Sitter väl en D6D motor i de? I så fall så är det en typ utav Deutz 2012 motor.
På motorns "bränslesida" (där filter, insp.pumpar, bränslemängdsventiler sitter) finns det 3 st möjliga k-uttag i motorns transm.kåpa, alla tar ut kraften via transm.dreven.
Det största k-uttaget sitter i nederkant på motorn riktat framåt och i ovankant på kåpan så finns det möjlighet till att ta ut kraft med ett
uttag framåt och ett bakåt, drivna från samma drev.
Finns lite olika adaptar och lagrade konsoller (trycksmorda) att välja på, beroende på monteringsställe.
-Vilken monteringsplats gäller det?
Absolut enklaste är att ta motor nr. från en maskin som har den typen av hyd.pump och k-uttag som du efterfrågar och utifrån det få fram de rätta reservdels nr.
Säger härmed inte att det 100% säkert går att bygga på det på din motorn, bara vilka möjliga k-uttag det finns att tillgå till den motorserien! Hur det sen fungerar tills. med resten av maskinens hyd.system har jag ingen aning om, men det borde din Volvo å-f kunna upplysa om samt ge pris på erf. delar .
Erfarenhet är inget som går att köpa, det måste man slita hårt och länge för att få tillgång till!
Inte dött, -bara tröttnat och slutat att skriva på forumet...