63an skrev:Vänskaplig "huggsexa"???
Roger Älta skrev:God kväll!
Den gröna lampan på panelen är till glödningen!
Slå på tändningen och glöd tills det slutar blinka och sedan startar du...speciellt vintertid är det bra att låta den blinka färdigt!!
Bäste Herr Holmberg informerade mig om dess funktion, då jag inte kom på hur man glöder innan start..
Sollstorpsentreprenad skrev:Roger Älta skrev:God kväll!
Den gröna lampan på panelen är till glödningen!
Slå på tändningen och glöd tills det slutar blinka och sedan startar du...speciellt vintertid är det bra att låta den blinka färdigt!!
Bäste Herr Holmberg informerade mig om dess funktion, då jag inte kom på hur man glöder innan start..
Va lustigt ! kan eran blinka någon gång under dagen när manskin är igång ? Ska kolla imorgon om den blinkar på morgonen, och om de kommer under dagen idag har den nog inte blinkat
Jasså era tappar tryck på fotbromsen också ? Första veckan när jag fick maskin stod den still mycket o jäklar vad jag fundera innna jag la i parkeringen också
Micke dur du har en Tw110 en EW 100 hade inte orkar lyfta de där stenarna
Roger Älta skrev:63an skrev:Vänskaplig "huggsexa"???
Alltid!
Det är viktigt med lite bitsk humor i yrket...
micke holmberg skrev:Ja då har man varit ute för första felet på nya maskinen
Det började med att en lampa för avgasrening började lysa
Ställer maskinen på förhöjt motorvarv i 45 minuter
Maskinen sänker själv varvet på motorn när den är färdig
Tänker att nuuuu kan jag köra ca 700 timmar till nästa gång
Men vad händer efter 10 timmar ju samma lampjävel lyser igen gör om samma prosedur igen
Och lampan lyser igen efter en timme
Så då blir det till att ringa
Förklarar felet och får till svar att det måste vara en givare
Kastar mej i bilen åker till Växjö
Kommer hem byter givaren och se på fan det var det felet
Sollstorpsentreprenad skrev:micke holmberg skrev:Ja då har man varit ute för första felet på nya maskinen
Det började med att en lampa för avgasrening började lysa
Ställer maskinen på förhöjt motorvarv i 45 minuter
Maskinen sänker själv varvet på motorn när den är färdig
Tänker att nuuuu kan jag köra ca 700 timmar till nästa gång
Men vad händer efter 10 timmar ju samma lampjävel lyser igen gör om samma prosedur igen
Och lampan lyser igen efter en timme
Så då blir det till att ringa
Förklarar felet och får till svar att det måste vara en givare
Kastar mej i bilen åker till Växjö
Kommer hem byter givaren och se på fan det var det felet
skönt att det bara var en givare ! min är lite trött under 1500 rpm så tänkte plocka bort avgassidan någon dag och se hur mycket sot det sitter där i .
ska beställa filter snart och då blir de nytt motorfäste, höger fram har en spricka i sig nu men den är ju lätt att byta som tur är.
Återgå till [Grävmaskiner] Allmänt
Användare som besöker denna kategori: bangt, stig och 12 gäster