God eftermiddag!
Dagen till ära har jag gjort "halvtidsservice", dvs så har det bytts blod och filter i maskinen, samt fyllt på med övriga vätskor.... 6500 timmar avverkade således!
Vid 7000 timmar väntar en stor "svindyr" service igen och så är det dessutom dags för nytt blod i hydraultanken!
Lurar på att byta den själv denna gång, då jag gjort det lätt för mig de andra gångerna och låtit "mecken" göra jobbet.... men med en trave tomdunkar och lite vilja så är det en ren skitsak!!
Swedol har sina "dagar" i april, så då tänker jag passa på att köpa upp mig på ny Holbein Bio Plus...(ta 5 dunkar och betala för fyra är dealen)
Innan jag är framme vid 7000 timmar, så har jag nog hunnit blivit ett år äldre och då återstår "bara" fyra "bast" till pension...
Då är också "maskineländet" helt i
MIN ägo, då den är färdigbetald i juli!
Har några funderingar som har vänts i skallen om framtiden och som jag även ventilerat här på forumet...tror det lutar åt att jag behåller maskinen och kör vidare, trots allt!
Tror inte det skall vara några problem att plocka några år till ur maskinen...
Och kör jag vidare så blir det "ansiktslyft"... i s f folieras maskinen om och grundtanken är samma gråa folie, men kanske jag byter ut orange mot någon annan trivsam kulör. Tänker denna gång också betala för en transparent, UV-tålig skyddsfolie över i a f huvarna..hoppas bara att den folien finns??
I övrigt anser jag att maskinen är i bra skick, då all service är gjorda enligt intervallerna och dessa helt utan anmärkningar...dvs inga spån och skit i oljorna!
På plussidan är att däcken är bytta och
ventilpaket och bom-kolven ompackade och en massa övrigt "småskit" har fixats till under resans gång!
Mer om övrig "småskit" finns på "vår" eminenta reservdelstråd!
[Grävmaskiner] Terex TW 110, Alternativa reservdelar och tipsPå minussidan är det som vanligt på alla entreprenadmaskiner... en j*vla massa ytrost, så en lättare "penselrenovering" lär behövas på övriga ytor och då inte minst verktygslådorna som ser rent förjävliga ut!
Har haft en fundering på att lämna in och galva lådorna...men har hört att det är problem att få färg att fastna på "nygalvade" ytor!
Alternativ två och det kanske enklaste är att slipa ner och köra med ISOTROL's färgsystem...få se vart det lutar när det är så dags!
Har ingen j*vla aning om varför detta skrevs, då man inte ens vet om man
lever när maskinen är "pröjsad"...men är ändå glad att jag tog mod till mig och skrev dessa informativa rader!
TREVLIG HELG!