Aha, tack för infon. Hoppades nån skulle kommentera på pumpen...
Ska se om jag hittar nån bra skärning på det hela innan jag öppnar...
Skopbryten på frontlastaren är rejält starkare än lyften på Lännen. Åtminstone i detta fallet då tyngdpunkten ändå var relativt nära gaffelhälen. Därav visste jag redan från tidigare äventyr att det är riskfritt att spärra lyftcylindrarna. Som jag säkert nämnt tidigare, frontlastardesignen på min Lännen är från röven. Då man ska behöva vara med överallt...
Att lyfta upp motvikten tillbaks kan fordra lite mer begrundande då jag har den att stå på marken nu(släppte den mer eller mindre okontrollerat med att vinkla ner gafflarna
). Tror det får bli så att Kobelco får lyfta upp den på en lämlös
kärra, kanske med lämpligt antal pallar emellan. Om Kobelco lyfter något överhuvudtaget utan
motvikt på plats...
Vi får se.
Framhjulen var långt ifrån att ta i larven då jag lyfte av så om man skulle rentav skippa gafflarna och få nånting runt ändan på frontlastararmarna att lyfta ifrån skulle man också få mycket stabilare/starkare lyftmetod. Oberoende måste jag nog arbeta om lyftkonsolerna jag svetsade ihop enligt shopmanualen... Konsoler behövs iom att om man lyfter rakt i motviktens gänghål så tippar den framåt en del och blir väl mer eller mindre omöjlig att placera på plats på maskinen.