7-10
Volvo EC35



ninor-95

#2 » 23:17:49, 14-10-2009
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej, Har själv en Kubota KX101-3 årsmodell 02 och är jättenöjd. maskinen har väldigt bra modulering och är välbalancerad. Lite dyra reservdelar i Sverige men det går ju att få tag på andra ställen. Såg också annonsen på denna maskin men insåg att det var lite för bra för att vara sant. Kan bara säga att om allt är OK så har du gjort en riktigt bra affär då normalpriset för denna bör ligga runt 100 000 + vad denna säljare begär. Bara att tips ,betala inget förän du har sett maskinen även fast det är en bra affär.
ninor-95
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 21:41:10, 14-09-2009
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Kubota KX101-3

Petson (trådstartaren)

#3 » 21:32:19, 16-10-2009
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jaha, det blev ingen affär, se min tråd i "Stölder & Vandalism" ang. "Bedrägeriförsök, Varning!" Säljaren försökte blåsa mig! / Petson
MF 4245, Vreten F14
Velsa 10t
Volvo EC35 2004
Petson
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 23:27:04, 11-09-2007
Ort: Västerås
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: MF 4245
Bigab 7-10
Volvo EC35

Robban_C

#4 » 21:56:44, 16-10-2009
  • Överför markerat ord till lexikonet

Trist läge men det är mycket bra att du varnar oss andra! Det hedrar dig! :thumme:
Att erlägga förskott på en vara är ett mycket vanligt bedrägeriförsök. Man kan ju säga att om en affär verkar för bra för att vara sann så är den oftast inte sann.
Jag ska göra ett "test" på det där numret i morgon vid en mer städad tidpunkt och avrapporterar i den andra tråden.

Och maskiner är som kvinnor. Nu menar jag inte att dom är hopplösa att förstå sig på, jag menar att det dyker alltid upp en ny! :mrgreen:
Har slutat på forumet!
Användarvisningsbild
Robban_C
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:13:25, 11-06-2006
Ort: Norra Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo EC45 -06
Volvo ECR25D -17
MB-Trac 800 -86
Valtra N174D -17

Mickev

#5 » 07:19:11, 17-10-2009
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tråkigt dedär... men de är väl bara att fortsätta att jaga nya maskiner.

Om du fortfarande är intresserad att höra om kubotas små grävare så har vi en på åkeriet... den är väl från stenåldern ungefär men går ändå riktigt bra. Hydraliken känns bra och det är bra känsla i spakarna, lite kort räckvidd på armen och jämför man med nya maskiner så är den lite långsam... men som sagt, den tuffar å går utan bråk vad jag vet.

Det enda som är gjort under mina år på åkeriet (som jag vet om) är att vi bytt kedjorna för bandena sedan dom krängt av fortare än man hunnit få på dom igen :wink:

Jag minns inte säkert men tror våran är en 7.5tonare.
Användarvisningsbild
Mickev
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:30:13, 11-09-2009
Ort: Jämtland... skogen nu med
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Komatsu 901


Återgå till [Grävmaskiner] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se